spetwols Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 yoo Pcen min begynner å dra på åra nå å har utdatert seg litt gjenom tia. Var også først og fremst til gaming, men nå har jeg drvete mye med vidoe redigering i det siste og pcen er ikke helt idiel til det. Hakker mye og tar 10000 år og rendere. Så lurte på om dere hadde noen anbefalinger til prossesor og hovedkort som er bra til dette? også skjermkort. men vil ha så billig og bra som mulig. Har ikke så mye penger men får spare litt. Noen anbefalinger? har kabinett+hdd+strømforsining etccc+++!! og masse ram av alle typer. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Har du DDR3 RAM? Hvor ligger budsjettet helst? 7000 kr? 8000 kr? 5000 kr? Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Har du DDR3 RAM? Hvor ligger budsjettet helst? 7000 kr? 8000 kr? 5000 kr? Hei. Jepp Har egentlig ikke noe særlig budsjett, men så billig og bra som mulig. Må spare uansett. Men er kun cpu,hovedkort og skjermkort. Resten har jeg selv. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Problemet er at dette blir for uklart. Er du på utkikk etter noe mer high-end ytelse, eller vil du ha mest mulig ytelse for penga? 8GB må du ha uansett. Det er 700 kr. En AMD Phenom II X4 955 koster 900 kr. En Intel Core i7-2600 koster 2400 kr, og er nesten dobbelt så rask. Hovedkort koster 800 kr - 1300 kr. Alt etter behov og krav. Skjermkort kan du finne gode varianter fra 1200 til 2000 kr. Du må være litt mer spesifikk på hvilke spill og hva du forventer av oppgraderingen. EDIT: List opp hva du har fra før av. Så kan vi vurdere hva som er mulig eller vits i å oppgradere. Endret 15. mai 2011 av arni90 Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Problemet er at dette blir for uklart. Er du på utkikk etter noe mer high-end ytelse, eller vil du ha mest mulig ytelse for penga? 8GB må du ha uansett. Det er 700 kr. En AMD Phenom II X4 955 koster 900 kr. En Intel Core i7-2600 koster 2400 kr, og er nesten dobbelt så rask. Hovedkort koster 800 kr - 1300 kr. Alt etter behov og krav. Skjermkort kan du finne gode varianter fra 1200 til 2000 kr. Du må være litt mer spesifikk på hvilke spill og hva du forventer av oppgraderingen. EDIT: List opp hva du har fra før av. Så kan vi vurdere hva som er mulig eller vits i å oppgradere. Trenger vel ikke gjøre alt så vanskelig.? ^^ Sier jeg skal bruke den til video redigering og vil dermed ha en pc som takler dette greit. Nå hakker det en del når jeg redigerer i hd, og renderingen tar 1000 år. Jeg er ikke stor kraven av meg, og derfor jeg sier jeg vil ha så billig og så bra som mulig. Men vil heller ikke ha no lagg og er avhengig av rask rendering ettersom jeg gjør dette mye. Og da forstår jeg at man trenger rask cup og masse ram. Opsette mitt nå; geforce 7800gt 2gb ram amd opteron 148 bør være greit forståelig at dette er fult mulig å oppgradere til no grommere. 2gb ram idag er jo ikke en damn shit. å prossesoren er ikke særlig rask. så pcen er ikke akuratt yppelig til mitt bruk nå. hovedkorte husker jeg ikke i hue nå, gidder ikke og sjekke. Men var et sånt tusen lapp kort. ^^ Er helt greit. Som sagt problemet er at delene begynner å bli litt utdatert etter dags dato nå. Eneste jeg gamer er cs+gta+ og sånne dritt spill som ikke krever noe særlig. Men har tenkt til å kun bruke pcen som video redigering egentlig. Endret 15. mai 2011 av spetwols Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 du kan få en pc som oppfyller kravene dine greit til 5000 kr vil jeg tro. du kan også få en som gjør det nesten dobbelt så fort til 8000 kr... kan du si noe om hvor mye du har lyst til å bruke? å si at man skal ha så bra som mulig til minst mulig penger blir for meg veldig uklart 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå