Gå til innhold

Alternativer til canon 7D orginale trådløse filoverføringsenhet?

Anbefalte innlegg

Er lei av å plugge USB kabel til kamera, men samtidig koster jo WFT-E5 til 7D mer penger enn jeg noen gang er villig til å betale for en trådløs enhet (burde sansynligvis ikke kostet mer enn 500spenn)

Finnes det noen gode alternativer jeg kan kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i grunnen bare tanken på å fyre opp EOS Utility, trykke på download bilder som frister. I sær når man i perioder gjør det flere ganger om dagen, så hender det faktisk at jeg av div. årsaker ikke har USB kabelen i nærheten heller. WiFi virker som en god løsning, men synes 5k er litt i overkant.

En annen tinger at disse USB kablene blir veldig fort raklete, å med tanke på hvor følsom kamerat er på kabelen risikere man fort å stå der uten en fungerende løsning. På stasjonær pc er jo en kortleser greit, men på bærbar blir det bare enda en ting man må drasse på.

Endret av Gibos
Lenke til kommentar

Nå er det vel egentlig helt uvesentlig hvorfor jeg ønsker å gjøre min 7D trådøs, om det pga latskap eller aversjoner mot unødvendige kabler. Jeg synes det kan virker greit å ha tilgang til kamera uten kabel, men dersom det ikke finnes en billigere løsning en den orginale melder jeg pass enn så lenge.

Det merkelige er at man får blåtann eller wifi alle mulige dingser selv om de ikke koster mer enn noen hundrelapper, men til et kamera må man kjøpe en duppeditt som koster 50% av kameras verdi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det vel egentlig helt uvesentlig hvorfor jeg ønsker å gjøre min 7D trådøs, om det pga latskap eller aversjoner mot unødvendige kabler. Jeg synes det kan virker greit å ha tilgang til kamera uten kabel, men dersom det ikke finnes en billigere løsning en den orginale melder jeg pass enn så lenge.

Jeg har flere forslag om hvordan du kunne gjort dette evnt. Men når du ikke er interisert i å nevne bruksområdet til dette så er de vanskelig å få hjulpet med noe.

Her er det mange muligheter å velge å gjøre, og hvis det bare er det å slippe å ta opp kabler til PC så er det mulig å gjøre dette trådløst på flere måter. Da via evnt iPad, iPhone, iPod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...