5110 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Min bil ble (i tillegg til to av mine naboers biler) i natt/går kveld utsatt for hærverk. Det kan se ut til at de har brukt hurtigtørkende lim (type loctite elle lignende) og sprutet dette på sidespeilene. Veldig artig practical joke... Nå har jeg faktisk klart å fjerne limet fra selve speilet. Kunne bare bruke en tapetkniv for å skrape vekk restene, da de ikke heftet skikkelig på dette underlaget. Så jeg får i det minste brukt speilene og benyttet bilen i div nødvendige ærend. Verre er det at limet også har kommet på selve billakken, samt på sidespeilhuset i plast (svart metallic). Noen som har noen tips til å fjerne slik lim, eller er det bare å belage seg på å slipe ned og lakke om igjen med en gang, samt bytte ut hele sidespeilhuset? Blir anmeldelse i morgen, men har vel ikke spesielt stor tro på at de skyldige noen gang blir tatt for dette:( Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 En kraftig silikonfjerner kanskje? Event. tynner burde også muligens klare biffen. Dynk dette på ei fille og gni forsiktig over litt tid slik at limet løser seg opp. Merk deg at begge midlene ovenfor tørker lakken rimelig bra, så polèr etterpå. Lenke til kommentar
Superalex1 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Prøv sitrus rens, den tar det meste.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå