JKJK Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Du er den eneste som et blitt irritert over at jeg snakker litt om Galaxy S II her, så tror jeg klarer meg fint her inne. HALLO? Selvinnsikt? Du har fått så mye pepper i denne tråden at man skulle tro du var en radikal islamist i et karikaturforum! Driver du ENDA å forsøpler denne tråden!?? Det må da faen meg gå an å kaste ut denne mannen snart?! Greit at det var interessant å sammenligne samsung og sensation i begynnelsen, men nå er det 100+ deltakere her som prøver å få dette til å bli en sensation teknisk diskusjonstråd, men du driver FORTSATT og gørter eder og galle her! Faen, HA DEG UT fra denne tråden og hold deg til samsungtråden. Du har ikke en sensation, du ønsker ikke å kjøpe en sensation, du har mye trolig aldri prøvd en sensation ... hva faen gjør du her!? Forbanna troll! De er uønsket her! Jeg rapporterer herved meg selv og denne posten i håp om å få en moderator til å innse at du bare lager kvalm her.... Endret 1. juli 2011 av JKJK Lenke til kommentar
Yper-Sound Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Opplever at skjermen reagerer tregt når jeg skal "låse" den opp, dvs dra "låse-sirkelen" opp. Noen med lik erfaring? Skjermen er ikke treg når tlf har blitt låst opp... Hadde dette problemet med ringen på låseskjermen en liten periode. Holdt jeg telefonen i hånda funket det helt fint, lå den plant på et bord tok det gjerne 3-4 forsøk før det var mulig og dra opp ringen. Funker normalt nå, så det er tydeligvis en software bug som kommer og går. Lenke til kommentar
KLB Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 . I helgen kommer jeg til å prøve meg på HTCs "magiske" lade formel som jeg nevnte tidligere. 1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more 2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour 3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well Et spørsmål, bør mobilen være helt tom på batteriet før man lader på denne måten? Synts også batteriet varer lite, hjalp å fjerne Friendsstream, men jeg bruker Spotify mye og det tar tydeligvis mye av batteriet. Vil forsøke og se om det hjelper å lade på denne måten. Står ikke noe om det, så jeg tipper man bare lader 8 timer (eller mer) kontinuerlig. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Du er den eneste som et blitt irritert over at jeg snakker litt om Galaxy S II her, så tror jeg klarer meg fint her inne. Jeg setter ned foten nå. Når du ser innleggene dine skaper dårlig stemning er det på høy tid å forlate tråden. Hvis du ønsker å sammenligne HTC Sensation og GS2 kan du opprette en egen tråd, ikke forstyrre denne. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. 3 Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hold tonen, folkens! Ikke la dette bli en flamewar som ødelegger tråden! Jeg har også både sensation og S2, og jeg synes Sensation er en bedre, dog større, telefon. Jeg har også begge, (eller hadde heter det vel, ettersom min kjære far tok over sensation )og jeg synes nok GS2 vinner denne runden med flaggskip. Trodde aldri jeg skulle si det da jeg er en svoren HTC fan, men galaxy s2 er bare for god. Så skal det sies at jeg ikke har hatt noen av problemene andre har hatt med GS2, så mitt inntrykk er utelukkende positivt. Sensation var absolutt en fantastisk mobil, bare "føltes" ikke så high-tech. klarer ikke helt å forklare det. Men skjermen på SGS2 er en vinner for meg. super amoled+ burde bli standard i alle mobile enheter etter hvert. Eller tilsvarende skjermer med tanke på farger og lys. Mener ikke å fyre opp under noen fanboy-krig her nå, sier bare min mening om hvilken telefon jeg setter mest pris på. Kan absolutt anbefale begge to! Lenke til kommentar
sindresv Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Er vell ingen som mener skjermen til SGS2 ikke er bedre farger på en Sensation sin. Grunnen til at HTC gikk bort i fra amoled var vell at Samsung ikke kunne levere nok (?) og ville bruke de selv. Amoled er nok overlegen på farge, hadde selv Desire med amoled, men det er ikke noe du tenker så mye over når du ikke sammenligner telefonene direkte. Oppdateringsinfo: Har nå brukt telefonen i syv timer (en del telefon, sms, surfing og flyinfo) og har kun brukt 23%. Dette er en svært stor oppgradering fra hva jeg hadde før oppdateringen!! Skal rapportere mer utover dagen. Ser ut som batteritemaet er fikset ja Endret 1. juli 2011 av sindresv Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hvordan er erfaringene med HDMI utgangen? funker bra og vise film / bilder på tv'en o.l? Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hvordan er erfaringene med HDMI utgangen? funker bra og vise film / bilder på tv'en o.l? Har enda ikke fått tak i adapteret; tomt over alt Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Då er det påtide å feire HTC Sensation er bestilt, nette sum av 2800kr med telenorabenomentet Prat 99 (99kr i mnd) som utgjer den totale summen på nett under 4000kr totalt 1. året (eg låser opp telefonen, betaler 99kr mnd i 12mnd, men bruker det abenomentet eg har idag) Syns eg gjor eit bra kjøp med ulåst Sensation til nett under 4000kr Kva andre her inne har betalt for Sensation-en sin egentlig? (for dei som ikkje sitter i godstolen og har ein snill arbeidsgiver) Gleder meg til den kjem på tirsdag/onsdag. Er dritt lei "reservetelefonen" (om vi kan kalle det ein telefon...) Type Sony Ericsson K700i Endret 2. juli 2011 av Intel94 Lenke til kommentar
jvdp Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Sannsynligvis kjøper jeg en Sensation idag (bursdag ) Da blir det Netcom med Fastpris Data (tidligere iConnect). Telefon..........1499 Månedspris....349 Minuttpris.......0,49 SMS................0,59 MMS...............1,99 Data/MB.........Fri (er derfor jeg velger dette abonnementet) Startpris.........0,89 Minste totalpris*..........5687 https://shop.netcom.no/mobil/htc/sensation Endret 2. juli 2011 av jvdp Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Gratulerer så mykje med dagen! Er det lov å spør kor gammal du blir ? Bruker du veldig mye data siden du går for eit med fri bruk? mens du sender lite sms/ringer? Visst du greier deg innafor 500MB data(som er en del) så kan eg anbefale deg All in One abenomentet til Djuice. Der har du 500 SMS, 500 ringeminutt og 500MB data inkludert i månden til 199kr (pluss 249kr for nedbetaling av telefon, 449kr totalt pr. mnd om du held deg innafor dei inkluderte "godene") Da kan du slippe unna med tlf og abbet til 6500kr(minstepris første året) som er ca 900kr meir enn det du har sett på, MEN eg rekner med du ringer og sender SMS i tillegg til datatrafikk SMS prisen din var vertfal horibel stor og ringeprisene med den oppstartsavgifta. Endret 2. juli 2011 av Intel94 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Hvordan er erfaringene med HDMI utgangen? funker bra og vise film / bilder på tv'en o.l? bestilte denne kabelen og dockingstasjon hos expansys(fra htc sine sider) for uker siden, har nok solgt telefonen lenge før det ser ut til at de dukker opp :-( Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 "I kommentarfeltet under artikkelen postet brukeren olebrumm en oppskrift på hvordan du skulle få bedre ladetid på HTC Desire. Forslaget lød som følger: 1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more 2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour 3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well Det viser seg at kilden er en epost fra HTCs kundeservice til en bruker som klagde på batterilevetiden på telefonen sin, og denne ble i sin helhet postet i forumet til xda-developers." Gav meg ikke et sekund lenger batteritid :-( Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Du må installere den nyeste programvaren for å få merkbart bedre batterilevetid. To dager pr lading er for meg helt akseptabelt på en slik telefon Lenke til kommentar
jvdp Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Gratulerer så mykje med dagen! Er det lov å spør kor gammal du blir ? Bruker du veldig mye data siden du går for eit med fri bruk? mens du sender lite sms/ringer? Takktakk Ble 17 idag Over til spørsmålet; ja jeg bruker nettet så og si hele tiden. Hadde Desire med samme abonnementet til og med igår, og da har jeg vendt meg til å bruke Spotify (streaming), Hotspot på skolen (fyfy) og slikt daglig.. så det med fri data er ganske så viktig for meg Jeg ringer ikke mye, men jeg sender en del sms. Edit: fant data-forbruket mitt for juni (HTC Desire): Sum VOLUM (Mb)10.957,001 NOK 0,00,- --- Har ellers et spørsmål før jeg kaster meg over telefonen; Bør jeg sette igang med den "magiske" lade-formelen til HTC (den som er nevnt her flere ganger) før jeg begynner å sette opp telefonen? Eller kan jeg vente med det? Hva anbefales? Endret 2. juli 2011 av jvdp Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 OKei, jeg må virkelig bare mase litt mer her, jeg. Er det noen som har prøvd å spille av 720p video med mobilen? Fungerer det uten at frameraten faller og blir lavere? Klarer sensation det skal jeg kjøpe denne isteden for GSII. Og, kan jeg formatere et minnekort og gjøre det om fra FAT32 til NTFS? Hvis ikke, hvorfor? Kanskje litt off-topic spørsmål, men å opprette ny tråd bare for det blir litt dumt. Lenke til kommentar
KLB Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Gav meg ikke et sekund lenger batteritid :-( Synd! Da gidder jeg ikke stresse med det. Da setter jeg i gang med "oppdatering" Lenke til kommentar
KLB Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Mulig mitt spørsmål er dumt, men jeg har veldig liten erfaring med Android, oppdateringer osv. Hvordan går man frem for å få installert denne oppdateringen det snakkes om? Er det et program man må installere på pc'n før man kan oppdatere tlf? Setter pris på svar. HTC kommer sikkert med oppdateringen på sin hjemmeside, hvis du ikke har det travelt, og har liten erfaring bør du kanskje vente til da. men på den andre siden er det ikke mye man skal gjøre, det er blitt fortalt i tidligere innlegg,men jeg forklarer en gang til: trykk på "OPPDATERING" nederst i innlegget mitt for å komme til siden der man kan laste ned filen som er oppdateringen, bla litt ned på den siden for å komme til knappen "DOWNLOAD NOW". Trykk denne, skriv så inn ordene som står der, eventuelt lytt på det som blir sagt og skriv dette inn, trykk deretter "download now" knappen igjen. Da kommer du til en side der du må vente 60 sekunder før du får laste ned pga at man ikke er medlem der. etter ca 60 sekunder finner du på bunnen av siden en link som du kopierer og limer inn i adressefeltet på nettleseren din ( der det nå står: https://www.diskusjon.no/index.php? ) pass på at du legger merke til hvor du lagrer filen, så du kan finne den etterpå når filen er lastet ned, dobbelklikker du på den, og innstaleringsprogrammet starter.. Det guider deg gjennom prossesen, husk å følge rådene som kommer med nok strøm, av med skjermsparer osv.. koble kabel til når programmet sier det, koble av når du får beskjed om at innstaleringen er fullført.. Siden oppdateringen ikke er kommet fra HTC enda, er dette en guide jeg grukte for meg selv, tar ikke ansvar for de som bruker den.. OPPDATERING <----- TRYKK HER Hmmm... må man velge en eller anne modus på telefonen? Jeg får følgende feilmelding når jeg setter i gang. (følger punktene). Hvilken tilkoblingsmodus skal man velge på telefonen? Endret 2. juli 2011 av KLB Lenke til kommentar
Redman Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 du må ha HTC sync programmvaren innstallert før telefonen blir funnet;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå