maXim|nRg Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Heisann, jeg har en mad 2000+ prossesor, og har lyst til å overklokke den en smule? Men jeg har et lite problem, jeg har ikke en anelse over hvilkeprogrammer jeg skal bruke til: 1) Overklokke den 2) Se på cpu ytelsen i et program, noe benchmark lignenen osv. Derfor lurte jeg på om noen av dere kan hjelpe meg med dette? Hadde vær ekstremt fint om dere la med en link hvor jeg kunne laste ned de forskjellige programmene. Svarene/tipsene kan også sendes til min epost ([email protected]) Mvh Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Overklokkingen skjer i BIOS.. programmer til å sjekke ytelse kan du finne her: http://www.futuremark.com/download/ ... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 For å gå inn i bios trykker du somregel på delete under oppstarten av maskinen. Somregel står det på skjermen "press del to enter setup" eller noe slikt. Når du er inne i Bios må du gå inn under advanced eller chipset options eller noe sånt. Find så der hvor det står fsb (kan også stå eksternal frequency) og still den litt opp. har du mulighet til å låse agp/pci frequency så gjør det. Agp skal stå på 66mhz og pci på 33. Ofte er det bare agp som kan låses, men da tar den pci frekvensen ut i fra det. Sjekk stabiliteten med spill og andre krevende programmer. Er det stabilt kan du prøve å stille opp litt til. Blir det ustabilt kan du stille opp vcore, men pass da godt på temperaturen. Du bør være forsiktig med å stille den noe særlig høyere enn 1,85v. Har du palmino prosessor kan du ikke regne med å komme så langt, men har du en god tb-b bør du klare en del hundre mhz. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Noen programmer som er greie å ha (finn dem med google): CPU-Z eller WCPUID: Kjapp info om cpuen SiSoft Sandra eller Aida32: Info om systemet og syntetisk benchmarking 3DMark2001/03: Tester 3D-ytelse MBM: Overvåker temperaturer, viftehastigheter og spenninger Men selve klokkingen gjør du i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå