Gå til innhold

PL: 15.05.2011 Arsenal - Aston Villa, Ashburton Grove

Benbjo

Anbefalte innlegg

Eventuelt kan man jo bruke noen av de 20-25 millioner pund vi får av Fabregas salget til å kjøpe noen.

Det er et ran. Greit at Wenger ikke er kjent for å skvise ut alle mulige kroner fra spillersalgene sine men £20m for Fabregas hører ikke hjemme noen plass. £50m er en fair markedspris.

£50 er ikke en fair markedspris. £40 hvis det var mange interesserte og det var budkrig. Det som trekker ned prisen er: Cesc vil bort. Cesc er ikke motivert til å spille. Cesc er skadet ofte. Barcelona er den eneste klubben Cesc ønsker seg til.

20£ mill er kanskje litt lite. Er vi heldige blir det 10 til. Det største problemet er at Barcelona er den eneste destinasjonen og de kan dermed diktere pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du hadde blitt en forferdelig agent. Vi har alle kortene på hånda. Ikke glem at dette er den samme klubben som betalte €69m for Zlatan. Cesc har 3 år igjen på kontrakten, er 24, og er ligaens beste midtbanespiller, en fenomenal fotballspiller. Jeg vil heller la han spille her ut kontrakten og lå han gå på free enn å selge han for £25m i sommer. Det er en latterlig lav pris. Cesc får se til helvete å manne seg opp å respektere kontrakten han har med oss. Jeg legger ikke noe skyld på han hvis han drar, men så lenge vi kun får latterlige bud som £20m går han ingensteder.

Hvordan tror dere spillergruppen føler det om Wenger nå? Det er mange som sier at han har tapt mange spillere i garderoben. Cesc ser ut til å ha mistet det tette forholdet, Sagna er en annen som nok ønsker seg en ny manager. Jeg tror dette er en stor grunn til kollapsen denne sesongen, spillerne vil nok også se at nye impulser kommer inn på managersiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du hadde blitt en forferdelig agent. Vi har alle kortene på hånda. Ikke glem at dette er den samme klubben som betalte €69m for Zlatan. Cesc har 3 år igjen på kontrakten, er 24, og er ligaens beste midtbanespiller, en fenomenal fotballspiller. Jeg vil heller la han spille her ut kontrakten og lå han gå på free enn å selge han for £25m i sommer. Det er en latterlig lav pris. Cesc får se til helvete å manne seg opp å respektere kontrakten han har med oss. Jeg legger ikke noe skyld på han hvis han drar, men så lenge vi kun får latterlige bud som £20m går han ingensteder.

Hvordan tror dere spillergruppen føler det om Wenger nå? Det er mange som sier at han har tapt mange spillere i garderoben. Cesc ser ut til å ha mistet det tette forholdet, Sagna er en annen som nok ønsker seg en ny manager. Jeg tror dette er en stor grunn til kollapsen denne sesongen, spillerne vil nok også se at nye impulser kommer inn på managersiden.

Det er en skandale om det er sant.

Lenke til kommentar

Er det tilfellet så er det heller de aktuelle spillerne som bør pakke sakene sine å dra. De har Wenger å takke for alt.

Lenke til kommentar

Bortsett fra perverst høye lønninger ser jeg ikke hvorfor de skulle ha så mye gjeld til Wenger. Laget har ikke akkurat rakt inn trofèer under hans ledelse de siste årene. Dessuten bør lojaliteten ligge til klubben, ikke til enkeltpersoner, samme hvor mye de måtte ha betydd for spilleren. Tvert imot ser jeg på det som et sunnhetstegn at når ting går galt sesong etter sesong, vil de ha nye idèer og en ny ledelse.

Jeg vil bare understreke at jeg vil på ingen måte vil forsvare spillerne, som har sviktet kollektivt i innspurten med ett hederlig unntak. Men jeg tror Wenger, selv om han lever og ånder Arsenal, gjør mer skade enn det som godt er. Jeg frykter for helsa hans hvis vi går inn i sesongen med en liknende stall, og vi ikke klarer en CL-plass, noe vi ikke gjør.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Mange av ungguttene deres (jeg vet ikke hvilke spillere som har mistet tilliten til Wenger) har fått ekstremt mye mer spilletid i Arsenal enn de ville gjort i en annen klubb av samme størrelse, og sånn sett har de hatt et mye bedre grunnlag for å utvikle seg enn de ellers ville hatt. Wenger har æren for at veldig mange av spillerne deres har blitt så gode som de har.

Å sparke Wenger er den største tabben Arsenal kan gjøre. Også spent på veien hans videre hvis det faktisk skulle skje.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hvem faen som skal erstatte Wenger isåfall? Jeg kan glatt innrømme at jeg har lekt litt med ideèn om at vi får en ny manager neste sesong. Men hvem? Jeg kan ikke se noen ledige på markedet som er bedre. Vil heller ikke ha inn enn manager som Mourinho som hadde drept fotballen Wenger har strevd med å bygge opp.

Lenke til kommentar

Fotballen vi erobret England med er død, den finnes ikke i dagens Arsenal. Vi har, i bunn og grunn gått tilbake hver sesong siden 04/05, da Wenger fant det for godt å selge hele sentrallinen vår. Enkelte har klamret seg til at vi spiller så voldsomt flott fotball, men i årets sesong har vi tatt store steg tilbake også på den fronten. Jeg tror at mange lar seg blinde av gamle minner og YouTube-videoer fra tidlig 2000-tall som er vår beste årgang noensinne. Wenger kan ikke flyte på disse minnene for alltid.

Etter fjorårets sesong var det en almenn oppfatning at vi trengte et par forsterkninger av høy klasse i transfervinduet, så kunne vi virkelig prøve oss på tittelen. Spesielt en keeper og en midtstopper av høy klasse var ønsket, og en defensiv midtbanespiller. Spol fram til et år senere, hvordan har dette faktisk gått? Jo, vi har sprukket som bare det. Hvorfor? Hovedgrunnene er et ungt, urutinert, mentalt svakt lag, horrible keeperprestasjoner og et latterlig antall mål innsluppet på dødball. Etterpåklokskap er lett men dette lå da i kortene helt fra høsten av?

La oss lage en mutual termination (spilt for mye FM i det siste) med Wenger, takke han av som den klubblegenden han er. Ikke la han ødelegge ryktet sitt. Det er flust med managere der ute. André Villas-Boas er et navn som verserer, og noe jeg ikke hadde hatt noe imot å prøve. En ung, spennende manager som kan skape en karriere i Arsenal.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Folk argumenterer alltid med at ingen kan erstatte Wenger. Selvfølgelig kan noen det. Det vil alltid finnes alternativer, for eksempel Boas som Hegland nevner, eller van Gaal (arbeidsledig) som er en ekstremt dyktig manager.

Personlig tror jeg ikke vi kommer til å vinne noe med Wenger framover, men jeg vil ikke sparke Wenger, han skal få lov til å sitte ut tiden på kontrakten som "takk" for alt han har gjort og ofret for denne klubben. Jeg vil derimot få inn ny assistentrener som har sine styrker defensivt, og som er en god motivator.

Lenke til kommentar

Folk argumenterer alltid med at ingen kan erstatte Wenger. Selvfølgelig kan noen det. Det vil alltid finnes alternativer, for eksempel Boas som Hegland nevner, eller van Gaal (arbeidsledig) som er en ekstremt dyktig manager.

Personlig tror jeg ikke vi kommer til å vinne noe med Wenger framover, men jeg vil ikke sparke Wenger, han skal få lov til å sitte ut tiden på kontrakten som "takk" for alt han har gjort og ofret for denne klubben. Jeg vil derimot få inn ny assistentrener som har sine styrker defensivt, og som er en god motivator.

Mr. Rice har allerede skrevet under ny kontrakt, så det skjer ikke

Lenke til kommentar

Håpte Arsenal skulle ta andreplassen, men gjengen med ubrukelige drittunger gjør som de alltid gjør, legger seg ned, spriker med bena og håper det ikke kommer til å gjøre så vondt som ryktene sier.

Hjelpe meg for en patetisk sesongavslutning. Gir jo pengehorene andreplassen i lomma.

Edit: Mest sannsynlig gir de jo pengehorene både andre og tredjeplass. Fordømt, håpte City skulle ut i kvalik neste år og møte et bra lag.

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at dersom vi beholder spillere med den holdningen om at "så lenge vi får penger så driter jeg i hvordan det går på banen" så blir det ikke europa cup 2012/2013 sesongen.

Laget mangler en motivator og lederskikkelse som kan kjeppjage late spillere. Cesc er ikke den spilleren. Arsenal er litt som norsk skole, alle er like gode og fortjener det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...