IkKe123 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Kan Endret 18. mai 2011 av Rizan Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Det er to måter å gjøre dette på. Rette på ord eller rette på ord og bygge om setningen. Den siste krever mye tid, og det blir ikke dine ord. Lenke til kommentar
Soreng Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Yup, er ganske mange småfeil hvor synonymer hadde passet bedre, men det er ikke problemet. Som War nevnte er det setningsoppbyggninga som det er litt feil med, og det kan ingen av oss rette på uten at stilen din blir skrevet helt om. Første setningen i historien din er ganske dårlig. Mye pga. den mangler verbet i setningen, men også pga. 'smør på flesk'. "War causes people to migrate to places where they never imagined they would travel". Er ett eksempel på hvordan du heller kan prøve å bygge opp setningene. Andre ting jeg vil nevne i ditt første avsnitt er: 1. 'a terrible war'; er ikke alle kriger forferdelige? Smør på flesk? 2. Deretter kommer en ganske snever beskrivelse av din fiktive jeg(antar jeg) som gjerne kunne vært mer deskriptiv, arr, fødselsmerker, hår, typiske ansiktstrekk osv? 3. Det er "my father and I" ikke "I and my father". 4. Mange sunne folk er tynne, prøv med sickly-thin for å påpeke at du sulter. 5. Ville erstattet skeleton med bones Bare for å hjelpe deg litt med det første avsnittet. Tok ikke med alle feila, men bare de jeg så etter en rask gjennomlesning. Lykke til! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Du har mange setninger delt med komma mens du skulle benyttet punktum. EDIT: Evt semikolon. Endret 15. mai 2011 av PerB Lenke til kommentar
IkKe123 Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) [ Endret 18. mai 2011 av Rizan Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Ok Tegnsetting er litt "off" , det er ikke rettet. Jeg rettet ord som er skrevet feil samt feil tilknyttet samsvarsbøying subjekt/verbal, og noen setninger der rekkefølgen til ordene er feil. Rettekode: Fet skrift= ordet du bør bruke. Understreket skrift= dette bør strykes. Kursivert og understreket skrift med spørsmålstegn bak: her gir ikke setningen noen mening, jeg vet ikke hva som skal stå. Teste om dette går, har ikke openoffice eller word. Running contest2.rtf Endret 19. mai 2011 av War 1 Lenke til kommentar
IkKe123 Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Endret 18. mai 2011 av Rizan Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Neste steg blir å bygge om / andre ord / forklare på en annen måte. Da snakker vi om en helt ny historie. Trur det er det beste du får til "alene" . Det er ikke noen flere feil nei i selve ordene, men strukturen er rotete. Tegn er også random, komma der du burde ha punktum osv. Ville for eks hatt første del sånn. Visit valgte jeg, du må iallefall ha noe her og ikke bare " to places" War causes people to visit places they had never thought they would.This happened to me. Endret 15. mai 2011 av War Lenke til kommentar
IkKe123 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) qw Endret 18. mai 2011 av Rizan Lenke til kommentar
IkKe123 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Yup, er ganske mange småfeil hvor synonymer hadde passet bedre, men det er ikke problemet. Som War nevnte er det setningsoppbyggninga som det er litt feil med, og det kan ingen av oss rette på uten at stilen din blir skrevet helt om. Første setningen i historien din er ganske dårlig. Mye pga. den mangler verbet i setningen, men også pga. 'smør på flesk'. "War causes people to migrate to places where they never imagined they would travel". Er ett eksempel på hvordan du heller kan prøve å bygge opp setningene. Andre ting jeg vil nevne i ditt første avsnitt er: 1. 'a terrible war'; er ikke alle kriger forferdelige? Smør på flesk? 2. Deretter kommer en ganske snever beskrivelse av din fiktive jeg(antar jeg) som gjerne kunne vært mer deskriptiv, arr, fødselsmerker, hår, typiske ansiktstrekk osv? 3. Det er "my father and I" ikke "I and my father". 4. Mange sunne folk er tynne, prøv med sickly-thin for å påpeke at du sulter. 5. Ville erstattet skeleton med bones Bare for å hjelpe deg litt med det første avsnittet. Tok ikke med alle feila, men bare de jeg så etter en rask gjennomlesning. Lykke til! fjern alt dettte om du er snill! tusen takk! Lenke til kommentar
IkKe123 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) h Endret 19. mai 2011 av Rizan Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Vi fjerner ikke innlegg på dette forumet fordi at de som spør etter leksehjelp har fått hjelpen sin, bruker tipsene som har kommet inn og så ønsker å fjerne alle spor etter seg. Det å slette sine egne innlegg er imot reglene og minner om at gode innlegg i denne kategorien er ofte svær god hjelp for andre enn bare trådstarteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå