fshow Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Ja, det begynte iallefall som en oppgradering. Ser nå ut til at det eneste jeg beholder er de gamle HDDene, skjermkortet (XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5) og PSU (Corsair HX 620W PSU). Ser dette greit ut? Og holder det med den PSU'en jeg allerede har, eller burde jeg kjøpe en ny? Bruken blir spill (COD,BF (Må takle de nye som kommer)) og div bilderedigering. (Litt film, men ikke nødvendig å tenke på det. Minimalt!) Er ikke ute etter å måtte bytte ut komponentene igjen veldig snart, vil gjerne ha noe som holder en stund. Økonomien er som så med små barn i huset! Endret 15. mai 2011 av fshow Lenke til kommentar
Persn Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg ville heller laget ett oppsett med disse delene, delene du har funnet gir ikke så mye bedre ytelse for pengene, og hvis du bytter til disse delene så går det ann å finne litt mer fornuftige steder å bruke pengene på etterpå. CPU: Intel 2500k CPU-kjøler: Noctua NH-D14 HK: Asus P8P67 Pro eller Asus Sabertooth. RAM: Corsair XMS3 8GB Greia er at fryktelig mange av disse delene du har valgt deg ut koster mye mer enn de smaker. PSUn din er grei, skjermvalget er ok, tror kanskje det ska være mulig å finne ett bedre kabinett uten å bruke mer penger, men hvis du ser igjennom delene jeg har anbefalt først så tar vi det derfra. Lenke til kommentar
fshow Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Det var et slikt svar jeg håpet på! H60 kjøleren, mener du at det ikke er noe spesielt vits med den, siden du anbefaler en annen? Prisforskjellen er jo ikke så stor.. Jeg tenkte kanskje det ville kutte litt på støyen. Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) hei så du hadde 3kanals minne som ikke passer til dette opsettet Forslag til oppsett : Endret 15. mai 2011 av Mantaturbo 1 Lenke til kommentar
Persn Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Hvis det er støy du er opptatt av så kan du egentlig beholde kjølern du har valgt selv. Ps: Hvis du oppretter en handleliste på www.prisguide.no eller www.prisjakt.no og legger til deler etterhvert som du får anbefalinger så blir det litt enklere å se hva du har valgt av deler akuratt der og da. Bare husk å legge ut handlelista her. Lenke til kommentar
fshow Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Nå har jeg fikset litt, og er ganske fornøyd! Fikk kuttet endel på prisen med disse byttene. Det jeg er mest usikker på er om jeg skal gå for en annen vannkjøler, eller NH-D14. Mye med tanke på plassen. Ser at jeg antageligvis kan spare litt på å bestille forskjellige steder, men pleier ikke det egentlig å jevne seg ut i forskjellige fraktkostnader ++ ? Så er det veldig greit å få alt på en gang også, utålmodig som jeg er! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 NH-D14 går lett inn i 650D. Ingenting å bekymre seg over.Kjølemessig vil den nok holde en Sandy Bridge i sjakk lett. Er det noen grunn til å velge EVO-utgaven? Angående å bestille andre steder, så pleier Dustin.no å være litt billigere enn komplett på det hele. Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Her er en link til en video test av den vannkjøleren jeg anbefalte i oppsettet mitt : Lenke til kommentar
Persn Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Før du slår deg til ro med kjølern må du spørre deg selv om det er støy eller temperatur som er viktigst for deg. Hvis du ikke skal klokke så burde fokuset ligge på støy. Du KAN spare penger på å bestille fra forskjellige steder hvis du er smart, men jeg ville ikke bestilt fra mer enn to steder for å unngå å lure deg selv med fraktkostnaden. Få alle delene på en gang gjør du mest sannsynligvis ikke uansett, siden varene som regel blir levert i flere kolli. Lenke til kommentar
fshow Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Det blir nok litt klokking, men ingenting ekstremt. Sitter nå på en Core2Duo E6850 3.0GHz, som jeg har dratt opp til 3.6GHz. Prøver ikke å slå noen rekorder akkurat. Etter hva jeg leste om Noctuaen, var det ikke akkurat mye lyd å bry seg om dersom man skrudde ned hastigheten på viftene, stemmer ikke det? Er det da noe vits med vannkjøling? Men jeg kan ikke nekte for at H2O kjøleren ser veldig fristende ut.. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Om du er opptatt av hvordan maskina di ser ut inni, så kjøper du ikke noctuaen. Den har kjøleribber i krom med hvite og mursteinsrød vifte - passer vel heller dårlig i et svart og stilrent kabinett med plexivindu... Lenke til kommentar
fshow Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Da takker jeg for hjelpen og bestiller, det ble fra 2 butikker etter litt kjapp hoderegning. Byttet ut EVO HK med et vanlig, og valgte H20 vannkjøling over noctuaen. Supert folkens, akkurat den hjelpen jeg håpet på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå