Gå til innhold

Nvidia grafikkort på AMD prosessor og hovedkort?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt til å bygge en gaming-pc. Jeg skal ha en AMD Phenom II X4 965 Black Edition, samt et hovedkort som passer. Det jeg lurer på er om grafikkortet GTX 560Ti SO vil fungere i SLI/Crossfire eller alene på dette oppsettet?

Jeg var litt usikker siden det er AMD og Nvidia i ett oppsett.

Hva er best av SLI/Crossfire?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

(SLi og crossfire er det nvidia og amd bruker for å kjøre flere skjermkort sammen)

Nvidia kort bruker SLi, dette fungerer pr. dags dato dårlig sammen med AMD CPU og hovedkort.

Et nvidiakort funger fint alene på AMD.

 

Hva som er best av SLi og Crossfire er strengt talt ikke mulig å sammenligne.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har tenkt til å bygge en gaming-pc. Jeg skal ha en AMD Phenom II X4 965 Black Edition, samt et hovedkort som passer. Det jeg lurer på er om grafikkortet GTX 560Ti SO vil fungere i SLI/Crossfire eller alene på dette oppsettet?

Jeg var litt usikker siden det er AMD og Nvidia i ett oppsett.

Hva er best av SLI/Crossfire?

 

vist du trenger et bilig grafikkort (og deler generelt)så kjøp amd.

vist du skal kjøre crossfire så kjøp 2 6870 eller 2 6950.

 

ikke hør på de som kommer og syter om at du må kjøpe intel 2500k.

blir bare my dyrere og samlet så blir ikke ytelse vs pris noe bedre.

Lenke til kommentar

MSI har forferdelig kvalitet på AMD-hovedkortene sine. Kjøp ASUS M4A87TD/USB3 istedet. Da er det tryggere.

 

Og det vil fungere ja.

 

Grunnen til at jeg valgte det hovedkortet var blant annet fordi det hadde innebygd software for viftestyring, slik at jeg slipper å kjøpe så mye viftestyring i tillegg. Men kanskje dere vet om en annen løsning på vifte-problemet?

Jeg vil jo helst styr unna dårlige hovedkort. Har det ASUS hovedkortet sånn software?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

MSI har forferdelig kvalitet på AMD-hovedkortene sine.

Er ikke det fra gammelt av da?

Har god (og forholdsvis lang) erfaring med AM2, AM2+ og AM3 hovedkort fra MSI, ikke så mye som et feilskjær.

Det han har valgt er til og med i "Military Class"-serien til MSI.

Lenke til kommentar

MSI har forferdelig kvalitet på AMD-hovedkortene sine. Kjøp ASUS M4A87TD/USB3 istedet. Da er det tryggere.

 

Og det vil fungere ja.

 

Grunnen til at jeg valgte det hovedkortet var blant annet fordi det hadde innebygd software for viftestyring, slik at jeg slipper å kjøpe så mye viftestyring i tillegg. Men kanskje dere vet om en annen løsning på vifte-problemet?

Jeg vil jo helst styr unna dårlige hovedkort. Har det ASUS hovedkortet sånn software?

 

Vet ikke her dessverre... Bruker vanligvis speedfan om jeg skal gjøre noe slikt.

Mitt MSI-hovedkort angrer jeg på å ha kjøpt fortsatt og det har definitivt ikke noe viftestyringsprogram medfølgende. Det gir rett og slett ikke samme kvalitetsfølelse som ASUS klarer å gi.

 

MSI har forferdelig kvalitet på AMD-hovedkortene sine.

Er ikke det fra gammelt av da?

Har god (og forholdsvis lang) erfaring med AM2, AM2+ og AM3 hovedkort fra MSI, ikke så mye som et feilskjær.

Det han har valgt er til og med i "Military Class"-serien til MSI.

 

Why VRMs are a big issue & why to choose a "better" motherboard for high-TDP CPUs

 

Over Current Protection (OCP) is something I have recently been examining. I believe it is a crucial feature on motherboards today, because this is the function that will protect your VRMs from a catastrophic failure. This is why I have never seen ASUS boards fail even if people take a lowly 3+1 ASUS boards and try to overclock a Phenom II x6 on it; ASUS boards normally always feature OCP technology.

OCP can work in various ways; one of the ways it works is it downclocks the CPU speed & voltage - via cool'n'quiet or it's own function - if the VRM temperatures are detected as too high (similar to if CPU temps are too high), until they can recuperate and lower again. This is how ASUS gets away with rating a few select 3+1 phase AMD motherboards at 125W, though at times the OCP may kick in too often at load even at stock speed/stock cooler and the rating would've been slightly improper for the board. Another common way is a full board shutdown; if MOSFETs are overloaded suddenly to the point where immediate shutdown is needed for protection (i.e. beginning an OCCT run on a 3+1 power phase on a Phenom II x6 OC'ed and at 1.5V), then OCP will kick in and the board will shut down to protect itself. Some boards will do this past a certain point. Others don't.

OCN members and I have found that most recent MSI AMD boards feature no over current protection, and this is likely why a majority of the catastrophic failures in the horror stories list are MSI boards. At the moment I and others have been trying to find out which brands/specific motherboards do use over current protection, and we are listing them down for future reference. Once that is done, take it at heart to purchase a board with OCP for your own safety and for the best confidence in overclocking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...