Kajac Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Prøvde jo selvfølgelig og skru på disse skruene før jeg fant ut at jeg hadde skiftet feil pære og kan ha ødelagt noe siden det kom et slags "dunk" Skal få byttet pæra på fredag så skal jeg se om hele lykten er ødelagt. Var akkurat de skruene jeg tenkte på, ja. Hvis du hører et dunk, har du mest sansynlig skrudd den helt til enden, slik at skruen begynner å "hoppe". Bare til å skru andre veien. Men når du først har skrudd på lyktene, bør du justere dem riktig igjen. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Skal ta og justere den tilbake når jeg får ny pære så jeg ser om det blir riktig Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Tok turen innom verkstedet i dag og fikk beskjed om at motorfestene så bra ut, men at det var slakk i drivakslingen og girkassa som gjorde at bilen hakker. Han oppdaget også MASSIVT mye rust på bunnpanna, så jeg blir ikke og gjøre noe med bilen utenom og skifte lyspære Om bilen(bunnpanna) klarer seg til neste eu-kontroll så er det konge, men om mangellista blir lang så går den rett på skraphagen! Endret 8. juni 2011 av Cryztek Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hadde tenkt og foreslå clutch-hjerte som grunn til den hakkingen. Uansett, stor slakk i diff er noen ganger normalt og bilen kan gå lenge med det. Kommer som regel av og kjøre med defekt drivledd(gjerne indre)over lengre tid og det er veldig typisk Ford. Bytt drivaksel og det blir sikkert myyye bedre. Rust på bunnpanne er jo også normal og peace of cake og bytte. Det er helt sikkert fler ting og ta tak i etter en evt. EU kontroll. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Bilen er eu-godkjent for ca en mnd siden så den er det lenge til Clutch lageret er også gåent, hjullageret bak hadde en ulyd, drivknuten må skiftes og et stag framme måtte byttes. Staget kan jeg nok ta selv og kansje bunnpanna, men er det virkelig verdt det når jeg betalte 4k for bilen og har brukt 10k på og få den eu-godkjent? det er også en del rust som ikke vises så tydelig men det er nok av den Bilen var oslo kjørt før i tiden så salting har satt sine spor! Tar heller og sparer pengene og bruker bilen til den ikke går framover lengre så har jeg kansje nok til en nyere bil! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Huff ja en rusten escort er ikke mye og statse på. Bare det du ramsa opp der er fort 10 lapper(+). Meeen så har man dette regnestykke da. Du har allerede en bil i ditt navn, forsikra og med betalt årsavgift. Du har allerede kosta på den en del kroner. Man vil ofte ha litt valuta for de pengene man nettopp har brukt så man spytter ofte inn mer for at det skal gå en stund til.. Kjøper du ny har du tapt alle kronene du putta i eskroten. Bil er noe dritt og et pengesug man egentlig ikke har råd til. Derfor tar jeg bussen. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Æsj! Den ene justerings skruen vil ikke på i gjenn så den venstre lykta ser helt jævlig ut Har skrudd rundt på den i forskjellige retninger en halvtime og ingenting skjedde Noen som har et triks for og få den på i gjenn? Eller må hele lykta byttes? Om jeg skal kjøre den i vinter så vil jeg i alle fall at andre skal se meg, og at jeg ikke blender dem! Nå i sommer er det ikke noe problem da det er lyst døgnet rundt Endret 10. juni 2011 av Cryztek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå