Nokkefeita Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Å boikotte en person ut VG er helt feil vei å gå! Dette er de siste årene på offentlig skole, og blir feil å mentalt fucke opp en annen person fordi hun har gjort det fysisk på noen andre. Hvis denne personen blir boikottet og mister alle vennene kan mesteparten av selvtillit osv forsvinne.Dette er farlig i og med at det er ikke lenge til denne personen skal ut i arbeidslivet. Det beste vil være å løse dette på en "rolig" måte. Kanskje si det rett til henne at oppførselen ikke tolereres, eller gå videre til proffer med saken. NEI, jeg støtter ikke denne overgriperen i saken, men man må tenke litt sunn fornuft. skal være enig at en slik tanke kan være fristende! 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 [...] eller gå videre til proffer med saken. Med proffe mener du politiet, da voldtekt sist jeg sjekket var straffbart? Lenke til kommentar
Ntaw Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Fint at du bryr deg, men ro ned litt ettersom du ikke vet med sikkerhet hva som skjedde. Lenke til kommentar
Gretcheen Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Vel; jeg snakket med "Per" på mandag, og han sa han hadde sagt nei gjentatte ganger, og ble presset. Men han var for full til å stå imot. Han hadde likevel bestemt seg for å ikke gå videre med det. Så da er det vel ikke noe mer å gjøre, annet enn å snakke med "Kari". Nok en gang; takk for alle svar! Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Mener ikke å være frekk eller morsom, er bare nysjerrig: Hvordan kunne han ha erigert penis når han ikke ville det og ble voldtatt, og at han var kraftig beruset? 1 Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Hvordan kunne han ha erigert penis når han ikke ville det ! EDIT: Jeg mener, seriøst, ikke for å være frekk eller morsom, men har du en sånn penis selv? For altså, den lever litt sitt eget lille liv, om du er med. Endret 18. mai 2011 av Hippocleides 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Hvordan kunne han ha erigert penis når han ikke ville det og ble voldtatt, og at han var kraftig beruset? Gutter trenger ikke å ville det. Vi får ereksjon av fysiske stimuli. En ereksjon er ikke et ja. Geir Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Mener ikke å være frekk eller morsom, er bare nysjerrig: Hvordan kunne han ha erigert penis når han ikke ville det og ble voldtatt, og at han var kraftig beruset? Har du aldri fått erigert penis uten å ville det? uten å ha tenkt på noe seksuelt? Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 "Erigert"? Hva er det dere snakker om da folkens, jeg bare spør. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Men i de fleste tilfellene vil jo mannen være den sterkeste part, så sånn sett er det vanskeligere og voldta en mann. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 "Erigert"? Hva er det dere snakker om da folkens, jeg bare spør. ståpikk 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Men i de fleste tilfellene vil jo mannen være den sterkeste part, så sånn sett er det vanskeligere og voldta en mann. Det finnes kvinner som er større og/eller sterkere enn menn og det finnes måter å hindre mannen i å benytte seg av det fysiske overtaket... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Men i de fleste tilfellene vil jo mannen være den sterkeste part, så sånn sett er det vanskeligere og voldta en mann. Om man tolker ordet voldtekt bokstavelig, så ja. Derfor vil det være få overfallsvoldtekter med enslige kvinnelige utøvere. Men begrepet voldtekt - juridisk og moralsk - dekker mer enn å ta noen med fysisk vold. Geir Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg sa i de fleste tilfeller. Dvs det er unntak såklart. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Om man tolker ordet voldtekt bokstavelig, så ja. Derfor vil det være få overfallsvoldtekter med enslige kvinnelige utøvere. Men begrepet voldtekt - juridisk og moralsk - dekker mer enn å ta noen med fysisk vold. Geir Hva mer er voldekt, enn og ta noen med fysisk vold? Hvis man overtaler noen til og ha sex, som egentlig ikke vil, skal det da betegnes som voldekt? Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Men i de fleste tilfellene vil jo mannen være den sterkeste part... Joda... men nå er det da slik at ikke alle vurderinger og beslutninger hovedsakelig blir tatt med bakgrunn i fysisk makt. Spesielt ikke hvis man er sjeitings og kanskje vil ha seg litt, bare ikke helt med akkurat den dama. Samfunnet, og mennesker, er ikke HELT så enkelt som dette: . Hvis man overtaler noen til og ha sex, som egentlig ikke vil, skal det da betegnes som voldekt? Hvis man ikke er istand til å gi samtykke, og man blir presset mot sin vilje, da er det voldtekt. Fra Dixi, "Hva er voldtekt?": Ungdomsvoldtekt et skjult fenomen Av Grete Kvalheim (2005) Voldtekt er en sammensatt forbrytelse som kan ramme følelsesmessig på flere måter: følelsen av å miste kontrollen følelsen av hva som er rett og galt følelsen av skam og skyld friheten til å avvise tilnærmelser av seksuell karakter friheten til å kunne bestemme over egen seksualitet En som tvinges til seksuell omgang, enten ved vold eller ved å oppleve alvorlig frykt for liv og helse, utsettes for en voldtekt. Det er også voldtekt dersom en ikke er i stand til å motsette seg handlingen på grunn av rus eller søvn – da er det ikke et vilkår om vold eller tvang. Endret 18. mai 2011 av Hippocleides Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Om man tolker ordet voldtekt bokstavelig, så ja. Derfor vil det være få overfallsvoldtekter med enslige kvinnelige utøvere. Men begrepet voldtekt - juridisk og moralsk - dekker mer enn å ta noen med fysisk vold. Geir Hva mer er voldekt, enn og ta noen med fysisk vold? Hvis man overtaler noen til og ha sex, som egentlig ikke vil, skal det da betegnes som voldekt? Å dope ned noen for så å overtale dem til sex, akkuratt som saken tråden omhandler. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Så hvis noen samtykker i beruset tilstand, men egentlig ikke vil og angrer seg etterpå - voldtekt? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Så hvis noen samtykker i beruset tilstand, men egentlig ikke vil og angrer seg etterpå - voldtekt? Etter hva trådstarter skriver var det ikke noe samtykke her. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Så personen ble ikke voldtatt, men utsatt for seksulet overgrep? Ok, da skjønner jeg at han muligens fikk stå. EDIT: (etter både hva jeg og etter som jeg tolket definisjonen, så må det være vold eller alvorlige trusler med for at det er voldtekt, eks. jeg kveler eller slår en jente eller setter en kniv mot halsen.) Endret 18. mai 2011 av SubHuman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå