Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mac er nok ikke pc fordi (arketekturen ikke er 100% kompaktibelt med alle pcer på markedet).

Dette er den riktige grunnen til at MAC og pc ble skillt på av mange. Dette sluttet dog å være korrekt for over 5 år siden. Før i tiden var Mac powerpc baserte, og dermed ikke IBM/x86-kompatible. Det er dog lenge siden mac gikk over til Intel og x86, og dermed ble de pc'er. Dog så er markedet en treg dinosaur, så slike oppfattelser vil henge igjen i mange år til.

Thank you for out-geeking me so hard! ;)

En XB/XB360 og PS2/3 ER PCer/datamaskiner, da platformen deres er ikke dedikert HW. Men bruksområdet er selvsagt ikke samme som laptoppen jeg sitter på nå har. Er Ipad en PC? eller er den en gadget? er "nettbrett" IKKE en PC? HTC har en telefonmodell som kjører vist/W7 er den en PC? jeg vedholder min påstand at kan man kalle det en "datamaskin" på godt norsk er det en PC! MAC er en PC!

-frank

Om vi skal fortsette med den de-facto definisjonen av pc som ibm-kompatibel/x86 så er Xbox en pc, derimot så er ikke PS2/3 med emotionengine og viderutviklingen cell en pc, da de er mer power-beslektede.

Dog så er ibm-kompatibel definisjonen antageligvis på vei ut siden arm kryper seg nærmere og nærmere pcmarkedet.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv om jeg nå sikkert poengterer noe mange har nevnt tidligere i tråden:

en moderne mac inneholder: 1(eller 2) intel prosessorer,

ddr3 minne

harddisker og SSD enheter

pci-express skjermkort

en moderne "pc" (windows/linux maskin) inneholder

1 eller 2 (potensielt flere) Intel eller AMD prosessorer

ddr3 minne

harddisker og ssd enheter

pci-express baserte skjermkort.

at en maskin som kjører OSX har enkelte andre enheter tilkoblet som ikke en maskin som kjører windows/linux har er nå en ting, men en mac er en PC samme hvordan man definerer det!

Lenke til kommentar

Enten kjører du Lions Beta, eller så har du kjørt et program jeg vet noen laget for å endre på en del registry nøkler for å få TRiM til å fungere på non-Apple SSD.. Har hatt Mac vettu. I Windows 7 er det innebygd....

Det er snakk om å aktivere dette i Mac OS X. Så påstanden din: "Systemet har ikke TRIM støtte for non-Apple SSD'er en gang" er altså feil. Det er bare å slå den på.

Endret av swanky
Lenke til kommentar

Design kan Apple. Dog samsung 9 series og Lenovo X1 er ganske så fine de også.

At Mac os x er verdens mest avanserte er vel å ta i? Bare se overskriften:

http://www.apple.com/no/macosx/

Systemet har ikke TRIM støtte for non-Apple SSD'er en gang.

OS X fikk TRIM i Lion, men det er egentlig alt for sent.

ooo den mangler en unksjon, big deal. den er nokk mer avansert selv uten det

Om du hadde visst hvor kritisk TRIM er for SSD-disker så ville du ikke bagatellisert det så mye. Kom heller med argumenter for hvorfor det er så avansert. Fordi det har en appstore?

Lenke til kommentar

Mac er nok ikke pc fordi (arketekturen ikke er 100% kompaktibelt med alle pcer på markedet).

Men man kan jo si at Mac stadig nærmer seg PC navnet, siden forskjellene er stort sett hovedkort/skjermkort som er forskjellen. Man har heller ikke industri standarder, ATX/BTX etc.

Man kan jo si at Sun server maskiner heller ikke er PC.

Jeg gidder ikke lese gjennom alt her, sikker noen som har tatt det opp, men denne sammenligningen er HELT feil, en sun server er IKKE en Personel Computer, en mac er en Peronal Computer da den er en comsuter level PC!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...