Gå til innhold

Jobber du som brannkonstabel, ambulansearbeider eller i annen offentlig uniformert etat?

Anbefalte innlegg

Som trådens tittel sier søker jeg å komme i kontakt med personer som jobber i offentlig uniformert etat. Eks. brannkonstabel, ambulansearbeider, ledende arrestforvarer, grensekontrollør, utlendingskontrollør, tollbetjent, offentlig sikkerhetsvakt, osv.

Jeg samler på tøymerker fra offentlige uniformerte etater og har per i dag en samling med nærmere 1.200 effekter, men jeg er stadig på jakt etter merker jeg savner. Selv har jeg bakgrunn fra både ambulansetjeneste, brannvesen og politiet og har derfor fått skaffet meg mange tøy- og metallmerker oppigjennom.

Jeg samler nærmest utelukkende for å ta vare på den historien merkene representerer og er blant annet medlem av Norsk Politihistorisk Selskap. Mer informasjon om meg og min samling finner du på www.roarmoen.no.

Jobber du i en av de nevnte stillingene eller i annen offentlig uniformert stilling og kan tenke deg å bidra til at din etat og stilling sin uniformshistorie blir tatt vare på for ettertiden eller at du på annen måte kan skaffe meg noe jeg savner i samlinga håper jeg du tar kontakt enten i tråden eller på PM.

Endret av PatchCollector
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du alt har mitt tøymerke i samlinga. Litt overraskande med tanke på at vi har hatt policy på at jakkemerkene ikkje skal være offentlig tilgjengelige.

Der er vi to.

Samtidig skriver han om sin bakgrunn så jeg kan godt se for meg hvordan han har snublet over flere av gjenstandene i samlingen sin.

Ønsker deg lykke til, Roar.

Lenke til kommentar
Samtidig skriver han om sin bakgrunn så jeg kan godt se for meg hvordan han har snublet over flere av gjenstandene i samlingen sin.

Ønsker deg lykke til, Roar.

700 ord i minuttet og en lommekniv i beltet. Var det noe slikt du tenkte på? :D

Takk for lykkeønskningen.

Endret av PatchCollector
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...