Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pause i forholdet - hva nå?

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Rimelig fortvilet akkurat nå.

Har vært sammen med dama i snart to år nå. Tidlig i vår snakket vi om å flytte sammen. For rundt en måned siden ble vi enige om å gjøre det. Vi har sett litt på leiligheter og jeg har gledet med skikkelig. Men så... For en uke siden sier hun at hun plutselig er usikker på om hun vil flytte sammen.

Jeg sa at hun får bruke litt tid på å tenke hva hun vil. Hun forklarte at det ikke var noe i veien med følelsense.. Men så på lørdag (altså i går) kommer hun og sier at vi kanskje skal ta en pause slik at hun finner ut om følelsene er på plass.. Tidlig i forholdet var det mye frem og tilbake. Men dette gikk over etter et halvt år.

Nå er det altså "påan igjen" og vi har tatt en pause. Hva skal jeg gjøre?? Er det noen sjanse for at hun kommer tilbake, eller er det over? Rimelig fortvilet og vanskelig situasjon. Har slitt med å holde meg borte fra å sende melding/ringe henne. Men har klart det så lang ihvertfall..

Huff :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke nødvendigvis deg det er noe galt med.

Hvor gamle er dere? Var du hennes ''første''? Kanskje hun føler at hun må få levd livet før hun setter seg til ro?

Hun er 21 og jeg er 23.. Jeg var vel hennes første "skikkelige" forhold..

Jeg har jo hele tiden sagt til henne at vi ikke trenger flytte sammen.. Hun har jo hele tiden sagt at "vi har det kjempefint sammen", så bare plutselig PANG!

Slik var det med exen min, som jeg hadde vært sammen med i over fire år også..

Lenke til kommentar

Hun er 21 og jeg er 23.. Jeg var vel hennes første "skikkelige" forhold..

Jeg har jo hele tiden sagt til henne at vi ikke trenger flytte sammen.. Hun har jo hele tiden sagt at "vi har det kjempefint sammen", så bare plutselig PANG!

Slik var det med exen min, som jeg hadde vært sammen med i over fire år også..

Løp mens du kan. Ubesluttsomme kvinnfolk er ekstremt irriterende, og kan bryte deg ned psykisk over tid.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Slenger meg på resten av gjengen. Pause betyr ikkje anna enn at ho vil ligge rundt med andre. Men framleis ha sjansen til å kunne komme tilbake til deg etterpå om ho måtte ønske det.

Vondt er det, men like greit å begynne å gå vidare med ein gang.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, i dag kommer dommen! Har ikke snakket med henne på en uke.. Er så vanvittig spent på dette. Er rimelig klar på at, dersom hun fortsatt ikke er sikker, kommer jeg til å gjøre det slutt.. Så spørs det om jeg klarer det..

har en svært dårlig følelse.. Har jo ikke hørt noe fra henne i hele tatt. Avtalen er at hun skal ta kontakt.. Hva hvis hun ikke gjør det, skal jeg ta kontakt da??

Har vært en tøff uke, men vil så inderlig ikke miste henne.... :(

Lenke til kommentar

Ja, i dag kommer dommen! Har ikke snakket med henne på en uke.. Er så vanvittig spent på dette. Er rimelig klar på at, dersom hun fortsatt ikke er sikker, kommer jeg til å gjøre det slutt.. Så spørs det om jeg klarer det..

har en svært dårlig følelse.. Har jo ikke hørt noe fra henne i hele tatt. Avtalen er at hun skal ta kontakt.. Hva hvis hun ikke gjør det, skal jeg ta kontakt da??

Har vært en tøff uke, men vil så inderlig ikke miste henne.... :(

Enig med de fleste som skriver her. Men det blir jo spennende for deg å høre hva hun har å si. Hva var årsaken til at hun ville ha pause? Hadde dere det fint også kom pausen rett ut av det blå, eller har forholdet hanglet litt i det siste. Kan jo hende hun får kalde føtter når hun tenker på å flytte sammen, og faktisk trenger å tenke på det også. Vi kjenner jo ikke dere på det planet.

Hør hva hun har å si idag, men prøv å vær litt kritisk, ikke la deg blinde av følelsene dine og gå med på alt hun sier.

Jeg var sammen med ei som ville ha pause en gang, helt ut av det blå (jeg syns forholdet gikk fint!) - viste seg at hun hadde truffet en gutt på fest uten at jeg visste det, også drev hun å var med han bak ryggen min mens vi hadde pause. Kan jo bare spekulere i hva de dreiv med, men de var hjemme hos hu veldig ofte og tror neppe at de bare så film og prata :p Når jeg fant ut så slo jeg opp med en gang, og ca 2-3 uker etterpå var hun sammen med han "nye" fyren som bare hadde dukka opp fra "no-where" og føkket opp alt! :p faskerns lømmel!!! lol

Lenke til kommentar

Enig med de fleste som skriver her. Men det blir jo spennende for deg å høre hva hun har å si. Hva var årsaken til at hun ville ha pause? Hadde dere det fint også kom pausen rett ut av det blå, eller har forholdet hanglet litt i det siste. Kan jo hende hun får kalde føtter når hun tenker på å flytte sammen, og faktisk trenger å tenke på det også. Vi kjenner jo ikke dere på det planet.

Hør hva hun har å si idag, men prøv å vær litt kritisk, ikke la deg blinde av følelsene dine og gå med på alt hun sier.

Jeg var sammen med ei som ville ha pause en gang, helt ut av det blå (jeg syns forholdet gikk fint!) - viste seg at hun hadde truffet en gutt på fest uten at jeg visste det, også drev hun å var med han bak ryggen min mens vi hadde pause. Kan jo bare spekulere i hva de dreiv med, men de var hjemme hos hu veldig ofte og tror neppe at de bare så film og prata :p Når jeg fant ut så slo jeg opp med en gang, og ca 2-3 uker etterpå var hun sammen med han "nye" fyren som bare hadde dukka opp fra "no-where" og føkket opp alt! :p faskerns lømmel!!! lol

Hun har sagt at hun har en "dårlig magefølelse", og klarer ikke sette ord på hva som er galt. Det kom ut av det blå egetnlig. Skulle jo flytte sammen, så plutselig sa hun at hun ikke var sikker. Hun sa hun ikke gledet seg så mye som hun følte hun burde..

Forholdet har ikke hanglet, vi har hatt det kjempefint hele tiden. Så ble svært overrasket. Blir også svært overrasket dersom hun plutselig kommer dragende med en ny en.. Det klarer jeg ikke å se for meg.! Ikke hun.. Men det tenkte kanskje du også?

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg spurt henne om hvor mange hun har hatt seg med. Dere har jo hatt pause så om hun er ærlig her spiller jo ingen rolle. Samt alle andre spørsmål du måtte ha. OG etter det bare dumpa hu og gått videre, ustabile damer er ingenting å trakte etter, du kan risikere å bli helgepappa før du har rukket å pakke ut flyttelasset

Lenke til kommentar

Uff, dette er ikke en enkel situasjon..

Å ta en pause fra forholdet betyr ikke nødvendigvis at man puler rundt og sjohei, men at man kanskje trenger litt tid for seg selv og tenke litt. Men jeg må innrømme at det virker litt rart at det kommer helt "ut av det blå" :ermm:

Er det avtalt at hun skal gi en lyd i dag?

Lenke til kommentar

Å ta en pause fra forholdet betyr ikke nødvendigvis at man puler rundt og sjohei, men at man kanskje trenger litt tid for seg selv og tenke litt. Men jeg må innrømme at det virker litt rart at det kommer helt "ut av det blå" :ermm:

Ja, vi avtalte forrige tirsdag at vi skal møtes i dag. Jeg, sa at jeg ikke kommer til å ta kontakt, og at hun får ta initiativ.

Hun sa at hun har vært usikker en stund uten å si noe. Hun var også usikker i perioder for ett år siden..

Er det lurt av meg å foreslå at vi bør prøve igjen og se hvordan det går. Hun har jo sagt at hun ønsker at det skal fungere. Jeg tenker å finne på litt mer kjæresteting. Hva tror dere? Hadde planlagt en helgetur like før det ble pause. Skal jeg forslå at vi drar på den og har det hyggelig? Kanskje følelesene eventuelt kommer tilbake, dersom de er borte..

Lenke til kommentar

Pause er ingen garantert spiker i kisten eller at dama puler rundt (selv om kanskje et eller begge alternativene ofte er resultatet)

Selv hadde jeg og x-en en pause på ca 1 mnd før hun kom tilbake, etter hva jeg vet så pulte ikke hun rundt og heller ikke jeg gjorde det. Vi trengte bare tid fra hverandre.. Det skal sies at forholdet hadde sine opp og ned-turer og som sagt er det slutt nå ;)

Ang situasjonen så tipper jeg at hun får litt bindings-fobi, det å flytte sammen kan være en stor greie for noen, spesielt når jenta bare er 21 år!

Når hun vil ha pause, får HUN gi beskjed når den er over (hvis ikke du vil slå opp før den tid). Så vær tolmodig, fortsett livet ditt. Det er 50% sjanse for ALT i livet, enten så skjer det eller så skjer det ikke ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg kjenner noen (og flere "historier"), om folk som har gått fra hverandre i begynnelsen av 20-årene. Selv om de elsker hverandre, så er de på 2-vidt forskjellige stadier i livet.

Noen av dem har blitt sammen igjen og har familie, andre fant levde videre og de angret aldri.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, vi avtalte forrige tirsdag at vi skal møtes i dag. Jeg, sa at jeg ikke kommer til å ta kontakt, og at hun får ta initiativ.

Hun sa at hun har vært usikker en stund uten å si noe. Hun var også usikker i perioder for ett år siden..

Er det lurt av meg å foreslå at vi bør prøve igjen og se hvordan det går. Hun har jo sagt at hun ønsker at det skal fungere. Jeg tenker å finne på litt mer kjæresteting. Hva tror dere? Hadde planlagt en helgetur like før det ble pause. Skal jeg forslå at vi drar på den og har det hyggelig? Kanskje følelesene eventuelt kommer tilbake, dersom de er borte..

Hmm.. Jeg vet ikke hva som er lurt.. Du kan jo prøve en siste gang nå som du er klar over ståan..? Finne på kjæresteting er lurt og viktig.. Man må sette av tid til å pleie forholdet og ikke la alt bli rutine og ta hverandre for gitt.. Kanskje hun er ute etter at du skal få en "oppvekker" og innse at du ikke vil miste henne? Eller så er hun bare usikker fordi hun er ung og ikke vil binde seg helt enda.. :ermm:

Uansett: Lykke til! Fortell oss hva som skjer, om hun tar kontakt eller ikke i dag! :)

Vel, jeg kjenner noen (og flere "historier"), om folk som har gått fra hverandre i begynnelsen av 20-årene. Selv om de elsker hverandre, så er de på 2-vidt forskjellige stadier i livet.

Noen av dem har blitt sammen igjen og har familie, andre fant levde videre og de angret aldri.

+1 :yes:

Fikk melding med henne nå: "Hei! Hvordan går det? Når har du tid til å møtes i dag?"

Ingen smiley, ingen faens ting.. Tolker dette som om at dette er enden på visa.. HELVETE! :(

Oj! La oss ikke håpe det.. Hun husket ihvertfall på deg og sendte deg en mld da.. *krysser fingrene for deg*

Lenke til kommentar

Oj! La oss ikke håpe det.. Hun husket ihvertfall på deg og sendte deg en mld da.. *krysser fingrene for deg*

Svarte at jeg er klar og adet går bra, hvordan går det med deg? Har du bestemt deg for noe? Fikk til svar: "du kan komme om 20 minutter. Vi snakker om det når du kommer.."

jaja.. er vel bare å hoppe i det og få seg en ny trøkk i trynet.. Skulle ha gjort det slutt med en gang.. Har i allefall lært noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...