Dobe Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 I forbindelse med anskaffelse av ny maskin med windows 7 64 bit operativ system, søker jeg erfaring fra brukere om hvilken joystick som fungerer. Jeg har lest gjennom en rekke forum og finner delte meninger om dette. Jeg har fra før en god gammel MS Forces feedback sidewinder som fungerte utmerket på den "gamle" maskinen, men i denne var det såkalt gameport i og som kjent er det vel en del tid siden USB erstattet slik port. Problemet er at det ikke har vært mulig å oppdrive et adepter som støtter overgang fra USB til gameport og med nytt operativsystem har jeg innsett at jeg enten må bruke en gammel maskin med XP eller invistere i ny Joystick. Problemet er da hvilken. I utgangspunktet har jeg vel funnet at Saitek X-52 Pro Flight Control System kan være et alternativ. Den fremstår som Vista kompatibel, men det er jo ikke dermed sagt at den vi fungere med win 7 64 bit. Noen som har erfaring med et tilsvarende produkt? Savner den gode gamle force feedback funksjonen. Har prøvd Logitech Force Feedback pro, men den er mer som kiling å sammenligne når man starter CFS med en gammel spitfire og takser langs runwayen. Forslag mottas med takk. Pris betyr mindre da jeg liker å ha noe som fungerer og det har ofte vist seg at det svarer seg med noe erfaring fra andre bruker :-) Lenke til kommentar
ixa Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Jeg kjøpte meg BLACK WIDOW Flightstick fra youtube Fønker godt i de spill jeg har prøvd, og var ikke så verst dyr mener jeg å huske. Bruker den på Win7 64bit. Endret 16. mai 2011 av ixa Lenke til kommentar
Dobe Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg kjøpte meg BLACK WIDOW Flightstick fra youtube Fønker godt i de spill jeg har prøvd, og var ikke så verst dyr mener jeg å huske. Bruker den på Win7 64bit. Takker for tipset. Var ikke så mange andre tilbakemeldinger, så jeg gikk like godt å kjøpte Logitech Flight System G940 - joystick, pedaler, throttle. Så får jeg se om de stiller til forventningene. Mvh. Dobe Lenke til kommentar
ixa Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Pedaler er gøy uansett hvor gammel man har blitt Sier du ifra i denne tråden hvordan det går, så slipper andre å lete? Lenke til kommentar
Dobe Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Hei ixa. Skal gi tilbakemelding når jeg har testet. Måtte foreta en del endrnger da det ble mer utstyr enn forventet. Holder på å bygge en spillestol så jeg kan få kjørt utstyret samlet. Utrolig hva man kan få til med noe stål og et sveiseapparat. Når alt er ferdig skal jeg kjøre MS flight sim og CFS via en prosjektor på lerret rundt 280x200cm (bxh) med sound 5.1 på eget filmlyd anlegg, så får vi se hva utsyret duger til. Kan vel egentlig innrømme at alderen ikke betyr noe hvis man er flyfrelst. - Dobe Lenke til kommentar
Dobe Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Hei ixa. Skal gi tilbakemelding når jeg har testet. Måtte foreta en del endrnger da det ble mer utstyr enn forventet. Holder på å bygge en spillestol så jeg kan få kjørt utstyret samlet. Utrolig hva man kan få til med noe stål og et sveiseapparat. Når alt er ferdig skal jeg kjøre MS flight sim og CFS via en prosjektor på lerret rundt 280x200cm (bxh) med sound 5.1 på eget filmlyd anlegg, så får vi se hva utsyret duger til. Kan vel egentlig innrømme at alderen ikke betyr noe hvis man er flyfrelst. - Dobe Da er jeg tilbake med et kort resymê. Etter en del tids flyging med Logitech Flight System G940, kan jeg absolutt anbafale dette. I begynnelsen hadde jeg en del problemer med enkelte funksjoner som at flyet oppførte seg tullete når jeg brukte pedalene og i tillegg at throtle funksjonen ikke reagerte riktig i MFS. Det virker som alt er OK når man har kjørt gjennom kalibrerings funksjonen, men som så ofte før er man avhengig av å foreta korrigeringer i det programmet man bruker utstyret på. Etter som jeg har flere simulatorer på samme maskin, må tilpassing gjøres i hvert program. Heldigvis gjøres dette bare en gang per simulator, men er verd å bruke litt tid på for å få systemet optimalt. Her finnes også en del tips på Youtube. Logitech Flight System G940 byr på utallige muligheter for tilpasning til en hvilken som helst fly- eller båt-simulator etter som alle flightkontrollene kan tillegges de funksjoner du ønsker å ha tilgjengelig. Og vanligvis er det kun å aktivere knapper eller kontrollere for at simulatorene skal foreta valget for deg. Når det gjelder kompabilitet av Logitech Flight System G940, kjører jeg nå dette på en Alienware Aurora med Windows 7 64bit operativsystem og med 12 GB RAM. Dette fungerer utmerket. Jeg har selvfølgelig ikke tatt dette med i en prisvurdering da hensikten var å finne et kontrollsett som fungere med 64bit system. Utgangspunktet var jo en Joystick :-) Og med tanke på force feedback, er responsen i denne joysticken vel på høyde med den gamle MS sidewinder og minst like kraftig. Dette gir den riktige gode gamle "viben" spesielt i CFS når kanoner og mitralljøse avfyres, flyet "staller" eller andre kjente funksjoner som er naturlig å tilbakemelde via joysticken. Som sagt innlednigsvis, kan absolutt anbefales. Mvh. Dobe 1 Lenke til kommentar
ixa Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Ble nesten i tvil om jeg skal bruke penger på serverutstyr eller handle meg en slik en jeg også nå... Leke eller Jobbe... Ikke lett dette her. På den annen side kan det være jeg kommer ut for en mislykket flykapring, og min flyekspertise trenges - så innkjøpet av ny pc + stikker kan vel muligens forsvares. Leser at stikkene er solide, men hvordan er det med at de sitter der du har satt dem ifra deg? Har du forresten prøvd andre simulatorer/spill med disse? Lenke til kommentar
Dobe Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Ble nesten i tvil om jeg skal bruke penger på serverutstyr eller handle meg en slik en jeg også nå... Leke eller Jobbe... Ikke lett dette her. På den annen side kan det være jeg kommer ut for en mislykket flykapring, og min flyekspertise trenges - så innkjøpet av ny pc + stikker kan vel muligens forsvares. Leser at stikkene er solide, men hvordan er det med at de sitter der du har satt dem ifra deg? Har du forresten prøvd andre simulatorer/spill med disse? Hei igjen. Jeg har ikke prøvd det på andre simulatorer enn flight sim. Har kjøpt både MFS og ProFlightSimulator samt CFS og der fungerer det utmerket etter tilpasning. På Youtube anbefaler jeg en titt på ; samt båtsimulator : Utstyret er laget slik at throtle og joysctick man kan skrus fast på plate om man skulle være av det ivrige slaget. Selv har jeg valgt bruke borrelås som du får kjøpt billig på Clas Ohlson. Da har jeg mulighet til å bytte det ut når det måtte passe med andre enheter med borrelås på. Liming er like bra som skruer på slikt utstyr og ødelegger ikke mahogny bordet om du ønsker å bruke det der. Pedalene støttes av gripfunksjoner som kan felles inn og ut avhengig av om du har teppe eller ei. Som sagt, et must for ihuga flightsim fans. Og ditt valg mellom server eller simulator utstyr kjenner jeg så alt for godt. Heldigvis er jeg så gammel at har kommet opp å kjøre med egen server 2008 på 6TB for en stund siden. Dette anser jeg mer til glede for andre ennn deg selv så det spørs bare hva man prioriterer. Ha et godt valg - Dobe Lenke til kommentar
ixa Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Har ikke hatt lyst å svare siden jeg da garantert hadde kjøpt... Tenkt lenge nå, men lysten forsvant ikke - så nå er MFS, ProFlightSimulator, G940 og ny SSD disk bestilt. Er du like begeistret for valget ennå? Jeg begynner å bli eldre jeg også, så har en server med søkk og kav av diskplass i, men bestilte 6 nye tb med det samme jeg var i gang. Nå spørs det bare om jeg må ha ny PC for å spille dette greit nok, eller om SSDen blir drahjelp nok. Måtte du kave ProFlightsimen til med G940en? Noen sjanse for å få tak på joystick-fila isåfall? Ble i så godt humør av å bruke penger på ufornuftige ting (er veldig sjelden jeg gjør det), at jeg nesten tror jeg tar en surferunde på ebay og ser om jeg finner meg en server til jeg. Lenke til kommentar
Dobe Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Har ikke hatt lyst å svare siden jeg da garantert hadde kjøpt... Tenkt lenge nå, men lysten forsvant ikke - så nå er MFS, ProFlightSimulator, G940 og ny SSD disk bestilt. Er du like begeistret for valget ennå? Jeg begynner å bli eldre jeg også, så har en server med søkk og kav av diskplass i, men bestilte 6 nye tb med det samme jeg var i gang. Nå spørs det bare om jeg må ha ny PC for å spille dette greit nok, eller om SSDen blir drahjelp nok. Måtte du kave ProFlightsimen til med G940en? Noen sjanse for å få tak på joystick-fila isåfall? Ble i så godt humør av å bruke penger på ufornuftige ting (er veldig sjelden jeg gjør det), at jeg nesten tror jeg tar en surferunde på ebay og ser om jeg finner meg en server til jeg. Hei igjen. Beklager at jeg ikke har gitt tilbakemelding på en stund, men sommeren har liksom gått med til litt andre ting enn flyvning (Maling og sånt). I tillegg begynte jeg å bygge et eget simulator rom og da måtte serveren flyttes. Laget derfor like gordt et kjølerom hvor serveren kan stå og sulle sammen med en del andre maskiner, nettverksbokser og dippedutter. Har ikke kjøpt inn kjøleaggregat enda, så det får komme etterhvert. Vurderte en rimelig varmepumpe, men de senker ikke temperaturen mer enn til 16 grader. Går ut fra at du allerede har fått konfigurert det nye utstyret ditt og har logget noen timer i simulator. Jeg er derfor spent på tilbakemelding om du har samme erfaring som meg. Jeg har ikke vært i kontakt med mange andre som har tilsvarende utstyr heller, men som tidligere nevnt er det en del gode tips på Youtube. Og om man er venstre hendt er heller ikke dette noe problem å konfigurere i simulator programmet. Det eneste tipset som jeg har fått er at for noen, har det vært lettere å bruke MS driveren i stedet for det som fulgte med utstyret. Jeg antar grunnen til dette er at det er mindre funksjoner som konfigureres i MS drivere og derfor har mindre fare for å få konflikt mellom programmerbare knapper. Dem er det jo nok av i dette systemet. Happy flight. Dobe Lenke til kommentar
ixa Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hei igjen. Beklager at jeg ikke har gitt tilbakemelding på en stund, men sommeren har liksom gått med til litt andre ting enn flyvning (Maling og sånt). I tillegg begynte jeg å bygge et eget simulator rom og da måtte serveren flyttes. Laget derfor like gordt et kjølerom hvor serveren kan stå og sulle sammen med en del andre maskiner, nettverksbokser og dippedutter. Har ikke kjøpt inn kjøleaggregat enda, så det får komme etterhvert. Vurderte en rimelig varmepumpe, men de senker ikke temperaturen mer enn til 16 grader. Går ut fra at du allerede har fått konfigurert det nye utstyret ditt og har logget noen timer i simulator. Jeg er derfor spent på tilbakemelding om du har samme erfaring som meg. Jeg har ikke vært i kontakt med mange andre som har tilsvarende utstyr heller, men som tidligere nevnt er det en del gode tips på Youtube. Og om man er venstre hendt er heller ikke dette noe problem å konfigurere i simulator programmet. Det eneste tipset som jeg har fått er at for noen, har det vært lettere å bruke MS driveren i stedet for det som fulgte med utstyret. Jeg antar grunnen til dette er at det er mindre funksjoner som konfigureres i MS drivere og derfor har mindre fare for å få konflikt mellom programmerbare knapper. Dem er det jo nok av i dette systemet. Happy flight. Dobe Jeg er nå ikke den kjappeste jeg heller vil jeg nå påstå. Helsa er ikke alltid like god, og viljen er større enn evnen til tider - så ting kan ta tid å få gjort. Har fått meg endel timer bak stikka ja, og må si MFS er virkelig gøy. Litt skuffa over kvaliteten på byer og steder, og prisen på oppgradering av kvaliteten på slikt - men man har vel blitt for godt vant med litt for mye Linux. Helikopterne virker som om de kjemper litt vel mye imot deg, men det kan være en setting i MFS (eller meg for den del) som ikke er kalibrert. Stikkene var helt geniale, og jeg angrer ikke et sekund på den handelen. Alt har fønka fint her - lurer på om det var en liten driver-/sw-oppdatering inni der en plass, men har blitt mange problemfrie timer i lufta. Går med en liten plan om å montere stikkene på armlenene på stolen for å få en avslappet sittestilling. Må finne meg en enkel låsemekanisme slik at det er kjapt å få dem av og på i samme stilling. Har et par tanker om det også. Når jeg tenker meg om, så flyr jeg som en høyrehendt - bruker stikka med høyre og throttle med venstre. Knappene er lagt opp slik at det er meget vanskelig å være bastant venstrehendt, men overgangen gikk veldig greit. Jeg kjøpte også ProFlightsim, men krevde pengene tilbake ganske så umiddelbart. Det er jo bare en gammel utgave av en opensource-sim som de pynter litt på. Veldig mye delte meninger der ute om denne simmen - mine var kun negative. Hvilke disker har du siden du trenger kjølerom til serveren? Jeg har vel 14 x 2tb (nesten alle sata green og tomme) i den ene serveren min, og de produserer nesten ikke varme i det hele tatt. Den kjører ikke noe spesielt på dem heller ennå, så de går vel for det meste i idle når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Har G940 selv,er ganske fornøyd med den Bildet er tatt med tlf,dårlig. Denne er et must til simulator,øker opplevelsen et godt hakk: http://www.flightsim.no/shop/product_info.php?cPath=51&products_id=517 Endret 15. desember 2011 av jetzbullet 1 Lenke til kommentar
ixa Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Den stolen så veldig grei ut. Hvilken er det? Hvordan blir det med TrackIR når man kun har 3 skjermer da? Man får jo ikke sett 90 grader - eller har man gjort noe lurt der? Og tastaturdingsen ved siden av Throttelen - hva er det for noe mon tro? Er stygt redd jeg har funnet mer å legge til ønskelista nå. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Her er stolen: http://www.sunesport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=7_8_11&products_id=5 Extra utstyr: http://www.sunesport.no/index.php?main_page=product_info&products_id=2010&zenid=82895b1b690abdc14a81ad5544c0cb72 Har moddet feste til joystick/throttle med en exylan plate slik at jeg får plass til tastatur/musematte. Gamezone.no har denne stolen også,mulig de er biligere en sunesport.no. Tastatur: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=420452 TrackIr5 kan du se 90grader. Ta en titt på post 9: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1380064 Endret 16. desember 2011 av jetzbullet Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Her er en annen utgave av stolen. Lenke til kommentar
ixa Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Ojoj Takker for linkene. Utrolig fascinerende, men hadde tatt knekken på budsjettet for utvidelsen som er planlagt her. 4k for bare stolen... Jeg måtte slutte å se da jeg kom til Wings of Prey vidåien - eller hadde jeg vel endt opp med å kjøpe det uansett hva lommeboka sa. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Bare hyggelig,gleden er å dele Klart at alt dette koster MYE penger. Jeg har kjøpt inn litt om gangen.Brukt nesten 2år for å bygge "sweetspot" min,verdt hver eneste krone. Fantastisk morro Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Senterpost stoler er noe herk til annet enn flysimulatorer. Hæl og tå giring går til helvete med den stolpen der som holder rattet, dessverre koster slik rigger skjorta om du ikke er finurlig med sveiseapparat / snekkring. Men jeg støtter trippelskjerm for flysimulator... En prosjektor gir deg ett stort bilde, mens 3 skjermer gir deg bredere synsfelt. Du kan se autopilot panelet på MD-11'n uten å måtte vri kameravinkelen dit for eksempel. Lenke til kommentar
Dobe Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Hei igjen. Beklager at jeg ikke har gitt tilbakemelding på en stund, men sommeren har liksom gått med til litt andre ting enn flyvning (Maling og sånt). I tillegg begynte jeg å bygge et eget simulator rom og da måtte serveren flyttes. Laget derfor like gordt et kjølerom hvor serveren kan stå og sulle sammen med en del andre maskiner, nettverksbokser og dippedutter. Har ikke kjøpt inn kjøleaggregat enda, så det får komme etterhvert. Vurderte en rimelig varmepumpe, men de senker ikke temperaturen mer enn til 16 grader. Går ut fra at du allerede har fått konfigurert det nye utstyret ditt og har logget noen timer i simulator. Jeg er derfor spent på tilbakemelding om du har samme erfaring som meg. Jeg har ikke vært i kontakt med mange andre som har tilsvarende utstyr heller, men som tidligere nevnt er det en del gode tips på Youtube. Og om man er venstre hendt er heller ikke dette noe problem å konfigurere i simulator programmet. Det eneste tipset som jeg har fått er at for noen, har det vært lettere å bruke MS driveren i stedet for det som fulgte med utstyret. Jeg antar grunnen til dette er at det er mindre funksjoner som konfigureres i MS drivere og derfor har mindre fare for å få konflikt mellom programmerbare knapper. Dem er det jo nok av i dette systemet. Happy flight. Dobe Jeg er nå ikke den kjappeste jeg heller vil jeg nå påstå. Helsa er ikke alltid like god, og viljen er større enn evnen til tider - så ting kan ta tid å få gjort. Har fått meg endel timer bak stikka ja, og må si MFS er virkelig gøy. Litt skuffa over kvaliteten på byer og steder, og prisen på oppgradering av kvaliteten på slikt - men man har vel blitt for godt vant med litt for mye Linux. Helikopterne virker som om de kjemper litt vel mye imot deg, men det kan være en setting i MFS (eller meg for den del) som ikke er kalibrert. Stikkene var helt geniale, og jeg angrer ikke et sekund på den handelen. Alt har fønka fint her - lurer på om det var en liten driver-/sw-oppdatering inni der en plass, men har blitt mange problemfrie timer i lufta. Går med en liten plan om å montere stikkene på armlenene på stolen for å få en avslappet sittestilling. Må finne meg en enkel låsemekanisme slik at det er kjapt å få dem av og på i samme stilling. Har et par tanker om det også. Når jeg tenker meg om, så flyr jeg som en høyrehendt - bruker stikka med høyre og throttle med venstre. Knappene er lagt opp slik at det er meget vanskelig å være bastant venstrehendt, men overgangen gikk veldig greit. Jeg kjøpte også ProFlightsim, men krevde pengene tilbake ganske så umiddelbart. Det er jo bare en gammel utgave av en opensource-sim som de pynter litt på. Veldig mye delte meninger der ute om denne simmen - mine var kun negative. Hvilke disker har du siden du trenger kjølerom til serveren? Jeg har vel 14 x 2tb (nesten alle sata green og tomme) i den ene serveren min, og de produserer nesten ikke varme i det hele tatt. Den kjører ikke noe spesielt på dem heller ennå, så de går vel for det meste i idle når jeg tenker meg om. Hei igjen. Må bare innom en gang i blandt og fått nye utfordringer. Måtte bare oppgradere prosjektoren da den gamle begynte å kunne sammenlignes med et stearinlys. Så da ble det en EPSON TW6000W. En brukbar LCD prosjektor med 3D og det man kan ønske seg. Jeg gidder ikke å ta tråden med prosjektorer fordi de fleste skal ha en til Kino funksjon, men som kjent er jeg ihuga FS fan og da kan jeg godt ha mediarommet godt opplyst. Ble litt overrasket over at man kalte det en av de rimelige prosjektorene, men for meg er den helt topp. Når jeg i tillegg kjøpte en panasonic 3D blu ray spiller, fikk rommet en ekstra funksjon som har gitt flere timer med underholdning. Ungene (hvis man kan kalle dem det når de nærmer seg 30) har også begynt å ta rommet i bruk. Fikk nettopp fatt i siste utgave av Starwars spillet med fekting av lys sverd osv. Som kjent så er Cinect lite vennlig for mørke rom, så derfor også valg av nevnte prosjektor. Ellers er NETGEAR utvidet til 2x8 TB som hovedsaklig fylles med Flight sim stoff, blu ray filmer og annet som jeg lagrer dobbelt. Ikke det at platene brytes ned, men har opplevd å tråkke på en osv så jeg liker backup. Når serveren i tilleg ha samme kapasitet, er det greit nok. Alienwaren har jeg utstyrt med 250GB SSD, så den kom også opp i ytelse. Husker ikke hva performance ligger på, men verdien var nede på 5.4 Det er jo alltid det svakeste leddet som trekker ned. Er nå over 7 og merker betydelig forbedring. Tenkte jeg skulle ta bilde av stolren og legge ut, men jeg ser den er omtrent lik av utseesne som den som viser på denne spalten. Jeg har bare tatt en vanlig gammel kontor stol og sveist på noen holdere og deler kjøpt på Clasen. Vel, det er kjekt å se at det kommer nye ideer på siden. Er alltid kjekt med ny inspirsjon til endringer. Ofte ting man ikke har tenkt likt selv. Skulle du forresten ha interesse av å dele filer, har jeg som sagt en FTP server som du kan få rettigheter til. Er ikke alltid FS har den store nedlastingen. Jeg kjører selv en 100/100 linje etter som jeg har fått meg fiber siden sist (tror jeg). Mvh. Dobe Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hei igjen. Beklager at jeg ikke har gitt tilbakemelding på en stund, men sommeren har liksom gått med til litt andre ting enn flyvning (Maling og sånt). I tillegg begynte jeg å bygge et eget simulator rom og da måtte serveren flyttes. Laget derfor like gordt et kjølerom hvor serveren kan stå og sulle sammen med en del andre maskiner, nettverksbokser og dippedutter. Har ikke kjøpt inn kjøleaggregat enda, så det får komme etterhvert. Vurderte en rimelig varmepumpe, men de senker ikke temperaturen mer enn til 16 grader. Går ut fra at du allerede har fått konfigurert det nye utstyret ditt og har logget noen timer i simulator. Jeg er derfor spent på tilbakemelding om du har samme erfaring som meg. Jeg har ikke vært i kontakt med mange andre som har tilsvarende utstyr heller, men som tidligere nevnt er det en del gode tips på Youtube. Og om man er venstre hendt er heller ikke dette noe problem å konfigurere i simulator programmet. Det eneste tipset som jeg har fått er at for noen, har det vært lettere å bruke MS driveren i stedet for det som fulgte med utstyret. Jeg antar grunnen til dette er at det er mindre funksjoner som konfigureres i MS drivere og derfor har mindre fare for å få konflikt mellom programmerbare knapper. Dem er det jo nok av i dette systemet. Happy flight. Dobe Jeg er nå ikke den kjappeste jeg heller vil jeg nå påstå. Helsa er ikke alltid like god, og viljen er større enn evnen til tider - så ting kan ta tid å få gjort. Har fått meg endel timer bak stikka ja, og må si MFS er virkelig gøy. Litt skuffa over kvaliteten på byer og steder, og prisen på oppgradering av kvaliteten på slikt - men man har vel blitt for godt vant med litt for mye Linux. Helikopterne virker som om de kjemper litt vel mye imot deg, men det kan være en setting i MFS (eller meg for den del) som ikke er kalibrert. Stikkene var helt geniale, og jeg angrer ikke et sekund på den handelen. Alt har fønka fint her - lurer på om det var en liten driver-/sw-oppdatering inni der en plass, men har blitt mange problemfrie timer i lufta. Går med en liten plan om å montere stikkene på armlenene på stolen for å få en avslappet sittestilling. Må finne meg en enkel låsemekanisme slik at det er kjapt å få dem av og på i samme stilling. Har et par tanker om det også. Når jeg tenker meg om, så flyr jeg som en høyrehendt - bruker stikka med høyre og throttle med venstre. Knappene er lagt opp slik at det er meget vanskelig å være bastant venstrehendt, men overgangen gikk veldig greit. Jeg kjøpte også ProFlightsim, men krevde pengene tilbake ganske så umiddelbart. Det er jo bare en gammel utgave av en opensource-sim som de pynter litt på. Veldig mye delte meninger der ute om denne simmen - mine var kun negative. Hvilke disker har du siden du trenger kjølerom til serveren? Jeg har vel 14 x 2tb (nesten alle sata green og tomme) i den ene serveren min, og de produserer nesten ikke varme i det hele tatt. Den kjører ikke noe spesielt på dem heller ennå, så de går vel for det meste i idle når jeg tenker meg om. Hei igjen. Må bare innom en gang i blandt og fått nye utfordringer. Måtte bare oppgradere prosjektoren da den gamle begynte å kunne sammenlignes med et stearinlys. Så da ble det en EPSON TW6000W. En brukbar LCD prosjektor med 3D og det man kan ønske seg. Jeg gidder ikke å ta tråden med prosjektorer fordi de fleste skal ha en til Kino funksjon, men som kjent er jeg ihuga FS fan og da kan jeg godt ha mediarommet godt opplyst. Ble litt overrasket over at man kalte det en av de rimelige prosjektorene, men for meg er den helt topp. Når jeg i tillegg kjøpte en panasonic 3D blu ray spiller, fikk rommet en ekstra funksjon som har gitt flere timer med underholdning. Ungene (hvis man kan kalle dem det når de nærmer seg 30) har også begynt å ta rommet i bruk. Fikk nettopp fatt i siste utgave av Starwars spillet med fekting av lys sverd osv. Som kjent så er Cinect lite vennlig for mørke rom, så derfor også valg av nevnte prosjektor. Ellers er NETGEAR utvidet til 2x8 TB som hovedsaklig fylles med Flight sim stoff, blu ray filmer og annet som jeg lagrer dobbelt. Ikke det at platene brytes ned, men har opplevd å tråkke på en osv så jeg liker backup. Når serveren i tilleg ha samme kapasitet, er det greit nok. Alienwaren har jeg utstyrt med 250GB SSD, så den kom også opp i ytelse. Husker ikke hva performance ligger på, men verdien var nede på 5.4 Det er jo alltid det svakeste leddet som trekker ned. Er nå over 7 og merker betydelig forbedring. Tenkte jeg skulle ta bilde av stolren og legge ut, men jeg ser den er omtrent lik av utseesne som den som viser på denne spalten. Jeg har bare tatt en vanlig gammel kontor stol og sveist på noen holdere og deler kjøpt på Clasen. Vel, det er kjekt å se at det kommer nye ideer på siden. Er alltid kjekt med ny inspirsjon til endringer. Ofte ting man ikke har tenkt likt selv. Skulle du forresten ha interesse av å dele filer, har jeg som sagt en FTP server som du kan få rettigheter til. Er ikke alltid FS har den store nedlastingen. Jeg kjører selv en 100/100 linje etter som jeg har fått meg fiber siden sist (tror jeg). Mvh. Dobe Hei Dobe.Jeg vil se bilder av den stolen du har moddet. U fix? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå