Joachim_F Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 I denne massive sistedelen tar vi for oss nesten femten år med spennende nyskapning. Les hele saken Lenke til kommentar
mh94 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Farhenheit syntes eg va klin umuligt på PS2, vant de aldri Lenke til kommentar
Zalokin Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Husker godt jeg brukte utallige timer på å komme meg igjennom Normality. Artig spill jeg nesten hadde glemt Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Nok en god artikkel om eventyrspillene. kanskje man snart skulle ta å prøve sjangeren. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Morsomt hvordan Rockstar-fyren får en 30 år gammel oppdagelse til å høres ut som noe han fant på. Bra artikkel igjen! Størst håp for fremtiden er det nok fremdeles de tyske eventyrspillene som gir, selv om Telltale og spill som L.A Noire har muligheten til å påvirke massemarkedet i større måte. Problemet er bare at massemarkedet i utgangspunktet ikke vil ha det som gjør eventyrspill magiske. Man trenger ikke se lenge på salgslistene i dag for å forstå det. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Savner de tre første Falloutspillene her (ikke medregnet Fallout 3, F. New Vegas). Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Ah, tre av mine favorittspill, Grim Fandango, Den Lengste Reisen (norsk versjon, selvfølgelig) og Gabriel Knight 3. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har runda disse spillene. GK3 var veldig vanskelig den første gangen, tok sin tid ja. Lenke til kommentar
Glottis Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Blade Runner er utrolig bra, har rundet igjenr med noen adventure-interesserte kompiser for noen uker siden! Ellers er kanskje Grim Fandango det mest originale spillet noensinne, med tidenes beste historie. Spillet er som en Miyazaki-film, fullstendig unikt og ekstremt følelsesmessig engasjerende. Den Lengste Reisen er også herlig, men jeg syns Grim Fandango troner på den absolutte toppen, selv om jeg egentlig har brukt mest tid på eldre LucasArts-spill. Lenke til kommentar
Quagles Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Nostalgi til 100. Fantastisk artikkel som dekker godt over sjangeren. Spilte igjennom Fahrenheit i fjor, særdeles underholdende selv om gameplayet i seg selv ikke var det aller mest imponerende. Grim Fandango er et spill jeg gjerne skulle sett re-lanseret ala Sam and Max og Monkey Island. Er sikker på det ville solgt bra. Eneste er vel at jeg kanskje hadde håpet at Broken Sword skulle bli dekket som er min personlige favoritt. (men det var kanskje i sist artikkel, har helt glemt) En annen jeg savnet var vel Ghost Trick som jeg synes var en ny og spennende variant på eventyrsjangeren. Selvsagt kan man jo ikke inkludere alle i en så enorm sjanger. Lenke til kommentar
Gegnar Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Flott at gamer.no husker å ta med normality. Husker jeg brukte mange timer på dette spillet selv, og det er i grunn veldig synd at det ikke ble så populært som det fortjener. Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Under Electronic Arts' styre måtte de forholde seg til vanskelige tidsfrister og overordnede uten forståelse for det de holdt på med, og det gikk raskt nedover med både kvalitet og omdømme. Makan! Så jeg kan skylde på EA for mangelen på Dune 3 også. Angrer fortsatt litt på at jeg avinstallerte Blade Runner for noen uker siden. En frekk bug jeg ikke fikk ordna opp i... Lenke til kommentar
knutae Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Mange godbiter her ja. Et spill til som er verdt å nevne er Discworld Noir. Ikke bare fordi det er bra og har en overraskende dyp historie til et Discworld-spill å være, men også fordi det har et system for detektivarbeid som jeg skulle ønske flere plukket opp. Lenge siden jeg spilte det, men så vidt jeg husker vil sporene en finner på et åsted dukke opp i en notatblokk, og må kombineres med f.eks. andre spor eller navn på personer for å komme videre i spillet. Dette gir en følelse av ekte detektivarbeid som er rikere enn rene objektbaserte gåter. Lenke til kommentar
Gegnar Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Husker jeg spilte Discworld Noir til Playstation, og kontrollsystemet var relativt horribelt. Men selve konseptet på spillet var veldig stilig, med hele notatblokken og hint-samlingen. Lenke til kommentar
Avendeshar Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 For meg har alltid Baldurs Gate 2 hvert like mye eventyr som rollespill kanskje mye derfor det er så bra! Men de kan vel kanskje ikke ha det med i hver eneste artikkel om gamle gode spill:) Lenke til kommentar
MrMamen Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 I motsetning til Doom hadde faktisk Duke Nukem 3d muligheten til å ha flere etasjer oppå hverandre. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Må innrømme at jeg føler fortsatt er sterkt hat mot EA etter de la ned Westwood Studios. Vi kunne hatt Dune 3, en ny runde med Kyrandia og C&C (gjort på den riktige måten). Endret 15. mai 2011 av lavizh Lenke til kommentar
MrMamen Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Må innrømme at jeg føler fortsatt er sterkt hat mot EA etter de la ned Westwood Studios. Vi kunne hatt Dune 3, en ny runde med Kyrandia og C&C (gjort på den riktige måten). Tja, vi hadde jo Dune 3 i form av "Emperor: Battle for Dune". Et undervurdert spill imho. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Når jeg leste det som ble skrevet om motoren til Alone in the Dark ble jeg minnet på spillet Ecstatica, med sitt ellipsoide uttrykk. Jeg likte spillets utseende veldig godt, men fikk ikke spilt det så mye. Mon om noe slikt ble sluppet senere, eller om den sorten ble puttet på hyllene ettersom "vanlig" 3d med polygoner stadig så bedre og bedre ut. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Dette er grunnen til at jeg har Gamer som startside - flott artikkel. Begynte min eventyrkarriære med Sierra spillene rundt 1995, og har siden vært igjennom det meste. Det har vært en ensom lidenskap da jeg aldri har bekjent noen andre som deler min interesse for pek-og-klikk eventyrspill, men det er godt å se at de fortsatt finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå