Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!

Anbefalte innlegg

Flinke meg, før jeg la in ny ROM så laget jeg backup av den orginale og den ble laget på minnekortet, så la jeg in ny rom og tenkte jeg skulle formatere minnekortet siden det va så mye tull og tøys der etter all eksperimenteringa og nå har jeg ikke org backup som jeg tror jeg trenger rundt Januar eller noe når ICS kommer ut.

Er det en plass jeg kan laste ned orginale norsk/nordisk ? ROM igjen til telefonen ?

Hjelp :ohmy:

Her :thumbup:

er ikke så god på multisitat :innocent:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig det er Sense ja. @Terek: Min slarket ikke da den var ny, men det tok særdeles kort tid før den begynte å slarke i både høyre og venstre nedre hjørne og litt oppover langs sidene. Jeg har løst det så enkelt at jeg har tatt noen papirbiter som jeg har lagt i neder del av dekselet. XE batteriet som noen nevner kan kanskje også fungere. Slarken kommer hvertfall av at dekselet er større enn selve tlf.

Lenke til kommentar

Tok affære og gjorde telefonen s-off i går for custom rom siden telefonen har begynt å tulle i det siste. La inn Revolution HD 5.0.1 i går med Sense 3.5 og ICS. Det jeg har erfart hittill er at det er sånn ca. ingen vesentlig forskjell. Animasjoner har fått en bitteliten "facelift", men de oppleves fortsatt like trege og upolerte som med stock rom (for all del helt OK, men milevis unna iOS). Fatter ikke hva som gjør det så vanskelig for google, evt. htc, å gjøre menyer og alt slikt supersmooth når de har så kraftig hardware. En annen ting er at jeg har glemt hvor, og jeg klarer ikke å finne igjen området der jeg kan bytte ut de 4 app-snarveiene på lockscreenen :p

Har brukt den i 24 timer nå, og det er nok kjenner jeg siden ROMen i prinsippet kun tilfører endringer som jeg ikke liker, og lite nytt er å se. Skal gi MIUI en sjanse nå i et døgn så blir det å finne en stock RUU og vente på den offisielle updaten fra HTC. Når enn den kommer.

Ja, da har jeg brukt MIUI i ca. en halvtime. Where have you been all my life? Dette var andre boller!

Hvilken miui la du inn? Finner ikke noe miui til sensation jeg.

Lenke til kommentar

Hadde det problemet en periode. Løsningen for meg å fjerne en widget som tok mye ram og et par apps som jeg likevel ikke brukte, men som alltid hadde services kjørende. Sense 3.0 krever mye RAM, så det Hadde ikke vært feil om htc hadde gitt sensation 1GB og ikke bare 768MB.

Lenke til kommentar

Når jeg var på stock rom, så fikk jeg det ofte når jeg gikk ut av FireFox, og den medfølgende nettleseren. Har nå oppgradert til Android revolution HD 5.0.2 (ICS) med 1.5GHz kjerne. Har ikke det problemet lenger, og ser at jeg har mer ledig minne nå, enn på 2.3.4.

Det jeg legger merke til, er at det er mye færre applikasjoner som startes automatisk nå, enn det jeg hadde på 2.3.4. Mulig at det er pga tweaking i Android revolution, eller det kan være ICS (jeg vet ikke). Telefonen føles i alle fall mye mer responsiv, og har også fått bedre batterilevetid. Har dog hatt et par reboots, men ikke noe som har plaget meg. Det regner jeg med blir fikset etterhvert.

På forrige lading hadde jeg 3 dager og 11 timer før jeg ladet (Anker 1900 MAh). Hadde ikke brukt telefonen så mye, men hadde over 2 timer på skjermen, tenker ca 40 meldinger og ca 15 minutt i telefonen, samt wifi på hele tiden. Dama hadde da også spillt litt Angry birds på den, mens hun ladet sin. Det tror jeg er ny pers:)

Lenke til kommentar

Er veldig få som har det Anker 1900 MAh batteriet så blir litt feil og sammenligne med det.

Er på utkikk etter det men det koster jo en formue og kjøpe.

Det er andre kopier som ikke er helt 1900 Mah som man får billig men ikke det Anker batteriet.

Noen som har tips så er det bare skrike ut :)

Lenke til kommentar

Når jeg var på stock rom, så fikk jeg det ofte når jeg gikk ut av FireFox, og den medfølgende nettleseren. Har nå oppgradert til Android revolution HD 5.0.2 (ICS) med 1.5GHz kjerne. Har ikke det problemet lenger, og ser at jeg har mer ledig minne nå, enn på 2.3.4.

Det jeg legger merke til, er at det er mye færre applikasjoner som startes automatisk nå, enn det jeg hadde på 2.3.4. Mulig at det er pga tweaking i Android revolution, eller det kan være ICS (jeg vet ikke). Telefonen føles i alle fall mye mer responsiv, og har også fått bedre batterilevetid. Har dog hatt et par reboots, men ikke noe som har plaget meg. Det regner jeg med blir fikset etterhvert.

På forrige lading hadde jeg 3 dager og 11 timer før jeg ladet (Anker 1900 MAh). Hadde ikke brukt telefonen så mye, men hadde over 2 timer på skjermen, tenker ca 40 meldinger og ca 15 minutt i telefonen, samt wifi på hele tiden. Dama hadde da også spillt litt Angry birds på den, mens hun ladet sin. Det tror jeg er ny pers:)

Blir jo spennende å se om det er ICS som vil gjøre susen da. Den er vel ikke så langt unna håper jeg. Takk for tipset til teitur også, skal prøve litt med widgets å se om det blir bedre.

Lenke til kommentar

Noen som har noen fete themes til miui å annbefale ? Klarer liksom ikke leite meg fram i jungelen der....installerte LauncherPro og den er jo helt genial med 15 valgfrie knapper på bunn av skjermen.

Ikke helt overbevist av miui enda, ser lekker ut...men sliter som andre har sagt litt med wifi og tilfeldige reboots. Mulig det blir tilbake til siste InsertCoin eller muligens Revolution HD 5.

Lenke til kommentar

Er veldig få som har det Anker 1900 MAh batteriet så blir litt feil og sammenligne med det.

Er på utkikk etter det men det koster jo en formue og kjøpe.

Det er andre kopier som ikke er helt 1900 Mah som man får billig men ikke det Anker batteriet.

Noen som har tips så er det bare skrike ut :)

Hmmm. Kjøpte det på EBay for 33$. Det ble under 200 kr, og det synes jeg ikke er så dyrt.

http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130564544914&ssPageName=ADME:X:AAQ:US:1123

Lenke til kommentar

orker ikke flashe på nytt hver 2 dag, ser det komme .01 ny ofte.

Er nok ikke lenge til HTC kommer med den håper jeg.

Får holde med 2.3.5 Revolution HD 4.1.9 intil videre.

.01 i dette tilfellet er faktisk en del da du har froyo og 4.0.3 er ICS :tease:

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg igjen en Sensation da jeg var fornøyd med den forrige på den tekniske biten, samt funksjonaliteten.

Den forrige sprakk skjermen på og begynte å få de samme problemene som andre beskriver med Standby knapp som ikke ville sette tlf i standby, tar screenshots med homeknappen uten at standbyknappen trykkes og knirkete deksel.

Er det kommet noen nyere revisjon av denne telefonen, eller må man kjøpe XE da? Vet noen om disse problemene er borte med XE?

EDIT: Ser ut som de har fått fikset feilen:

"I had the same problem for about 2 months. The phone also wouldn't go to sleep mode when I hit the power button; it would go black for a second then come back on to the lock screen. However, yesterday I received an HTC system update that fixed this issue along with a few other things. This is HTC version 1.50.531.1. Hopefully, you'll all get it soon. Thanks. "

http://androidforums.com/htc-sensation-4g/407046-htc-sensation-4g-screenshot-issue.html

Endret av HansGeorg
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg igjen en Sensation da jeg var fornøyd med den forrige på den tekniske biten, samt funksjonaliteten.

Den forrige sprakk skjermen på og begynte å få de samme problemene som andre beskriver med Standby knapp som ikke ville sette tlf i standby, tar screenshots med homeknappen uten at standbyknappen trykkes og knirkete deksel.

Er det kommet noen nyere revisjon av denne telefonen, eller må man kjøpe XE da? Vet noen om disse problemene er borte med XE?

EDIT: Ser ut som de har fått fikset feilen:

"I had the same problem for about 2 months. The phone also wouldn't go to sleep mode when I hit the power button; it would go black for a second then come back on to the lock screen. However, yesterday I received an HTC system update that fixed this issue along with a few other things. This is HTC version 1.50.531.1. Hopefully, you'll all get it soon. Thanks. "

http://androidforums.com/htc-sensation-4g/407046-htc-sensation-4g-screenshot-issue.html

Jepp tenkte og si det, er jo bare og skifte rom til noe nyere bedre en det HTC har på den så hadde det våre fixet uansett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...