Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min Sensation i rundt et halvt år nå, og for sånn 2 måneder siden begynte den å tulle seg. I perioder skrudde den seg av når den følte for det men nå er det helt ekstremt. Hver gang jeg tar telefonen skrur den seg av og det når jeg skrur den på igjen er den helt tappet for strøm.

Noen ide om hvordan jeg kan fikse dette? :(

Lenke til kommentar

Jeg merket også større strømforbruk med Android revolution HD 4.1.8, men det ble bedre etter at jeg la inn Bricked kernel. Den føltes også raskere ut med Bricked, selv om benchmark test jeg kjørte, viste at den var litt tregere. Kjørte på 1,5Ghz med Bricked også, så tror det også er andre ting enn bare antall MHz som drar strøm.

Nå oppgraderte jeg til Android revolution HD 5.0.2 i dag (Android 4.0.1), så blir spennende å se hvordan det går med strømmen der. Den kjører på 1,2 GHz (mulig man kan overklokke, men det har jeg ikke testet). Så på XDA at noen hadde hatt problemer med denne (eller var det 5.0.1?), men alt ser ut til å funke for meg. Det eneste var at når jeg skulle velge operatør etter første oppstart, så var teksten med svart skrift på svart bakgrunn, så man så ikke hva man valgte før man trykket på en.

Om noen skulle være interessert i hvordan jeg la den inn (oppgradering fra 4.1.8), så gjorde jeg følgende:

1. Kjørte en Titanium backup for sikkerhets skyld.

2. Tømte alt av cacher. Dahlvik + Cache.

3. Flashet superwipe scriptet til Android revolution.

4. Flashet ARHD 5.0.0.

5. Flashet umiddelbart 5.0.1

6. Reboot og oppsett. Marked lastet ned alle appene.

7. En dag senere flasher jeg 5.0.2.

Om jeg skulle gjort det i dag, så hadde jeg flashet alle ARHD versjonene rett etterhverandre. Var en bruker på XDA som anbefalte denne fremgangsmåten, og det funket for meg. I alle fall på det jeg har testet (wifi, sms, mms, datatrafikk, browsing, galleri, kamera i alle modus, videokamera + div...).

Venter bare på at det kommer noen custom kernels til denne versjonen. Om det ikke alt er kommet da. Det er jul, så har ikke så mye tid til å tukle med telefonen nå.

Så det er IceCream Sandwich i denne rom'en ? Kjører InsertCoin på min Sensation, men gira på ICS kjenner jeg. Mulig jeg må bytte !

Lenke til kommentar

Flinke meg, før jeg la in ny ROM så laget jeg backup av den orginale og den ble laget på minnekortet, så la jeg in ny rom og tenkte jeg skulle formatere minnekortet siden det va så mye tull og tøys der etter all eksperimenteringa og nå har jeg ikke org backup som jeg tror jeg trenger rundt Januar eller noe når ICS kommer ut.

Er det en plass jeg kan laste ned orginale norsk/nordisk ? ROM igjen til telefonen ?

Hjelp :ohmy:

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt Android revolution HD 5.0.2 (ICS) i noen dager. Det meste virker fint, men har funnet et par problemer (som jeg ser også er kjente).

* Får ikke satt bakgrunnsbilde. Da stopper galleriet. Har prøvet med "Fix permissions" + clear av cache, men ser ikke ut til å virke.

* Norsk tipping appen virker ikke.

* Har hatt ett tilfelle der jeg ikke fikk låst opp telefonen. Måtte ta batteriet ut og inn igjen. Mulig det kan ha sammenheng med en kamera bug jeg har sett var/er i Android revolution. Dvs at man må gå ut av kamera appen før man trykker på på/av knappen.

Ellers virker alt jeg har testet, og batterikapasiteten ser også ut til å være bra (etter en batteri kalibrering).

Lenke til kommentar

Tenker jeg venter litt til før jeg kjører en ICS versjon, sånn at de fleste barnesykdommene er vekk. Er grensesnittet fortsatt med Sense ?

Om du vil, så får du Sense 3.5 ja. Det er nok det den offisielle versjonen til HTC vil ha og. Forståelig nok. Jeg for min del er mer enn fornøyd med en MIUI rom, og så lenge det ikke er noe spesiell grunn til å gå til ICS enda så er det ikke noe poeng. Sitter enda å venter på at jeg skal få kunne koblet til DAC'n min rett på telefonen. ICS skulle jo fikse dette.

Lenke til kommentar

Tok affære og gjorde telefonen s-off i går for custom rom siden telefonen har begynt å tulle i det siste. La inn Revolution HD 5.0.1 i går med Sense 3.5 og ICS. Det jeg har erfart hittill er at det er sånn ca. ingen vesentlig forskjell. Animasjoner har fått en bitteliten "facelift", men de oppleves fortsatt like trege og upolerte som med stock rom (for all del helt OK, men milevis unna iOS). Fatter ikke hva som gjør det så vanskelig for google, evt. htc, å gjøre menyer og alt slikt supersmooth når de har så kraftig hardware. En annen ting er at jeg har glemt hvor, og jeg klarer ikke å finne igjen området der jeg kan bytte ut de 4 app-snarveiene på lockscreenen :p

Har brukt den i 24 timer nå, og det er nok kjenner jeg siden ROMen i prinsippet kun tilfører endringer som jeg ikke liker, og lite nytt er å se. Skal gi MIUI en sjanse nå i et døgn så blir det å finne en stock RUU og vente på den offisielle updaten fra HTC. Når enn den kommer.

Ja, da har jeg brukt MIUI i ca. en halvtime. Where have you been all my life? Dette var andre boller!

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok affære og gjorde telefonen s-off i går for custom rom siden telefonen har begynt å tulle i det siste. La inn Revolution HD 5.0.1 i går med Sense 3.5 og ICS. Det jeg har erfart hittill er at det er sånn ca. ingen vesentlig forskjell. Animasjoner har fått en bitteliten "facelift", men de oppleves fortsatt like trege og upolerte som med stock rom (for all del helt OK, men milevis unna iOS). Fatter ikke hva som gjør det så vanskelig for google, evt. htc, å gjøre menyer og alt slikt supersmooth når de har så kraftig hardware. En annen ting er at jeg har glemt hvor, og jeg klarer ikke å finne igjen området der jeg kan bytte ut de 4 app-snarveiene på lockscreenen :p

Har brukt den i 24 timer nå, og det er nok kjenner jeg siden ROMen i prinsippet kun tilfører endringer som jeg ikke liker, og lite nytt er å se. Skal gi MIUI en sjanse nå i et døgn så blir det å finne en stock RUU og vente på den offisielle updaten fra HTC. Når enn den kommer.

Ja, da har jeg brukt MIUI i ca. en halvtime. Where have you been all my life? Dette var andre boller!

Bare sånn før du muligens oppdager det selv, om Facebook appen gir deg mye rare tegn, så bare søk på google om hvordan du legger inn en ny font. F.eks Segoe fra Windows Phone med Font Changer så fjerner du det problemet. Det er noe rart med tegnsettet til standard fontet trur jeg. Det funket hvertfall for meg :D

Lenke til kommentar

Brukte miui en gang når jeg hadde Desire, men da var den ganske fersk fra kinesisk så litt buggy. Kommer den med norsk språk? Fortsatt stabil etter lenger bruk? Ser på xda siden at den sliter med audio streaming over blåtann men...(cardock)

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Vel, gleden var kortvarig siden jeg klarte å legge inn en lockscreens om ikke ville la seg unlocke (!). Så reverterte til backup av stock romen siden jeg var avhengig av en fungerende telefon resten av dagen :p Skal teste litt mer i morra, men jeg merket ikke noe til bugs den lille perioden jeg prøvde. Å skifte fra engelsk til norsk kom jeg ikke til, vet ikke om den støtter det heller.

Audio streaming over BT får jeg ikke testet desverre.

@Kultom noe av det første jeg gjorde var å installere et annet theme, så jeg fikk ikke opp noe rare tegn i facebook appen :p Skiftet til et WP7 inspirert theme (grafisk + font).

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Heisann! Kjøpte nylig en sensation som demovare, og etter jeg fikk den så har jeg merket at tlfen gir etter når jeg presser i nedre høyre hjørne på skjermen. Føles nesten som om at telefonen "gynger" i batteridekselet, pluss at den knirker en del. Virker som en flott tlf ellers så lurer på om jeg kan fikse dette kun ved å kjøpe nytt deksel, eller returnere på angrefrist og så kjøpe en splitter ny (500,- for returporto + mellomlegg for ny ikke-demo telefon)?

Lenke til kommentar

Jeg har samme svikten mellom innmaten og dekselet på min Sensation, bortsett fra at min er verst i venstre hjørnet. Det er mao muligheter for at en splitter ny telefon har, eller kommer til å få, samme svakheten. Jeg har også sett tips om å legge noe mellom bakdeksel og batteri, eller bytte til XE-batteriet (som visstnok er litt tykkere) for å bli kvitt problemet.

Lenke til kommentar

En annen ting er at jeg har glemt hvor, og jeg klarer ikke å finne igjen området der jeg kan bytte ut de 4 app-snarveiene på lockscreenen :p

Personialize -> Display :thumbup:

Og ang. at telefonen din napper litt i menyene, så er vel sense grunnen til det. Sense bruker store deler av ressursene på telefonen. Prøv et AOSP rom så merker du at alt går mye mer smooth.

Endret av rottefOu~
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...