Tuzark Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Hei. I løpet av de siste 7-9 dagene har jeg opplevd at hver gang jeg slår på PC'en og morgenen, har den ikke internett. Uansett hva jeg gjør (som ikke er veldig mye, er ikke så flink med PC ) Så skjer det ikke noe. Det eneste som fungerer er å restarte ruteren, som ligger i etasjen over meg hos husverten min, og han er ikke glad for at jeg kommer opp hver dag for å restarte den. Han sier at han og kjæresten ikke har noe problem med internett der oppe, så jeg vil da tro at probelemet er PCen min. Etter ruter restart, fungerer internett fint hele dagen, men er da borte igjen neste dag. Jeg bruker Windows Vista 64 bit, og jeg har et Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E GBE NIC nettverkskort, vet ikke om disse opplysningene er nødvendige, men det skader jo ikke! Håper noen har svar :3 Endret 15. mai 2011 av Tuzark Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Sliter med tilsvarende selv, ofte kan jeg miste internett og ingen andre. Så *bump* Lenke til kommentar
Tuzark Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Ingen som vet hva som kan være feil med Pcen min? Lenke til kommentar
noobeknife Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Kan det være at ruteren tuller? Interferens osv? Har en ruter fra Telenor, og denne tuller veldig til nabon, men til meg så er den helt i orden... Lenke til kommentar
Tuzark Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Kan det være at ruteren tuller? Interferens osv? Har en ruter fra Telenor, og denne tuller veldig til nabon, men til meg så er den helt i orden... Hm, kan være mulig, men isåfall vet jeg ikke hvordan det kan fikses. Lenke til kommentar
Fiberbabe Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hmm.. Hørtes rart ut.. Det kan jo være nyttig å resette nettverkskortet ditt (deaktiver - aktiver) og kanskje bytte kanal på den trådløse routeren..? Dersom det er mange trådløse nettverk i nabolaget som kjører på samme kanal vet jeg det kan tulle seg litt.. Hvordan router er det? Lenke til kommentar
Tuzark Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Hmm.. Hørtes rart ut.. Det kan jo være nyttig å resette nettverkskortet ditt (deaktiver - aktiver) og kanskje bytte kanal på den trådløse routeren..? Dersom det er mange trådløse nettverk i nabolaget som kjører på samme kanal vet jeg det kan tulle seg litt.. Hvordan router er det? Har prøvd å deaktivere og aktivere igjen, og jeg bruker kabel, ikke trådløs. Det er en ZyXEL tror jeg den heter. Vi fikk den fra Telenor. Lenke til kommentar
Fiberbabe Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hmm.. Da er det ikke godt å si. Kan hende det hjelper å sette routeren i bridge-mode, oppdatere firmware på den eller rett og slett høre med Telenor om det er mulig å bytte den eller noe.. Lenke til kommentar
Tuzark Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Hmm.. Da er det ikke godt å si. Kan hende det hjelper å sette routeren i bridge-mode, oppdatere firmware på den eller rett og slett høre med Telenor om det er mulig å bytte den eller noe.. Hva er bridge-mode, og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Det enkleste kan være å sette i et ekstra nettverkskort: http://www.buyincoins.com/details/pci-e-10-100-1000-gigabit-network-ethernet-express-card-product-2346.html Slike problemer med onboard nettverkskort, kan kreve oppgradering av BIOS (anbefales kun for datakyndige), ny driver eller annet. Lenke til kommentar
Fiberbabe Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hmm.. Da er det ikke godt å si. Kan hende det hjelper å sette routeren i bridge-mode, oppdatere firmware på den eller rett og slett høre med Telenor om det er mulig å bytte den eller noe.. Hva er bridge-mode, og hvordan gjør jeg det? Google it (jeg er ikke så god til å forklare, hehe) Kort fortalt så blir routermodemet kun om til et modem uten mange regler for trafikk osv, men da må du ha en ekstern router dersom det skal være mer enn 1 PC tilkoblet. Kom på at du er koblet til hos huseier, så det var et teit forslag egentlig :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå