Gibos Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Er lei av å plugge USB kabel til kamera, men samtidig koster jo WFT-E5 til 7D mer penger enn jeg noen gang er villig til å betale for en trådløs enhet (burde sansynligvis ikke kostet mer enn 500spenn) Finnes det noen gode alternativer jeg kan kjøpe? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Du kan leie en sulu-kaffer til å plugge inn usb-kabelen hvis du ikke klarer det selv. :!: Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Tror ikke det finnes noen tredjeparts-løsninger, kan tenke meg at eneste alternativet er og kjøpe Eye-Fi minnekort, men prisen er ikke billig der heller Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Har sett på eye-fi men de har ikke kort som passer til 7D :/ Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Har sett på eye-fi men de har ikke kort som passer til 7D :/ kjøp en adapter for SD-kort -> CF Det funka hvertfall på 40D Endret 15. mai 2011 av Roskov Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Skal du bruke det ute i "felten" å overføre kontinuerlig. Eller er det når du kommer hjem det er slit å plugge inn usb ledningen? Kanskje flere CF kort og en kortleser er svaret? Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Det er i grunnen bare tanken på å fyre opp EOS Utility, trykke på download bilder som frister. I sær når man i perioder gjør det flere ganger om dagen, så hender det faktisk at jeg av div. årsaker ikke har USB kabelen i nærheten heller. WiFi virker som en god løsning, men synes 5k er litt i overkant. En annen tinger at disse USB kablene blir veldig fort raklete, å med tanke på hvor følsom kamerat er på kabelen risikere man fort å stå der uten en fungerende løsning. På stasjonær pc er jo en kortleser greit, men på bærbar blir det bare enda en ting man må drasse på. Endret 15. mai 2011 av Gibos Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Ser ikke problemet i det heletatt. Hvis du driver med så mye bilder da er det vært de 5k. Ellers er det å være sløv. Minnekortleser er uansett å anbefale da du sparer kamera batteri og det er mye raskere. Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Nå er det vel egentlig helt uvesentlig hvorfor jeg ønsker å gjøre min 7D trådøs, om det pga latskap eller aversjoner mot unødvendige kabler. Jeg synes det kan virker greit å ha tilgang til kamera uten kabel, men dersom det ikke finnes en billigere løsning en den orginale melder jeg pass enn så lenge. Det merkelige er at man får blåtann eller wifi alle mulige dingser selv om de ikke koster mer enn noen hundrelapper, men til et kamera må man kjøpe en duppeditt som koster 50% av kameras verdi. 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Det merkelige er at man får blåtann eller wifi alle mulige dingser selv om de ikke koster mer enn noen hundrelapper, men til et kamera må man kjøpe en duppeditt som koster 50% av kameras verdi. Så skal du ikke kikke på hvor mye de tar for en liten stump svart plast til å skygge for sola. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Nå er det vel egentlig helt uvesentlig hvorfor jeg ønsker å gjøre min 7D trådøs, om det pga latskap eller aversjoner mot unødvendige kabler. Jeg synes det kan virker greit å ha tilgang til kamera uten kabel, men dersom det ikke finnes en billigere løsning en den orginale melder jeg pass enn så lenge. Jeg har flere forslag om hvordan du kunne gjort dette evnt. Men når du ikke er interisert i å nevne bruksområdet til dette så er de vanskelig å få hjulpet med noe. Her er det mange muligheter å velge å gjøre, og hvis det bare er det å slippe å ta opp kabler til PC så er det mulig å gjøre dette trådløst på flere måter. Da via evnt iPad, iPhone, iPod. Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Så skal du ikke kikke på hvor mye de tar for en liten stump svart plast til å skygge for sola. Fullstendig off topic, men... Den Trondster linket til var jo billig, sjekk DENNE!!! Hvordan lage slike priser? Er den produsert i verdensrommet og velsignet av paven? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Den er forøvrig ikke laget i plastik så vidt jeg vet. Og det er ikke akkurat noe du trenger bytte ut. For den der tåler mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå