Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo.

Har ett "problem" på min nye sensasjon. Når jeg skal ringe til eller sende melding til noen foreslår den facebook kontakter. Jeg har valgt at facebook bare skal synkronisere med kontaktene som ligger inne på telefonen fra før av. I kontaktlisten går dette bra fordi jeg har ikke har krysset av for at facebook kontakter skal vises. Men som sagt vises de når jeg skal skrive melding og ringe. Noen som har en løsning på dette?

Edit: på min gamle Desire var ikke dette ett problem

Endret av TheOnlyShibby
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har blitt ranet, og må ha ny telefon så fort som mulig. Sensation virker som et godt alternativ, så den er virkelig til vurdering.

Det jeg lurte på er om dere som eier denne kan være så greie å komme med noen synspunkter på hvordan dere opplever telefonen. Er den anbefalt?

Så har jeg hørt at skjermen rett og slett er veldig blass, stemmer dette? Og hvordan er batteritiden?

Takk :)

Lenke til kommentar

Tjaa, jeg vil nok ikke akkurat si at skjermen er så blass at det gjør noe, hvertfall ikke for min del..Ellers er jeg veldig fornøyd med min telefon. Den er rask, føles fantastisk ut mtp. byggekvalitet, tar gode bilder og..ja, jeg er generelt sett veldig happy! Det med batterikapasiteten har ikke jeg merket noe til, om noe synes jeg den er bedre enn forventet..

Lenke til kommentar

Skjermen er ikke så bra som Galaxy S2, men den er fortsatt bra. Og det den taper i livlige farger tar den igjen i utrolig god byggekvalitet. Mistet den 2 ganger alt. En gang på treningssenteret rett ned på apparatet, som er av stål, og den fikk ikke en skramme engang. Min første telefon med aluminium cover og gorilla-glass og jeg må si det er bedre enn forventet.

Så glad jeg valgte denne i stedet for konkurrentene som var på markedet da. Helt topp.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd SGSII, men har Sensation selv og jeg synes den uten tvil er best. Telefonen min har oppført seg normalt og som forventet fra dag 1, mens mine to gode kompiser som har SGSII har hatt utrolig mange bugs. Spesielt når det kommer til apps har de hatt mye problemer. Spill kan ha fungert på min Sensation helt fint, mens for de har det enten ikke fungert i det hele tatt, eller vært ekstremt buggy (telefonen fryser, spillet avsluttes uten videre etc.).

En annen sammenligning er at HTC Sense er så UFATTELIG mye bedre enn Samsungs Touchwiz. Det ser utrolig mye penere og profesjonelt ut, samt at HTC har mange fine apps som man ikke får på Samsungen.

Rent fysisk er Sensation en del tyngre, litt tjukkere, men mye mer solid. SGSII føles veldig skjør ut. Skjermen til SGSII er det eneste den knuser Sensation på. Fargegjengivelsen er bare i en helt annen klasse. På lysstyrke er dog SGSII hakket dårligere, Sensation er mye mer lesbar i sterkt dagslys/direkte sollys. Batterilevetiden for de to tror jeg er ganske lik. Jeg må lade min hver eneste natt hvis den skal holde ut dagen :p Jeg har ca. 20% batteri på kvelden når jeg tar den ut av laderen fulladet på morgenen. Har et ganske fast bruksmønster så jeg bruker 80% batteri på: 3-6 timer med musikk, 10-30 min med surfing, i snitt ca. 5 min samtale, ca. 20 SMS, mellom 30-60 min med spill.

Lenke til kommentar

Ser Sensation XE er nevnt på forrige side, men her kommer litt til fra en pressemelding:

HTC OG BEATS INTRODUSERER NY HTC SENSATION XE™' date=' DEN FØRSTE TELEFONEN MED INTEGRERT BEATS AUDIO™

Ny 1,5 GHz tokjerneprosessor og lengre batterilevetid gir brukeren av

HTC Sensation XE en enda bedre følelse av raffinement og totalopplevelse.[/quote']

http://htceclub.no/default.asp?resetFrontSearch=1&frontnav=1&frontID=103&frontModuleType=2&moduleStep=1&newsID=108&holdMenu=103

Blir spennende å se hvor mye bedre batteriet blir da...

Lenke til kommentar

Prøvde begge to i dag, og skal tilstå at Sensation ga en bedre følelse. Skjermen overrasket positivt, og i mine øyne er den merkbart skarpere. I tillegg syntes jeg kvalitetsfølelsen var en helt annen også. Den føltes rett og slett eksklusiv ut. At kameraet er noen prosent dårligere driter jeg, det er uansett milevis bedre enn på Desire. Eneste er at telefonen kan bli litt feit å ha i lomma når man jogger.

Så tenker jeg at Sensation er bedre en SGS2 til surfing pga bedre oppløsning, noen som har noen innspill her?

Og takk :)

Lenke til kommentar

Prøvde begge to i dag, og skal tilstå at Sensation ga en bedre følelse. Skjermen overrasket positivt, og i mine øyne er den merkbart skarpere. I tillegg syntes jeg kvalitetsfølelsen var en helt annen også. Den føltes rett og slett eksklusiv ut. At kameraet er noen prosent dårligere driter jeg, det er uansett milevis bedre enn på Desire. Eneste er at telefonen kan bli litt feit å ha i lomma når man jogger.

Så tenker jeg at Sensation er bedre en SGS2 til surfing pga bedre oppløsning, noen som har noen innspill her?

Teksten er helt klart skarpere på Sensation grunnet høyere oppløsning. Men jeg ville vært skeptisk til å jogge med telefonen hvis du svetter mye. Jeg har ikke jogget med den, men jeg har jobba og svetta i uniform på øvelse mens jeg hadde den i bukselomma og når jeg tok den ut etter å ha vært relativt fuktig i lomma så var skjermen ganske uresponsiv i en stund etterpå. En på jobben har også ødelagt tre HTC Desire som følger av at han har snakket i lengre perioder og blitt svett på kinnet :p

Lenke til kommentar

Akkurat svettinga skal nok gå greit. Pleier å ha telefonen i en standard lomme, og har aldri hatt problemer med det på Desire ihvertfall. Men 150g sjanglende rundt i en lomme mens man jogger kan bli litt mye, tror jeg.

Ang skarpere tekst: Er dette en antakelse, eller har du prøvd begge to? Slet faktisk med å se forskjell på skarphet da jeg prøvde telefonene side om side i dag. Men en liten iritasjon på SGS2 var at alt ble så stort. Ikoner, fonts osv. Kanskje dette er et resultat av dårlig oppløsning? Fikk ikke prøvd noen av telefonene til browsing da det ikke var nett i butikken.

Lenke til kommentar

Oppdaterte akurat min sensation til sensation xe.

Har bestilt nytt batteri, 1800mah fra mugen power også.

Har kjørd over 1,5Ghz lenge, og bortsett fra høyere klokkefrekvens og bedre batteri er det ikke det helt store. Det man får ellers (klart, bedre headset følger vel også med sensation xe) er en EQ setting og en annen bootlogo :p

Lenke til kommentar

Gav den "gamle" Desire HD til min samboer. Når jeg sammenlikner, så er det helt klart at sensation har klarere tekst enn på DHD, men jeg levde fint med DHD også (har ikke sammenliknet med SGS2 dog).

Når det gjelder batteri, så har alle dagens smarttelefoner allt for dårlig batteri. Jeg kjøpte Anker 1900 mah batteri til min Sensation på ebay, og er ganske fornøyd med det. En stor oppgradering i batterilevetid.

Fikk dog en privat melding om at det har kommet ut 3600 mah batteri til Sensation, dog med nytt tykkere bakdeksel. For meg gjør dette bakdekselet ingenting, men noen vil nok ikke like designet:)

http://www.mugenpowerpdabattery.com/zaspx/product_details.aspx?file=sh&productno=1274&PageNo=&sortby=sortid&orderby=desc&keyword=Sensation

Prisen nok også litt stiv foreløpig, så jeg avventer en stund med mitt Anker batteri, og ser hvordan prisen for dette 3600 mah batteriet utvikler seg. Blir jo fort nesten 1000 kr ink frakt og mva for det batteriet.

Lenke til kommentar

Du får oppdatere oss på om du opplever noe forbedring med det nye batteriet. Er det forresten standard XE rom du har lagt inn, eller noen av de Leedroid/Revolution/InsertCoin romene?

Nå er ikke jeg Kultom, men kjører med samme oppdateringen som han gjør. Jeg bruker Revolution. Den siste versjonen, 3.6.0 er ekstremt bra! Vilt god ytelse, god batterilevetid og deilig lyd med beats (nå bruker jeg turbine-proppene som ikke er like bass-ivrige som beats, så blir perfekt combo for meg!).

Ved normal bruk varer batteriet i ca 1,5 dager - strekker seg til rundt 46-48 timer ved litt mer moderat bruk.

Beste telefonen jeg noen sinne har kjøpt! Kan også legge til at jeg kjøpte min ved første parti som kom til Norge, har aldri hatt noen som helst feil med den.

Lenke til kommentar

1 ting jeg reagerer på på min mobil

1. Telefonen min henter ikke mail til fastsatt tidspunkt, for øyeblikket er det 15 minutter mellom hvert søk. Men det kan gjerne ta 5-6 timer før mailen hentes og da ser du tidspunktene for når de dukket opp på serveren.

Derfor må jeg faktisk ganske så ofte manuelt inn å sjekke

Jeg bruker selvsagt ikke noe gmail eller hotmail eller slikt, men Outlook som jeg har gjort hele livet

Dette er forøvrig første telefonen av fryktelig mange jeg har hatt som ikke klarer hente mail

Andre som opplever dette?

Lenke til kommentar

Hey, beklager sen respons.

Jeg bruker Revolutionary ja.

Skal holde dere oppdatert på batteriet.... jeg tror ikke det blir sendt før om en liten ukes tid, de var utsolgt når jeg bestilte.

For øvrig er Revolutionary veldig bra, men hver gang man bytter til en helt ny release (f.eks. fra 3.5.x til 3.6, som baserte seg på ny RUU er det en del småbugs den første tiden som fikses ved hyppige oppdateringer (3.5.x tror jeg hadde 3 oppdateringer på 4 dager eller noe).. En bug jeg har med 3.6 er at linja øverst (den man kan dra ned) forsvinner... men jeg regner med det kommer en ny versjon i / rett etter helga som har en del bugfixes.

Siste romen før "beats-versjonen" var sinnsykt rask og stabil, så jeg vet hva Mike1986 på XDA vil klare å koke ihop med beats rom. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...