kazzza Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Trivelig gammel maskin er blitt kranglete: MSI k9 Platinum (570 chipset) Amd X2 4200+ 2 gig RAM XFX nvidia gforce 7900gt (kun ett grafikkort) 250gb harddisk Har stått nedpakket i over ett år, har pakket den frem og oppdatert alt, inkl. drivere.. Problemet er når jeg kjører spill, alt fra gamle til nye, er at rundt 10 sek ute i spillet så går skjermen bananas.. CSS: Skjermbildet blir helt svart, med en fargerik strek i midten Alle andre spill: Bildet blir helt pixlete og grått Er skjermkortet ødelagt, eller finnes det ennå håp? Temperatur ligger på rundt 64 grader når jeg starter spillet, går ikke nevneverdig opp før ting begynner å låse seg.. Takker for svar! Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 64 Idle temp er i noenlunde normal temperatur. Men hva blir da temperaturen under last? Du kan jo fjerne litt støv. Men uansett så skal vell ikke skjermkortet begynne slikt som du sier. Det er nok litt ødelagt. Antar det ikke kjøres overklokket. I dag får du knallgode skjermkort fra en tusing og litt opp. Lenke til kommentar
hezzed Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Høres faktisk ut som at det er minnet på skjermkortet. Dumt med tanke på at maskinen din nok er litt vel gammel for å få førstehjelp. Problemet er jo nemlig at om du kjøper ett bra skjermkort(6850 ->) så vil resten av datamaskinen være flaskehalsen >.< Antar datamaskinen er 5 år gammel, og da begynner tidens tann å tære på komponentene. Edited: Skriveleif Endret 15. mai 2011 av hezzed Lenke til kommentar
kazzza Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Yes, den er 5 år, og var ganske grei på den tiden Nei, kortet er ikke overklokket. Dette er maskinen som bare står og støver seg hjemme på gutterommet, så blir nok ikke å investere noe særlig i den.. Hadde bare håp om at skjermkortet lever, siden jeg bruker den av og til hvis jeg er hjemme i foreldreheimen.. Kansje jeg kjøper ett billig men godt nok kort, hvis kortet er gåent. Thnx anyway Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå