Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!

Anbefalte innlegg

Er det noen innstilling man kan endre sånn at den går i dvale raskere?

Idag har jeg ikke spilt noe på den (ladet i natt, tatt ut av lader rundt kvart på ti i dag tidlig), er fortsatt ca fullt. Har hele tiden hatt på WiFi, er det noe som kanskje er verdt å skru av når jeg allikevel er hjemme og sitter på pcen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aktiv linjen ser omtrentlig slik ut nå :

- -- - - ------------ -- ---------------------------

hvor strekene signaliserer det blå mens skjerm på ser slik ut:

- - - - - - - - --

skal den være så mye aktiv og noen tips til hva jeg kan gjøre?? det virker som den sluker mye batteri når jeg ikke har den i bruk..

Lenke til kommentar

Vurdere på om jeg skal legge inn Insertcoin på min sensation. Noen her som har noen erfaringer?

La inn custom rom på min htc hd2 for ett par år siden, og det funka jo fint :). Er fremgangsmåten fortsatt den samme?

Noe jeg må tenke på før jeg går i gang?

Endret av eLang
Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at tegnet for mobilt nettverk ikke vi forsvinne fra varsellinjen? det har nemlig skjedd på min sensation. Mobilt nettverk er skrudd av, men tegnet forsvinner ikke. Har heller ingen programmer som bruker nett eller noe.

Lenke til kommentar

hei folkens, jeg lurer på en ting. Dette gjelder ikke Sensation, men Sensation XL. SKal kjøpe den mobilen, men har et spørsmål.

Dere som har Sensation og MAC, kan dere koble til sensation på macen, via USB eller Bluetooth, for så å bruke mobilen som et modem via 3G? Dette er viktig for meg, da jeg på hytta osv ikke har har nett, og kan kun koble til via mobilen. Har iPhone 4 nå, og det går helt uten problemer.

Håper noen kan svare raskt, har lyst å bytte ut iPhone med XL :p

Lenke til kommentar

hei folkens, jeg lurer på en ting. Dette gjelder ikke Sensation, men Sensation XL. SKal kjøpe den mobilen, men har et spørsmål.

Dere som har Sensation og MAC, kan dere koble til sensation på macen, via USB eller Bluetooth, for så å bruke mobilen som et modem via 3G? Dette er viktig for meg, da jeg på hytta osv ikke har har nett, og kan kun koble til via mobilen. Har iPhone 4 nå, og det går helt uten problemer.

Håper noen kan svare raskt, har lyst å bytte ut iPhone med XL :p

Sensation oppretter bare et trådløst aksesspunkt, så uansett hva slags enhet du "kobler til" trådløst skal det fungere.

Edit: Du kobler altså ikke til med USB eller BT, du bare finner et trådløst nettverk som du ellers ville gjort med maskinen.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Noe som egentlig er rimlig kjipt, da man mister en del av hastigheten på trådløst.

Fra 4G tenker du? Eller er trådløs chippen i Sensation så dårlig at den ikke takler max hastigheten til HSDPA forbindelsen til en "vanlig" Sensation modell? Maxhastigheten i Norge, og da i følge Wikipedia, er 3.6Mb/s. Kan da ikke tru at en så ny telefon skulle bruke så gammel teknologi at de ikke kan matche 802.11g med sine litt over 20Mb\s.

Jeg kan ikke så mye om dette her, men kan da ikke tenke meg at trådløs forbindelsen skulle være noe flaskehals på hytta, heller litt dårlig forbindelse mot mobilnettet.

Edit: Alle har kanskje ikke hytte på fjellet, dumme meg :p

Endret av Kultom
Lenke til kommentar

Jeg er flittig bruker av funksjonen og merker aldri at det går noe tregere å browse på laptopen enn på selve telefonen. Har ikke tatt noen ordentlig hastighetstest, men det oppleves hvertfall ikke tregere. Jeg har t.o.m ved flere anledninger koblet telefonen trådløst til laptop og videre delt nettet gjennom kabel til min stasjonære uten at jeg har opplevd noen nevneverdig hastighetsbegrensning.

Lenke til kommentar

Sålenge enheten har mulighet for å koble seg til trådløst, kan den koble til Sensation. Feks er printern, tvn i stua, andre mobiler og skolepcn min koblet til Sensation ;) På skolen er den også ofte på. Opptil 8 kan koble seg til og dele på hotspot'en samtidig. Batteriet tømmes vel og merke ganske raskt når 8 stk skal drive å laste inn flere nettsider på en gang, så jeg har fått det som en vane å ta med lader i sekken bare for sikkerhetsskyld - blir for dumt å ikke kunne høre på musikk på bussen hjem igjen ikke sant! ;)

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Noe som egentlig er rimlig kjipt, da man mister en del av hastigheten på trådløst.

Fra 4G tenker du? Eller er trådløs chippen i Sensation så dårlig at den ikke takler max hastigheten til HSDPA forbindelsen til en "vanlig" Sensation modell? Maxhastigheten i Norge, og da i følge Wikipedia, er 3.6Mb/s. Kan da ikke tru at en så ny telefon skulle bruke så gammel teknologi at de ikke kan matche 802.11g med sine litt over 20Mb\s.

Jeg kan ikke så mye om dette her, men kan da ikke tenke meg at trådløs forbindelsen skulle være noe flaskehals på hytta, heller litt dårlig forbindelse mot mobilnettet.

Edit: Alle har kanskje ikke hytte på fjellet, dumme meg :p

Beklager, formulerte meg litt feil her kanskje. Når jeg tenkte trådløst her, tenker jeg da trådløst fra mobilen til pc f.ks (Wifi). Ikke 3G/edge tilkoblingen, den er naturligvis trådløs.

Og som en liten tilleggsgreie, når jeg er på hytta er det pøtån dekning, så får crap hastighet der uansett :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...