Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!

Anbefalte innlegg

Er det noe mer hokus pokus en vanlig rom install med rom manager med siste InsertCoin og Revolution HD ? Ser det står skrevet litt om ting man må sjekke osv osv før man installerer rom'en. Eget super wipe script på revolution og greier....*confused*

Om du tenker på å installere ICS 4.0.3 så må du legge inn nyeste firmware hvertfall. Kommer ganske godt frem i trådene. La inn ICS idag selv, og måtte oppdatere med den PG58img.zip filen eller hva det het. Har det ikke forann meg her nå, men 4.0.3 ROMs virker vistnok ikke uten nyeste firmware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe mer hokus pokus en vanlig rom install med rom manager med siste InsertCoin og Revolution HD ? Ser det står skrevet litt om ting man må sjekke osv osv før man installerer rom'en. Eget super wipe script på revolution og greier....*confused*

Om du tenker på å installere ICS 4.0.3 så må du legge inn nyeste firmware hvertfall. Kommer ganske godt frem i trådene. La inn ICS idag selv, og måtte oppdatere med den PG58img.zip filen eller hva det het. Har det ikke forann meg her nå, men 4.0.3 ROMs virker vistnok ikke uten nyeste firmware.

A-ha...husker jeg brukte en PG58img.zip fil når jeg først rootet og la inn første custom rom, så sikkert en nyere versjon der jeg trenger. Hvilken rom kjører du ?

Lenke til kommentar

...

A-ha...husker jeg brukte en PG58img.zip fil når jeg først rootet og la inn første custom rom, så sikkert en nyere versjon der jeg trenger. Hvilken rom kjører du ?

Firmware: Firmware from 3.12.401.2/102 RUU

http://forum.xda-dev...d.php?t=1412618

Recovery: 4EXT Recovery Touch v1.0.0.2 RC1 || v1.0.0.3 Beta 8

http://forum.xda-dev...d.php?t=1377759

Rom: Virtuous Inquisition v2.0.1 :: Senseless ICS (4.0.3)

http://forum.xda-dev...d.php?t=1408351

Funker strålende til mitt bruk, eneste jeg har lagt merke til er at Telenor Mobil Bedriftsnett appn er nok neppe oppdatert for ICS enda:P Men funker sånn halvveis.

Endret av Kultom
Lenke til kommentar

4ext er vel bare et bedre og mer intuitivt alternativ til clockwork mod. Du kan bruke touch istedenfor å navigere med volumtastene.

Du fastbooter ved å slå telefonen HELT av (enten skru av hurtigoppstart i innstillingene, eller ta ut batteriet) for så å slå den på igjen ved å holde inne volum ned + power knappen (i den rekkefølgen).

Lenke til kommentar

Stemmer... Men hvordan går jeg fram for å sjekke cid og mid med kommandoen fastboot getvar cid/mid? Er vel for å sjekke at mobilen er kompatibel etter hva jeg leste meg fram til.

Dette gjør du via kommando linje og gjennom adb. Skal være en link der på den siden trur jeg. Har ikke det eller adb forann meg nå. Men du kan da fra c:\adb kjøre "adb reboot bootloader" trur jeg det er og så når du står i bootloaderen (MERK! ikke ha PG**.zip filen på sdkortet på dette tidspunktet for da vil den spørre om å oppdatere eller bare restarte.) så kan du skrive i kommando linje vinduet "adb fastboot getvar cid" eller "... mid".

Noe sånt ihvertfall, uansett så er det bedre forklart i noen av de andre trådene der. Er som regel greit å få denne informasjonen fra en som ikke bare "husker" hva en gjør :p

Lenke til kommentar

Ser det står beskrevet under super-cid seksjonen på xda forumet. Har du kjørt super-cid? Det er jeg ganske sikker på at jeg ikke har gjort nemlig. Må det også gjøres?

Jeg har gjort det, min cid er 111111. Er ikke nødvendig å endre om du har en av de cid som er støttet der så forstod jeg det som at du ikke trengte å endre noe.

Lenke til kommentar

Ser det står beskrevet under super-cid seksjonen på xda forumet. Har du kjørt super-cid? Det er jeg ganske sikker på at jeg ikke har gjort nemlig. Må det også gjøres?

Jeg har gjort det, min cid er 111111. Er ikke nødvendig å endre om du har en av de cid som er støttet der så forstod jeg det som at du ikke trengte å endre noe.

Skjønner...da skal jeg sjekke.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg innstallert nyeste fw,super cid og siste VI med ICS. Ser veldig bra ut og stabil så langt. I motsetning til miui funker wifi stabilt.

Må bare få fikset norsk ordliste, mulig det er noe jeg har oversett i oppsettet. Er det noen som bruker xmarks med google browseren? Har innstallert xmarks, men får ikke opp bokmerkene i browser.

+ facebook sync med kontakter funker heller ikke noe særlig. Finner ikke noe valg for sync på hver individuell kontakt.

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

er det og legge til en extra øverst for cid da ? feks:

cidnum: HTC__111111

Er ikke helt med på om jeg skal viske ut en som er der, eller legge til en til

EDIT: Forsket videre og kom frem til jeg måtte legge det til, så nå er det i orden.

cidnum: 11111111

Endret av NorTrek
Lenke til kommentar

Tror jeg må lese mer for det virker ikke.

Det kommer om jeg vil autoupdate når jeg går in med power + vol down,

så velger jeg yes og den starter og update.

Etter neste boot så viser det enda jeg har versjon 2 og noe, og når jeg power + vold dwon så spør den om jeg vil autoupdate igjen.

Er nok noe feil en plass

Så om noen kunne hjelpet meg og instalert denne nyeste firwaren så hadde det våre kjekt :)

Endret av NorTrek
Lenke til kommentar

Da fikk jeg innstallert nyeste fw,super cid og siste VI med ICS. Ser veldig bra ut og stabil så langt. I motsetning til miui funker wifi stabilt.

Må bare få fikset norsk ordliste, mulig det er noe jeg har oversett i oppsettet. Er det noen som bruker xmarks med google browseren? Har innstallert xmarks, men får ikke opp bokmerkene i browser.

+ facebook sync med kontakter funker heller ikke noe særlig. Finner ikke noe valg for sync på hver individuell kontakt.

norsk ordliste er ikke på orginal ics og heller ikke facebook sync.

Lenke til kommentar

Hei, hei!

Jeg er ny og ikke så godt inne i mobil verdenen. Så derfor lurer jeg på noen ting...

1. Passer HTC Sensation XE batteriet i HTC Sensation (http://www.htcaccessorystore.com/no/p_htc_item.aspx?i=225451&phone=222449)?

2. Har noen prøvd ut denne ROMen og har noe feedback: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=14192842&postcount=4?

3. Hvordan får man unlocket telefonen og innstallert denne ROMen på enklest mulig måte?

4. Vet noen noe om når ICS oppdateringen kommer og hvilken HTC Sense utgave som følger med?

På forhånd takk for svar! :)

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

1: ja, det er visstnok ørlite tykkere, men gjør samtidig at bakdekselet sitrer bedre uten å knirke.

3: det svaret finner du nok også på xda

4: ingen vet noe, men ryktebørsen på xda snakker om at den kan komme i løpet av to uker (uke 4). Lekkede testROMs har hatt sense 3.5.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...