Gå til innhold

Kabinett med vifte på døra...

Anbefalte innlegg

Her er saken:

Jeg har en maskin med MIST Silent Twin vifte. Den er montert slik at den varme lufta som kommer ut etter at den har vert innom prosessoren, går rett "opp" (dvs mot døra). Det kabinettet jeg har nå, har bare plass til 1 eneste kabinettvifte, og den sitter i fronten. Derfor blir PCn VELDIG varm (ca 70 grader på CPUen).

Det jeg trenger er et kabinett som har plass til en del vifter, og en av dem sitte rett "over" CPUen (dvs på døra, men ikke midt på og heller ikke langt ned, sånn som mange kabinetter har).

Kabinettet må ikke være altfor dyrt (absolutt max er 1500kr MED strømforsyning).

Noen som har noen bra kabinetter å anbefalle..? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, siden du poster på case mods forumet er det vel ikke annet å anbefale enn å ta passeren til verks! Lag et hull selv, og drill deretter hull rundt slik at du kan feste ei vifte der. Bruk vifta som mal.

Eller du kan kjøpe en fanduct, en slags tunell som leder lufta til et hvilket som helst hull du har i kabinettet, enten det er i bakplata eller et missplassert hull i sidedøra. Dette er vel muligens den letteste muligheten. En annen mulighet som funker like godt, om ikke bedre er å kjøpe to fanducts, en til hver vifte på silent twin kjøleren, for så å koble de til viftene og en vifteslot i f.eks baksida av kabinettet, da vil kjøleren få luft direkte fra utsiden i stedet for den allerede varme lufta som befinner seg i kabinettet.

Lenke til kommentar

Noe av poenget var at jeg skule ha et nytt kabinett. Det jeg har er ganske lite, og egner seg ikke så mye til sånn tukling. Det er bare plass til en "utgang" til luft, og den er i fronten. Jeg kan jo ikke akkuratt ha en fanduct som går dit heller. Å ha en som går rett på døra kunne vert greit, men jeg har ikke så lyst til å begynne å skjære i kabinettet å sånn.

Jeg så et kabinett netopp, et AOpen A600A, som man kan kjøpe med en spesiell sidedør (http://www.aopen.com/products/housing/imag...al/AIRGUIDE.htm). Men jeg vet jo ikke om den passer til mitt hovedkort (om den tunellen kommer rett over CPUen), og jeg vet jo ikke om man kan snu vifta (lufta skal jo gå ut, ikke inn...).

Noen ideer?

(takk for svar)

Edit:

Trenger forresten ny strømforsyning uansett, så det blir til at jeg kjøper nytt kabinett.

Lenke til kommentar

Yep, fikk Xaser III kabinettet mitt fra Netconnection i forigårs, og det er helt konge! I tillegg satt jeg inn en TT Volcano 9 vifte (som jeg kjører på laveste hastighet - lydløs). Kabinettet bråker nesten ikkeno, selv med 7 vifter (som følger med).

Og CPUen min har en temp på ca 45 grader med FULL LOAD! (dvs unreal tournament 2003 i en time...) :p

Xaser III serien kan trygt anbefalles til alle som skal kjøpe seg kabinett!

Nå venter jeg bare på min lydløse strømforsyning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...