Gå til innhold

OC Genie på MSI 870A-G54, Socket-AM3


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på dette med OC Genie. Er det trygt å bruke det?

Kan pcen få kortere levetid?

Jeg lurer på dette fordi jeg har lyst til å begynne å overklokke, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Jeg tenkte jeg skulle begynne med OC Genie på hovedkortet: MSI 870A-G54, Socket-AM3.

Tenkte også jeg skulle bruke CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å overklokke CPUen til nærmere 4Ghz.

Hva er forskjellen på 4Ghz og 3,4Ghz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. er altid en risk ved OC, men gjøres den riktig er den veldig liten. det er sjans for korrupt hardisk disk, er det noe viktig på den så tar du backup av det før du starter.

2. ja om du bruker veldig høy volt eller ikke har tilstrekkelig kjøling.

3. black edition kan klokkes uten å tukle med system bus, så dette bør du gjøre uten OC Genie. eventuelt bruk fusion utility fra amd. da vil cpu'en fremdeles klokke seg ned når det ikke er behov for cpu-kraft(det er en minnelekasje i fusion2service på min maskin så denne dreper jeg etter at jeg er innlogga).

4. 600Mhz? var sikkert ikke det du lurte på, men du får ikke veldig mye mer kraft gratis fra en cpu som er såpass høyt klokka som standard. tenker 3.6 3.8 er mere realistiske mål.

 

sett deg heller ned å les en guide om OC eller skaff deg en gratis maskin å prøve deg frem på.

maskinene jeg har hatt mest gøy med OC på er de med veldig billig cpu og litt ustabilt HK for da må du sitte ekstra lenge å knote med innstillinger før det blir stabilt. og det er veldig givende når du får det til =)

 

sist med ikke minst. lykke til.

Lenke til kommentar

du vill nok kunne se forskjeller i benchmark programmer. men du vil nok ikke merke det i spill. om du bedriver encoding av video vil du korte ned tiden du bruker med omtrent samme antall % som du overklokker. om jeg ikke har regna veldig feil er det vell omtrent 10-11% det er snakk om her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...