jvdp Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Huff.. har hatt et problem helt siden jeg skudde telefonen på idag: "Blank SD card. SD card blank or has unsupported filesystem". Hva skjer? Har skrudd av og på, tatt SD-kortet inn og ut, reformatert et annet SD-kort (på pc) og byttet det ut med det som fulgte... Hverken det som fulgte med eller det reformaterte SD-kortet fungerer. Telefonen sier at jeg må formatere minnekortet, og har gjort det et par ganger med begge to (på telefonen). Formateringen går lynraskt, men problemet forsvinner ikke. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 OKei, jeg må virkelig bare mase litt mer her, jeg. Er det noen som har prøvd å spille av 720p video med mobilen? Fungerer det uten at frameraten faller og blir lavere? Klarer sensation det skal jeg kjøpe denne isteden for GSII. Og, kan jeg formatere et minnekort og gjøre det om fra FAT32 til NTFS? Hvis ikke, hvorfor? Kanskje litt off-topic spørsmål, men å opprette ny tråd bare for det blir litt dumt. Ntfs er ikke støttet desverre.. men 720p mkv filer spiller den glatt av med diceplayer.. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Ergh, det var dumt. Noen annen måte å få overført 8gb filmer til mobilen? Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Takktakk Ble 17 idag Over til spørsmålet; ja jeg bruker nettet så og si hele tiden. Hadde Desire med samme abonnementet til og med igår, og da har jeg vendt meg til å bruke Spotify (streaming), Hotspot på skolen (fyfy) og slikt daglig.. så det med fri data er ganske så viktig for meg Jeg ringer ikke mye, men jeg sender en del sms. Edit: fant data-forbruket mitt for juni (HTC Desire): Sum VOLUM (Mb)10.957,001 NOK 0,00,- --- Har ellers et spørsmål før jeg kaster meg over telefonen; Bør jeg sette igang med den "magiske" lade-formelen til HTC (den som er nevnt her flere ganger) før jeg begynner å sette opp telefonen? Eller kan jeg vente med det? Hva anbefales? Vart 17 sjølv i Januar, godt å sjå nokon andre "småunger" her, hehe Ang. det ladeopplegget fra HTC virker ikkje som hjelper som " Andynator" her erfarte, vil heller anbefale å oppgradere til nyaste programvare som " elf_man" anbefaler, fleire som har fått betre batterilevetid. Vil anbefale deg å oppgradere med en gang du mottar telefonen, siden det sletter alt innhold du legger inn, så slipper du å gjere det to ganger. Gleder meg stort til å motta Sensation sjølv, eg kjem vertfal til å legge inn nyaste programvaren med ein gang, siden det er bevist her at levetida på batteriet blir lenger pr. lading Endret 2. juli 2011 av Intel94 1 Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Huff.. har hatt et problem helt siden jeg skudde telefonen på idag: "Blank SD card. SD card blank or has unsupported filesystem". Hva skjer? Har skrudd av og på, tatt SD-kortet inn og ut, reformatert et annet SD-kort (på pc) og byttet det ut med det som fulgte... Hverken det som fulgte med eller det reformaterte SD-kortet fungerer. Telefonen sier at jeg må formatere minnekortet, og har gjort det et par ganger med begge to (på telefonen). Formateringen går lynraskt, men problemet forsvinner ikke. Hva gjør jeg? Høres ut som noe har låst seg med programvaren til minnekort-leseren. Anbefaler at du tar backup og kjører en full nullstilling av telefonen. og der var temproot i boks Ser at en del må bruke kreative løsninger for å faktisk få kjørt applikasjoner som root; hvordan opplever du det? Endret 2. juli 2011 av elf_man Lenke til kommentar
jvdp Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Jøss, der var problemet borte sånn helt uten videre... har gjort en hel drøss av forskjellige ting (ikke lastet ned noe da), og hva som faktisk fikset problemet aner jeg ikke Uansett, nå er alt ok, og jeg ELSKER telefonen! Sensation <3 Lenke til kommentar
KLB Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Da var alt lastet ned og installert. Jeg eksporterte kontakter til minnekort, slik at hele prossessen. Inkl. Oppsett av telefon tok mindre enn 20 min Så nå er jeg spent! Lenke til kommentar
R3devil Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Da var alt lastet ned og installert. Jeg eksporterte kontakter til minnekort, slik at hele prossessen. Inkl. Oppsett av telefon tok mindre enn 20 min Så nå er jeg spent! Anbefaler på det sterkeste å linke telefonen opp mot en Gmail-konto. På et par dager nå har jeg tatt en reset av telefon, samt lagt inn ny update. Kontoen lagrer hvilke programmer man har lastet ned/kjøpt, kalender, kontakter osv osv. Til og med alle wifipassordene Da jeg startet telefon for første gang etter update/reset, så gikk det noen minutter - og vips - så var det eneste jeg manglet SMSene 1 Lenke til kommentar
cazber Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Har nå hatt Sensation i noen dager, og en ting som jeg misliker litt, er at skjermen er blassere enn på DHD. Når jeg legger min "gamle" DHD ved siden av Sensation (begge på full lysstyrke), så ser man lett at det hvite på Sensation, er mer grått enn på DHD. Det virker også som om Sensation har dårligere lysstyrke enn på DHD. Hadde ikke ventet meg dette, så er det slik det er, eller kan jeg ha vært uheldig med min skjerm på Sensation ? Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Har nå hatt Sensation i noen dager, og en ting som jeg misliker litt, er at skjermen er blassere enn på DHD. Når jeg legger min "gamle" DHD ved siden av Sensation (begge på full lysstyrke), så ser man lett at det hvite på Sensation, er mer grått enn på DHD. Det virker også som om Sensation har dårligere lysstyrke enn på DHD. Hadde ikke ventet meg dette, så er det slik det er, eller kan jeg ha vært uheldig med min skjerm på Sensation ? Lurer på om du ikke har vært litt uheldig der ja. Sammenlignet Sensation med min gamle iPhone4 før jeg byttet, og de var temmelig like på hvit-balansen. iPhone4 er noe lysere, men begge to er rimelig flinke til å presentere fargene "som de skal være". Nå er jo dette til en viss grad subjektivt, så skal ikke utalle meg for bastant Lenke til kommentar
cazber Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Ok. Det er jo ikke så ille, men trodde egentlig at Sensation burde være bedre enn DHD. Det som virker litt rart, er at bildene ser bra ut, men hvitfargen på f.eks. meldingsbakgrunnen og nettsider er merkbart mer grå enn på DHD. Har da sammenliknet på samme nettsider med telefonene på siden av hverandre. Er til å leve med, men bare lurte på andres erfaringer. Litt nedtur dog:) Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Ser at en del må bruke kreative løsninger for å faktisk få kjørt applikasjoner som root; hvordan opplever du det? Er en adb kommandoer, men Titanium backup funket veldig fint hos meg etter å ha utført selve rooten og pushing av filene , tok 5-10min.. veldig deilig å kunne restore en del saves fra spill o.l. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ser at en del må bruke kreative løsninger for å faktisk få kjørt applikasjoner som root; hvordan opplever du det? Er en adb kommandoer, men Titanium backup funket veldig fint hos meg etter å ha utført selve rooten og pushing av filene , tok 5-10min.. veldig deilig å kunne restore en del saves fra spill o.l. Men forsatt ingen løsning på permanent root og custom ROM? Lenke til kommentar
KLB Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ok... Skal ikke si noe om batteritiden enda... til det har jeg brukt den alt for mye. Etter at jeg la over alle kontaktene har veldig mange av telefon nummerene lagt seg med bindestrek mellom siffer gruppene. eks. 555-55-555 I tillegg har de lagt Facebook kontaktenes primær nummer slik at de oversyrer det opprinnelige nummeret. Svært irriterende siden de fleste Face kontaktene ikke har indikert riktig land sone, men ligger med +147xxxxxxxx i kontakt lista. Så plutselig er alle mine kontakter umulige å ringe til uten å redigere telefon nummer først. Noen som har en idè om hvordan jeg enkelt kan gjøre noe med saken? Lenke til kommentar
KLB Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Synes fremdeles batteriet suger. Ingen forbedring over hodet! Dere andre...... Har dere disablet alt, og justert ned skjermen.til 0? Synes ærlig talt at en telefon av denne typen bør ha juice til grunnleggende bruk + + Det har den ikke. Helt uholdbart imo. Vurderer å selge, og kjøpe noe som dekker mine behov bedre. Tydeligvis ikke beregnet på proff markedet :/ (frustrert). Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Har du oppgradert telefonen til siste programvare, som nemnt tideligare i tråden ? Lenke til kommentar
KLB Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Jepp... Selvsagt! Hadde stor tro på at det skulle løse telefonens achilleshæl. Det skjedde ikke! Det er derfor jeg lurer på om alt er disablet, og skjerm satt til 0 hos dere Andre. Selv har jeg justert ned skjermen (noe som i seg selv er et dårlig triks på lyse dager). Jeg har også minimalt med synk, og har lange intervaller, samt disablet friend stream, og HTC hub og sync. Endret 4. juli 2011 av KLB Lenke til kommentar
jvdp Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Regner nesten med det, men spør likevel : Er du innom oppgavebehandling nå og da? Kan jo være noe som suger en del strøm uten at du vet det, så sjekk der (og velg drep alle). Hvis noen da kommer automatisk opp igjen så har du sannsynligvis skrudd på en eller annen innstilling som du kanskje burde skru av. Endret 4. juli 2011 av jvdp Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Synes fremdeles batteriet suger. Ingen forbedring over hodet! Dere andre...... Har dere disablet alt, og justert ned skjermen.til 0? Synes ærlig talt at en telefon av denne typen bør ha juice til grunnleggende bruk + + Det har den ikke. Helt uholdbart imo. Vurderer å selge, og kjøpe noe som dekker mine behov bedre. Tydeligvis ikke beregnet på proff markedet :/ (frustrert). Kjører ingen form for strømbehandler e.l, lar oppgavebehandling ta seg av programmer, har skjermen på 85% styrke. Får ca 1,5 døgn ved normal bruk. Dette er rundt der jeg forventet at det skulle ligge Du kan jo ha vært uheldig og fått en en mandags-telefon. Ellers kan du prøve å sette datanettverk til kun gsm; hvis dekningen er laber vil dette kunne øke batteriet ganske betraktelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå