Gå til innhold

Store pc problemer !

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har en pc hjemme som jeg ikke får no liv i.

- Jeg starter opp pcen ingenting skjer, svart skjermtarter alt av vifter og sånn går men hører ikke det vanlige pipet og tellinga av minne.

Jeg har prøvd å restete cmosen til ingen nytte. Jeg prøvde også å med et annet skjernkort for å se om det kunne være det som hadde ryket, men heller ikke det hjalp :-?

Noen som kan hjelpe ? Jeg har holdt på med dette ganske lenge nå men ikke funnet ut av hva som er galt... Pappa ble litt irritert for nå mente han at det hadde gått veldig lang tid og at jeg snart burde fikse det og hvis jeg klarer det så skulle jeg få en belønding :smile: Så hvis noen kunne hjelpe meg så hadde det vært flott.

Hvis noen vil kontakte meg pr epost så er adressa [email protected]

Kan jo liste opp spesifikasjonene til pcen.

Hovedkort - MSI k7n420 pro

CPU - Amd 1300 ( hvis jeg ikke tar helt feil)

Minne - twinmos 256 ddr

Disk - WD 40GB

Noe mer dere trenger ?

På forhånd Takk !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hallo. tror kanskje at det kan være hovedkortet ditt som kan ha røket. kanskje det blir for liten kontakt mellom hovedkort og skjermkort. prøv å ta ut alt i maskina å sett den sammen fra scratch å se hva som skjer da. men du sa at du hadde prøvd med et annet skjermkort også? da er det mest sannsynlig hovedkortet ja. eller kanskje PSU`en har røket noe som jeg tviler på. går harddisken på maskina da? dvs. er det noe liv i den?

Lenke til kommentar
prøv å starte dataen uten cpu. da burde du få piping i hk hvis alt ellers er ok.

Godt tips :) De fleste nyere HK piper om den ikke finner skjermkort/CPU/RAM etc.

Om HK er defekt så er det stilt som graven da også, så min "magefølelse" sier at det er nok HK som har tatt kvelden. Lyn som er årsaken?

Sjekk om du finner ett billig HK på demobrukt seksjonen på www.komplett.no Så får du fikset den til en billig penge om det er HK som er gåent. DA blir nok gamlefar i huset blid. :)

Lenke til kommentar

Kjenner ikke akkurat HK'et ditt, men alle de MSI kort jeg har vært borti har et led-basert diagnosesystem som kan vise deg hvor i oppstarten det skjærer seg.

På mitt 845PE Max2 sitter disse fire lampene montert som et kvadrat i en egen brakett slik at man direkte kan se hvilke faser maskinen går i gjennom i oppstarten og hva som ev. feiler (minne el.)

På andre kort må du kanskje åpne sidedøren for å få øye på lampene.

I manualen til kortet skal det være en oversikt over hva de forskjellige lampekombinasjonen betyr... F.eks. blir systemet hengende med 4 svarte led's betyr dette prosessorfeil osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...