hcgustad Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Bruker man anti alge væske i akvarium/fiskebolle? I så fall er det vel mulig å kjøpe anti alge væske der man selger fisker? Det er vel billigere enn det er på nettbutikker etc? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Åh din luring...Hva F har akvarium med vannkjøling av PC å kjøre? Spørr på kvinneguiden eller no sånnt forum, ikke her Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Kanskje til å ha i vatnet til vannkjølinga? Men sansynligvis er algemiddelet til vannkjøling sterkare enn til akvarium ,sidan noko skal leve der også i motsetning til inne i pcen. Men waterchill`en leveres jo med 25 ml antialge middel og 6 ml skal holde til 1liter, treng du så mykje vatn til kjølinga eller? mvh JanEirik Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Ja, man får kjøpt antialgemiddel på dyrebutikker, både i form av tabletter og væske. Om det er billigere å kjøpe antialgemiddel på dyrebutikken enn på diverse nettbutikker vet jeg ikke, men du slipper i hvert fall frakt. Styrken på antialgemiddelet kan økes ved å øke mengden. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Skal du ha no til PC så kjøp no som er beregna for det, fiske akvarium har ikke noe med saken å gjøre...Er jo fullt av dritt i akvarium og ikke i PC vannkjøling. Skal bruke kran vann til akvarium og destilert-dødt vann til PC, bare det har mye å si. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 så du mener at bare produkter fra produsenter som driver med vannkjøling virker? regner med at det algemiddelet ikke er så sterkt siden det brukes i akvarium, sjekk hos rørlegger eller steder som driver med basseng, vannsenger og andre ting alger oppstår Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Bruk frostvæske som er beregnet på bil ca 15% holder ! Billig og fungere utmerket ! Når det gjelder vann, trenger du ikke destilert vann, kranvann fungere fint så lege du bruker 15% algedrepende middel ! Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Bruker du kranvann blir det mere "slagg" i vannet og det minker kjøle effetiviteten. Hvor langt skal du dra det når det gjelder alger i akvarium og vannseng? Kjøp hva F du vil, jeg skal ikke drepe deg, men de har jo ikke laget middler spesielt for PC for ingen grunn - Hater sånn tull krangling i tråder. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 men de har jo ikke laget middler spesielt for PC for ingen grunn - Hater sånn tull krangling i tråder. hvor selger de egentlig algemiddel for pc da? Lenke til kommentar
MikanII Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Tviler nå sterkt på om disse algemidlene er lagd spesielt for pc. Det er nok samme væska som brukes i vannsenger etc..Kan ikke helt se for meg en vifte/kjøle leverandør sitter og utvikler algemiddel. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Samme _faen_ hva du bruker, så lenge det funker ! Bruker du frostvæske er det billig og holdbart ! Dere har sikkert frostvæske stående i garasjen, og da er det tilogmed gratis ! Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 vann er vann uansett.. om det er i akvarium eller i en pc! så jeg tror det funker utmerket med anti alge veske/tabeletter på dyre buttiker. Hvis det midler klarer å holde alger unna fra kranvann burde det hvertfall gjøre det med destilert vann. Jeg tror det billigste er å ta en tur på en bensinstasjon å kjøpe konsentrert kjøleveske og ikke ferdigblandet og en liter eller 2 med batterivann. btw: kjøleveske er ikke beregnet for å bruke i pc, men det fungerer. Lenke til kommentar
BrenneBjarne Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 ALGERENS av loop: Jeg kjøpte ferdig kjølevæske som skal være antirust, antialge osv... Og det var det sikkert også, i nittenpilogbue. Grunnet min egen latskap (byttet ikke væske på 3-4 år), ble loopen min en eneste seig, grønn guffe. Tok ut noen "expendable" plastdeler dekket med algegoop og prøvde eddik, sitrusvask, cola, oppvaskmaskinpulver, kraftvask, terrasserens, rødsprit og til og med saltsyre (i hver sine separate engangsplastboller), og fant etter 4-5 timer at rødspriten så ut til å løsne mest og raskest. Rotet rundt i garasjen, og fant Kemetyl T-99,5% og det er bare helt sinnsykt effektivt sammenliknet med alt annet (inkludert tannbørste / mekanisk fjerning). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå