elf_man Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 batteriet holder en halv dag med min bruk, det er katastrofalt dårlig så jeg håper htc flekker opp en løsning på dette hel.... android skvipet som lever sitt eget liv :-) Måtte Apple få fingen ut med Iphone 5 :-) Les de siste tre sidene av denne tråden, så får du litt mer innsikt i problemet. Jeg har gjentatt meg selv så mange ganger nå at jeg ikke tar forklaringen enda en gang Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 batteriet holder en halv dag med min bruk, det er katastrofalt dårlig så jeg håper htc flekker opp en løsning på dette hel.... android skvipet som lever sitt eget liv :-) Måtte Apple få fingen ut med Iphone 5 :-) Les de siste tre sidene av denne tråden, så får du litt mer innsikt i problemet. Jeg har gjentatt meg selv så mange ganger nå at jeg ikke tar forklaringen enda en gang O..k , :-) Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 O..k , :-) Kort forklart: Her finner du en tråd hvor de diskuterer problemet. De har funnet ut at en del widgets og autosync-tjenester suger mye batteri. I tillegg er HTC's oppdatering lekket der. Jeg har fjernet de aktuelle widgetene, sync-instillingene og oppdatert telefonen. Gått fra ca 0% batteri etter 14 timer til ca 40% etter 34 timer Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 PS! Må også legge til at du for øyeblikket må ha en unbranded Sensation for at dette skal fungere. Har ikke kommet noen oppgradering for telenor-låste modeller. Det skal seiast at visst du har ein Telenor låst telefon og du har abbenoment på den fra telenor (altså ikkje kjøpt ein telefon UTEN abenoment MEN telenorlåst) så kan du ringe inn til Telenor kundeservice og sei du vil ha operatørlåskoden, så oppgir du bare IMEI nummeret til telefonen din så får du koden og korleis du utfører dette på epost, gratis Har du derimot gått på ein smell og kjøpt telefon som er låst, UTEN abb må du betale eit gebyr eller vente 12 mnd Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Det skal seiast at visst du har ein Telenor låst telefon og du har abbenoment på den fra telenor (altså ikkje kjøpt ein telefon UTEN abenoment MEN telenorlåst) så kan du ringe inn til Telenor kundeservice og sei du vil ha operatørlåskoden, så oppgir du bare IMEI nummeret til telefonen din så får du koden og korleis du utfører dette på epost, gratis Har du derimot gått på ein smell og kjøpt telefon som er låst, UTEN abb må du betale eit gebyr eller vente 12 mnd Det som er greia er at det er spesielle serienummer som bestemmer om updaten virker eller ikke. Enn så lenge er det telefoner som aldri har hatt sperre som det har fungert på. Kan godt hende det fungerer med opplåste modeller fra telenor også, står forklart i tråden hvordan du sjekker serienummer og hvilke som er gyldige Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Daså men vil tru det funker med opplåste også, er jo bare en måte å finne det ut på Lenke til kommentar
Rashko Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Mulig mitt spørsmål er dumt, men jeg har veldig liten erfaring med Android, oppdateringer osv. Hvordan går man frem for å få installert denne oppdateringen det snakkes om? Er det et program man må installere på pc'n før man kan oppdatere tlf? Setter pris på svar. Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 . I helgen kommer jeg til å prøve meg på HTCs "magiske" lade formel som jeg nevnte tidligere. 1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more 2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour 3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well Et spørsmål, bør mobilen være helt tom på batteriet før man lader på denne måten? Synts også batteriet varer lite, hjalp å fjerne Friendsstream, men jeg bruker Spotify mye og det tar tydeligvis mye av batteriet. Vil forsøke og se om det hjelper å lade på denne måten. Lenke til kommentar
Brannmester Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Mulig mitt spørsmål er dumt, men jeg har veldig liten erfaring med Android, oppdateringer osv. Hvordan går man frem for å få installert denne oppdateringen det snakkes om? Er det et program man må installere på pc'n før man kan oppdatere tlf? Setter pris på svar. HTC kommer sikkert med oppdateringen på sin hjemmeside, hvis du ikke har det travelt, og har liten erfaring bør du kanskje vente til da. men på den andre siden er det ikke mye man skal gjøre, det er blitt fortalt i tidligere innlegg,men jeg forklarer en gang til: trykk på "OPPDATERING" nederst i innlegget mitt for å komme til siden der man kan laste ned filen som er oppdateringen, bla litt ned på den siden for å komme til knappen "DOWNLOAD NOW". Trykk denne, skriv så inn ordene som står der, eventuelt lytt på det som blir sagt og skriv dette inn, trykk deretter "download now" knappen igjen. Da kommer du til en side der du må vente 60 sekunder før du får laste ned pga at man ikke er medlem der. etter ca 60 sekunder finner du på bunnen av siden en link som du kopierer og limer inn i adressefeltet på nettleseren din ( der det nå står: https://www.diskusjon.no/index.php? ) pass på at du legger merke til hvor du lagrer filen, så du kan finne den etterpå når filen er lastet ned, dobbelklikker du på den, og innstaleringsprogrammet starter.. Det guider deg gjennom prossesen, husk å følge rådene som kommer med nok strøm, av med skjermsparer osv.. koble kabel til når programmet sier det, koble av når du får beskjed om at innstaleringen er fullført.. Siden oppdateringen ikke er kommet fra HTC enda, er dette en guide jeg grukte for meg selv, tar ikke ansvar for de som bruker den.. OPPDATERING <----- TRYKK HER Lenke til kommentar
sindresv Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Da ble jeg for fristet av tilbakemeldinger om mye bedre batteri så da var oppdateringsprosessen i gang Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Oppdateringen er den offisielle fra HTC, det vil være den samme filen man laster ned fra HTC uansett, når den blir tilgjengelig på sidene deres. Lenke til kommentar
sindresv Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Eneste forskjellen er vel at den som kommer fra HTC er kanskje bare en update så man slipper at alt forsvinner. Har holdt på å satt opp telefonen igjen etter oppdatering nå, og det ser svært lovendes ut!! Kan selvfølgelig ikke si noe om batteritiden enda. Myyyyyyyyyyye kjappere jevnt over hele telefonen! Endret 30. juni 2011 av sindresv Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Liten oppdatering på batteri: 1d 20h og 35m, 20% batteri. Kan ikke si annet enn at oppdateringen virkelig har gjort susen mht batteriet! Skal bli spennende å se om HTC klarer å få med noe mer snadder i den offisielle oppdateringen Lenke til kommentar
sindresv Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Hvor lenge varte det ca før? For sammenligning Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Jeg måtte lade etter ca 14 timer, noen timer før hvis jeg gjorde noe med telefonen annet enn å la den ligge.. Som sagt; helt vill forbedring Endret 30. juni 2011 av elf_man Lenke til kommentar
sindresv Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Da høres det ut som du lå på ca det samme som meg. Gleder meg virkelig til å se i morgen om jeg får samme forbedring! Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Oppdateringen er den offisielle fra HTC, det vil være den samme filen man laster ned fra HTC uansett, når den blir tilgjengelig på sidene deres. Pleier man ikke få noe ala "oppdatering tilgjengelig" på mobilen når slikt blir "offisielt" tilgjengelig da? Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Denne filen er lekket, altså HTC vil ikke slippe den enda. Grunnen til dette er uvisst. Lenke til kommentar
R3devil Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Opplever at skjermen reagerer tregt når jeg skal "låse" den opp, dvs dra "låse-sirkelen" opp. Noen med lik erfaring? Skjermen er ikke treg når tlf har blitt låst opp... Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Aldri opplevd noe slikt selv. Låseskjermen har hele tiden vært utrolig responsiv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå