burndrinker Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Hei. Når jeg skal starte maskinen min, så kommer det bare opp; "error: hd0 read error." så kommer det på neste linje; "grub rescue>". Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette? Takker masse for hjelp!!! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Er det noe fysisk galt med disken din? Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 aner ikke. kansje er en skitgammal pc. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Vel, feilmeldingen sier jo lesefeil, så vi kommer til å trenge noe mer informasjon. Har maskinen startet før? Ny install? Starter maskinen med liveCD? Har du forandret noe på harddiskene i senere tid? (repartisjonert, byttet, flyttet kontakt) Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 jeg har innstallert ubuntu nå just (for noen dager siden). Har også tatt ut hdd-en og satt den inn igjen en gang. Jeg haar ikke CD for ubuntu. men har en mint-cd liggende men det virker ikke som om mint har lyst til å starte Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Laptop eller stasjonær? Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 laptop. gammal laptop. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Bare en disk, altså, safe assumption. Har du en IDE-kabel eller tilsvarende tilgjengelig? Sjekk om du får noe kontakt med disken gjennom en annen maskin. Eventuelt boote opp en liveCD for å sjekke om det er disken i seg selv eller noe annet som ødelegger. Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 prøver å komme inn på en mint liveCD, men den står bare å loader og kommer ikke videre... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Hvor lenge er "står og loader"? Min erfaring med CDer er at de bruker uhorvelig lang tid på å faktisk loade, så gi det noen minutter. Endret 15. mai 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 har stått og loada siden posten jeg først nevnte jeg hadde en mintCD Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 25min er litt lang tid, ja. Klarer du å skaffe en ny? Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 ja. skal brenne en etterpå Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Ta ut disken og prøv å boote livecden, om disken er død kan cden bli stuck på å prøve å lese noe fra den. Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Funker å boote uten HDD i PCen, men ikke med HDD. så da er det vel bare å få tek i en ny hdd da Noen tips til plasser men kan få sånt gratis? Er en PC jeg ikke bryr meg om, så jeg trenger bare noe som funker Kan det funke å ta det fra en gammel PC? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Såfremt størrelsen og kontakten er riktig: ja. Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Sweet. må nok på søpla nå Men takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå