Gå til innhold

Sony 46EX720 vs Samsung UE40C8705

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå hjelpe lillebrodern med å bruke litt konfirmasjonspenger! Han vil ha seg en ny tv.

Hans krav til tven er at den må være LED belyst, og 3D.

Han har satt et budsjett på 11.000, og vi har funnet frem til to tver:

-Samsung UE40C8705 (8750,-)

-Sony KDL-46EX720 (10600,-)

Jeg har funnet noen tester av Samsung sin modell:

-Test 1 Samsung

-Test 2 Samsung

-Test 3 Samsung

-Test 4 Samsung

Den har jo fått gaske bra anmeldelser her, bortsett fra lyd så er det mye skryt.

Men jeg finner ingen tester på nett av Sony sin modell. Er det noen her som har erfaringer med denne og kan si noe om hvilken man burde gå for? Eventuelt har en annen anbefaling innenfor budsjettgrensen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endte opp med en annen tv enn de to det er snakk om :p Det var vel Samsung UE46D6545 om jeg ikke husker feil.

Skulle egentlig få for Sony, men fikk beskjed om at alle modellene i hele landet var tilbakekalt, så de kunne ikke selge den til oss :p

Lenke til kommentar

Ja, det hørtes veldig mistenksomt/merkelig ut. Ble nettopp anbefalt denne TV-en i kveld av en på Lefdal. Han sa at Sony var den produsenten dem hadde minst feil/garantisaker med. Det betyr nødvendigvis ikke at Sony ikke kan tilbakekalle en hel serie med TV-er, men som sagt, det hørtes meget mistenksomt ut.

Lenke til kommentar

Jeg har selv 55" modellen av Bravia EX720 og kan med sikkerhet si at den er langt bedre en samsungen, spesielt på 3D bilder (ingen crosstalk, nok lys, osv) og lyd. Av konkurrentene ville Panasonic vært det eneste alternativet for min del, men de fokuserer vel i hovedsak på Plasma, og ikke LED som jeg ser er et krav, både her og for mange andre.

Lenke til kommentar

Merkelig. Butikken (expert) hadde sonymodellen inne. Selgeren var klar til å sende oss avgårde med den også. Men det var når hun skulle undersøke om det fulgte 3Dbriller med at hun fikk beskjed om tilbakekallelsen (om hun snakket med sony eller en sjef vet jeg ikke). Da ble vi tilbudt samsungen for en 12000 i stedet for 1400 som den kostet. Nå vet jeg ikke om jeg skal vøre fornøyd eller føle meg lurt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...