Gå til innhold

TV 2 HJELPER HVEM ?

Anbefalte innlegg

Skrevet Ett minutt siden

Jeg har selv nylig hatt en opplevelse som har ødelagt mye for meg , både privat og arbeid.

Folk i Norge synes visst den lettetste løsningen om de har en tvist med forhandler er å ringe eller mail Tv 2 hjelper deg. Tv 2 hjelper deg lever jo av dette og elsker disse klagene.

De jobber intensivt med disse kundene for å få de til ikke å svare på mailer eller godta penger fra forandlere så de har en sak , og jo mer drama jo bedre er det .

Mer show til ola nordamnn , som sitter og tror på dette se sender .

En ting er om disse bedriftene / persnene er skikkelige svindlere og virkelig fortjener det , men i mangel på disse sakene går de løs på de små firmaene som kanskje har noen klager men som prøver å rette opp i det.

Tidligere tok de for seg større bedrifter , men etter uttallige rettsaker har de nå begynt å rette seg mot mindre som har lite av ressusrer til å forsvare seg.

Hvordan de vrir og vender og truer med offentligjørelse av privat informasjon og opptak på privat eiendom er meg uforsåtelig at de får lov til .

Er det ikke noen som har tenkt til å gjøre noe med dette , skal de få lov å holde på slik ?

De må vel også følge lover og regler i norge som alle andre ?

Jeg tipper de har ødelagt for mange der ute og flere har gått konkurs , og de behøver ikke engang være kjeltringer eller ha store grunner til å bli hakket på for å ha blitt det.

Jeg har som sagt opplevd dette og ønsker å få kontakt med flere som har hatt lignende opplevelser .Synes det er på tide at Norge våkner opp og får vite hvordan dette foregår.

Skulle ikke forundre meg heller , om dette styres av større bedrifter / konkurrenter som å ønsker alle de små ut og vekk.

Har du eller noen du kjenner hatt lignende opplevelser ??

Endret av Dirk12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. TV2 hjelper deg har helt klart endret seg til å bli noe som ligner på Se og Hør, hvor sannheter vries og vrenges på. Personlig pleier jeg å se på programmet for å se om jeg klarer å avsløre forkledningen, og har mer enn én gang tenkt "stakkars jævel" om den f.eks selvstendig næringsdrivende som blir grillet av sensasjonskåte "journalister". Ofte virker det hele kraftig forvrengt, og tatt ut av sammenheng.

Synd, fordi det burde være nok av saker som bør komme frem i lyset.

Jeg vil tro at det beste du og andre som har blitt utsatt for dette, kan gjøre, er å kontakte PFU, evt gjennom en felles advokat. Sitter med inntrykk at PFU er forholdsvis nøytrale. Om du finner flere "likesinnede" trenger ikke en advokatregning bli urimelig stor.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Ja pfu og advokat er allerede kontaktet og kommer nok til å gå videre med det.

Sitter nå og leser igjennom ymse saker på pfu.no som angår TV2 hjelper deg, og gjennomgangsmelodien er at de blir arrestert for nettopp å være sensasjonspreget og for lite opptatt av å være en "nøytral" 3-part i saken, noe de i større grad burde være, i mine øyne.

Lenke til kommentar

Ja det har jeg sett selv også, og det er ikke veldig få klager de har mottat heller..

Det at de lager et show av det hele og overdriver saker til å få dette til å bli spennende , muligens av mangel på saker å sende.

Ikke bare er de sensasjonspreget , men i mitt tilfelle har jeg opplevd løgner og utspekulert framgangs måte. Får kunder til ikke å svare på mailer eller motta penger , blant annet.

Slik opprettholder de saken sin og kan fortsette med opptaket .

De skal etter min mening , om det er hjelpe de vil prøve å megle mellom parter om det ikke fans kontakt å få hos bedriften.

Men de ønsker ikke at sakene skal løse seg , de ønsker at det skal være problemer .

De truer per mail om det ene og det andre , for å se om de kan provosere så mye at de har mer skandale å sende på tv.

Dette er faktisk tilfelle og jeg hadde ikke trodd det selv om jeg ikke hadde opplevd dette.

De kan bare vente seg en del problemer , for jeg gir meg ikke med dette.

;)

Lenke til kommentar

;) Jeg har tipset de.

Så da gjenstår det å se , det hadde ikke vært spesielt gøy for de tror jeg.

De skal nok få se , de kan ikke bare ture frem som de vil , er jo ikke noe annet enn "reportere"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

;) Jeg har tipset de.

Så da gjenstår det å se , det hadde ikke vært spesielt gøy for de tror jeg.

De skal nok få se , de kan ikke bare ture frem som de vil , er jo ikke noe annet enn "reportere"

Hvordan har det gått blir det FBI VS TV2H Catfight :)?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...