Delvis Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Den 16 mai, selger butikkene øl da, eller er der noe sånn "dag før 17 mai" greie? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Du får ikke kjøpe alkohol den 16. mai. Unntaket er lettøl, men det blir du neppe skikkelig russefull av. Fant denne på Google: http://www.dinside.no/841411/er-polet-aapent-i-morgen Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Tøys. Det selges alkohol, selv i formynderlandet Norge, i morgen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Grunnen til at det ikke var lov å selge alkohol 16. mai i fjor var at 16. mai var en søndag. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Tøys. Det selges alkohol, selv i formynderlandet Norge, i morgen. Flott, da kan jeg trygt drikke opp sixpacken min i dag som var til overs fra i går Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Tøys. Det selges alkohol, selv i formynderlandet Norge, i morgen. Nice . Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) pheeww, ble litt skremt nå. Endret 15. mai 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Sier ikke loven at det er forbudt å selge alkohol dagen før en helligdag?. Edit: 17. mai er vel kanskje ikke spesielt hellig da. Kanskje det har noe med saken å gjøre. Endret 15. mai 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
4ri31 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Sier ikke loven at det er forbudt å selge alkohol dagen før en helligdag?. Edit: 17. mai er vel kanskje ikke spesielt hellig da. Kanskje det har noe med saken å gjøre. Om det er sånn, er det noe av det mest idiotiske jeg har hørt. JEG VIL HA ØL! Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Jeg trodde salget stengte tidligere... Eller var det før valgdag? Endret 15. mai 2011 av kallepetrus Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Jøss, etter litt googling fant jeg alkoholloven. Den er LANG. Uansett så står det følgende om VinmonopoletTM: Salg fra AS Vinmonopolets utsalg kan skje fra kl. 08.30 til kl. 18.00. På dagen før søn- og helligdager skal salget opphøre kl. 15.00. Dette gjelder ikke dagen før Kristi Himmelfartsdag. Åpningstiden for AS Vinmonopolets utsalg kan likevel ikke være lengre enn fastsatt salgstid for annen alkoholholdig drikk i kommunen. Åpningstiden for AS Vinmonopolets utsalg fastsettes av departementet. Departementet kan bestemme at salgstiden skal begrenses til ukens 5 første hverdager. Salg fra AS Vinmonopolets utsalg er forbudt på søn- og helligdager, 1. og 17. mai, jul-, nyttårs-, påske- og pinseaften og på stemmedagene for stortingsvalg, fylkestingsvalg, kommunestyrevalg og på folkeavstemning vedtatt ved lov. Så det er alkoholsalg i morgen. Det var vist kun dagen før Kristi Himmelfartsdag det er salg. Jeg er jo ikke kristen en gang, da burde det ikke gjelde meg. Jeg går heller på jobben den dagen mot at jeg kan kjøpe alkohol dagen før, enn at jeg kan ta fri. Endret 18. mai 2011 av Dj_eLmO 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Les igjen. Unntak for at salget skal opphøre gjelder dagen før kristi himmelfartsdag. Det er de kristne som har makta, og det er de kristne som lager lovene. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Aha. Forbanna dritt. Må lære meg å lese og ikke ønske. Fortsatt, jeg frasier meg herved retten til å ta fri på helligdager kristne høytidsdager mot at jeg kan handle alkohol dagen før fram til normal stengetid. Endret 15. mai 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 http://www.vinmonopolet.no/artikkel?id=cms&key=225667 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Ølsalg som vanlig i dag 16. mai. Når det gjelder dagen før Kr. Himmelfartsdag er det vanlig ølsalg sist jeg sjekka. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Jøss, etter litt googling fant jeg alkoholloven. Den er LANG. Uansett så står det følgende om VinmonopoletTM: Salg fra AS Vinmonopolets utsalg kan skje fra kl. 08.30 til kl. 18.00. På dagen før søn- og helligdager skal salget opphøre kl. 15.00. Dette gjelder ikke dagen før Kristi Himmelfartsdag. Åpningstiden for AS Vinmonopolets utsalg kan likevel ikke være lengre enn fastsatt salgstid for annen alkoholholdig drikk i kommunen. Åpningstiden for AS Vinmonopolets utsalg fastsettes av departementet. Departementet kan bestemme at salgstiden skal begrenses til ukens 5 første hverdager. Salg fra AS Vinmonopolets utsalg er forbudt på søn- og helligdager, 1. og 17. mai, jul-, nyttårs-, påske- og pinseaften og på stemmedagene for stortingsvalg, fylkestingsvalg, kommunestyrevalg og på folkeavstemning vedtatt ved lov. Så det er alkoholsalg i morgen. Det var vist kun dagen før Kristi Himmelfartsdag det ikke er salg. Øøøøh, javel? Ikke meningen å virke sur, men her er du nok ganske godt på bærtur. For det første siterer du en paragraf som handler om åpningstider på Vinmonopolet, ikke alkoholsalg generelt. Reglene for ølsalg kommer et par paragrafer under. De ligner, men er ikke identisk. For det andre tolker du paragrafen borti staur og vegger når du sier det ikke er salg dagen før himmelspretten. Det som står er omtrent det motsatte: Den ordinære regelen om at Polet stenger tidlig dagen før søn-og helligdager gjelder ikke dagen før himmelspretten. Det er altså vanlige hverdags-åpningstider denne onsdagen. For det tredje har dette uansett ikke noe å si for 16. mai, fordi 17. mai ikke er en "helligdag" i den forstand Alkoholloven viser til. Se "Lov om helligdager" http://www.lovdata.no/all/hl-19950224-012.html#2 og "Lov om 1 og 17 mai som høgtidsdager." http://www.lovdata.no/all/hl-19470426-001.html (Så du har rett i at det er alkoholsalg 16. mai.) 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Er du sur? Vi har allerede gjennomgått det. Hvorfor leser du ikke ferdig tråden før du går berserk? Endret 18. mai 2011 av Abigor Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Noen knakk flagget hans på 17 mai. 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg syns det var greit at han kom med en fullstendig redegjørelse på hva som var galt med innlegget mitt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå