Gunfreak Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 http://www.battlefront.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=277&Itemid=477 Combat Mission Battle of Normady er snart ute, dette er det ørtne spillet i serien, som begynnte med WW2, så gikk ut til Moderne og er nå tilbake i WW2 og er langt bedre enn alt annet om WW2 i strategi, DETTE ER IKKE KOMPANY OF HEROES, her er det ikke click fest, faktisk er spillet best på turn based mode, selv om du kan spille Real time også. Demoen kommer med 3 brett men har selv bare spillt toturialen, da selv den er utrolig gøy, hvert brett har en del random elimenter som forandrer seg mellom hver gang du spiller, så du vet aldri helt hva som skjer. Demo brettet, er delt i to flanker, en del har masse store tykke hekker, mens den andre har en gård og et 400 meter open jorde, flanken er delt med en vei som går i mitten og som leder til et vei kryss, oppgaven i missionet er å ta og drive tyskerne ut av krysset, et bonus mission er å ta over gråden. Til Denne jobben har du først en platoon, men får forsterkinger. Du får en del rifle squads som har garands og BAR, du får 3 HQ enheter som har radio og kan speide, du får 2 mortar squads og 2 mg squads og 5 tanks. Tyskerne som venter på deg, er strødd rundt i de tykke hekkene, i gården og ved vei krysset, det er også en Pak 40 AT gun et sted som forandrer plass hver gang du spiller. Denne er livsfarlig for tanks og tanks er nesten ubruklig før du får tatt ut AT gunen da den tar tanksa med en gang. Spiller du turn based, spiller du 1 og 1 minutt, du gir ordere bestemmer hvor enheter skal hen, så trykker du på next turn, da får du dette minuttet utspillt foran deg, du kan ikke gjøre noe, bare flytte kamra rundt og se på action som utspiller seg, så får du en ny turn der du gir kommando. MG og mortar er det viktigste du har, MG for å dekke infanteriet som flytter seg og mortar tar for å ta ut fiender som er vansklige å få tak i. Jeg spillte nettopp en turn, der jeg brukte HQ enheten til å finne en tysk MG, så brukte jeg radioen den til å gi mortar fire mission, den brukte nestne alle skuddene sine, men jeg tok ut MGn, noe som er veldig viktig da den vil meie ned alle soldatene dine veldig lett, jeg la også MGn min i en hekk som skøyt over det store jorde mot fienden, på høyre flanke sente jeg 3 rifle squads og den andre mgen og mortar, de brukte 20 minutter på å rote ut tykserne fra de hekkene, men fikk endelig en squad i flank possision som tok ut 20 tyskere og AT gunen, men det var etter AT gunen hadde tatt ut 4 av mine 5 tanks, i mellomtiden tok jeg gården, men det kosta en del amerikanske liv. Etter jeg tok gården og krysset, falt tyskerne sammen og jeg vant, men 44 tapre amerikanere døde og 23 var skadet, det var langt bedre enn min første gang jeg vant der 55 døde og 34 ble skadet. Langt flere tyskere døde også andre gangen. For å rote tykserne ut av hekkene, flytter du rifle squads og mg inn i motsvardne hekk, får mgen til å deploye, for å dekke rifle squads, så sender du 2-3 squads til neste hekk med Mg dekke og jager ut tyskerne. Tid krevende, men eneste måte å gjøre det på. Både MG og Mortar må deploye før du kan bruke dem. Du må også passe på at du har MG ammo bærere så mgen ikke går så fort ut av ammo, selve MGen bærer bare med seg ca. 900 skudd, mens ekstra ammo bærere har med seg 2500 skudd til. Mortar har bare nok ammo til 1-2 skikkelige angrep, så man må bruke dem med omhu. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Hmm denne serien hadde jeg helt glemt. Husker ikke om det var 3eren eller noe jeg spilte en gang på 90-tallet. Var iallefall revolusjonerende den gangen. Laster ned demoen nå. Godt tips Gunfreak! Sjekk det ut folkens Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Fikk toturial missionet andelig til å gå sammen. "Bare" 23 drept 22 skadet, og bare 2 tanks ute av action, tyskerne mistet 32 drept og 42 skadet, pluss en hau med fanger. 45 castualties out av 136 Soldater er fremdeles 33% casuatlies, det er MYE 10% er mye under et slag i WW2, 33% er mer et tall man ser i Napoleons krigene. Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Test ut dette oxo..koser meg glugg ihjæl...Panzer Command-Ostfront Lenke til kommentar
Araghorn Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Theater of War serien fra 1C som selges hos Battlefront er knallbra Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Likte første Theater of war, men oppfølgerne ble alt for tanks heavy, syns ikke tank battles er noe gøy, liker mer infantri saker. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Fy faen, dette spillet er utilgivelig. Spiller hoven missionet i demoen, 1 time langt brett, og det er helt jævlig, det er nestne umulig å drive tyskerne ut av plassene sine, MG42 over alt, jeg prøver å flanke og alt som skjer er at jeg møter enda en mg, prøver jeg en annen side, møter jeg nok en mg, prøver jeg å jage mgene ut med tanks, kommer det en kjiping med Panzershreck og sprenger dem. Spillet har foresten blitt sluppet nå. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Kjøpte spillet. Du får med quick mission editor, der du velger størrelsen, om det er rent infantry eller med tanks, hvor stort det skal være, og har sånn 50 brett å velge mellom, i forskjellige størrelser. Jeg spillte en 30 minutter prode mission sak, på litte brett med få soldater. Jeg hadde ca. 150 soldater, fienden hadde ca. 100 soldater, Brettet var dominert av en stor open plass med svak oppover bakke til noen hus, det var husene jeg skulle ta. Det var to måter å kommer dit, gjennom en skog ut på det store opene, eller rundt flanken opp en vei dekket med hekker, jeg prøvde meg på det opene først. IKKE LURT! Når jeg kom ut av skogen til en murvegg som skilte skogen og det opene, ble jeg skutt i stykker med mortar, AT, MG og rifle lild. Jeg mista 2 rifle squads, og to mg squads. En HQ enhet fikk beordet bombadering før de ble drept. Så jeg måtte ta den lange veien, masjerte opp flere squads langs veien, den var heldgvis lettere bevoktet, og fikk plasert mg og mortar ild og fikk kuttet ned mange tyskere som begynnte å løpe når de oppdaget at jeg var bak dem, når de løp ble de lette blinker for rife og mg ild. Men tiden begynte å gå ut, jeg var nå bare 200 meter fra husene, men nå hadde alle tyskerne jeg ikke drepte kommet seg inn i dem, så jeg begynnte å gå hus til hus og drepe dem, flere tyskere overga seg. men tiden gikk ut før jeg ble ferdig. På slutten fikk jeg Minor Tactical Victroy. da jeg drepte flere tyksere en tyksere drepte meg, jeg mista 45 døde, 25 skadet, tyskerne mistet 57 drept 25 skadet og 7 fanget. Ingen av oss holdt husene så det ble ikke noe poeng ut av det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 HEVN, etter å blitt ræv pult av tyskerne i flere dager greide jeg endelig å få total seier, brettet, var en blanding av hekker og en liten landsby, jeg hadde ca. 160 mann, tyskeren forsvarte et eller annet sted for kartet, mitt oppgave var å ta og holde en del av landsbyen. Jeg hadde et compani med soldater, 2 mger, 4 mortars, jeg hadde også noen forward observers, Til støtte hadde jeg air suport og missil artilleri. Jeg hadde flaks og hekkene ga meg dekke hele veien til nord delen av landsbyen, der fant jeg en tysk pak 40, en hau med tyskere og mger, jeg begynnte å skyte på dem fra bak hekkene, jeg fikk frem forward observers som kallte in airsuport, jeg var i ferd med å bli overkjørt, det var bare for mange tyskere der, så jeg kalte inn alt jeg hadde mortars og missil artilleri, det var noen spennende minutter fra jeg ga orderen til mana fra himmelen kom, jeg ble ektremt oversaket over nøyaktig hvor ektreme disse misillene var, halve landsbyen ble dekket av missiler, tykserne begynnte å løpe for livet, men de løp bare inn i flere missiler, P47 tok ut Pak 40 og noen mger, men bomma også og drepte 5 av mine soldater i friendly fire. Samtidig som helvete regnet ned over tyskerne i nord, flyttet jeg flere soldater mot sør i byen og tok over noen hus der, til feldigvis drev tyskerne å flyttet soldater fra sør øst til mitt større angrep i nord, jeg de flyttet seg langs gatene akurrat der jeg hadde mine soldater og de kuttet dem ned med flank ild, jeg flyttet flere og flere soldater inn i husene og tyskerne hadde ingen steder å gjemme seg, uasnett hvor de flyttet seg møtte de mine rifler i hus, når missilene og mortaren i nord hadd gitt seg flytta jeg også inn der. Jeg hadde satt tiden på 1 time for slaget men etter 17 minutter ga tyskerne seg, total seier for meg, jeg mista bare 11 drept 7 skadet, mot tyksernees 62 drept, 44 skadet, og 25 overga seg. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Er det bare meg eller må du ha line of sight for å skyte bk? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Det er 2 måter å bruke de på, enten som direkte våpen, da må skytterne se hvor de skal skyte, eller du kan bruke HQ enheter og forward observers, sjekke HQ enheten din, en enhet på 2-3 mann, de har radio og du kan bruke dem som spotters for mortar og artilleri, du klikker på en av dem, så klikker på du menyen som vies med ikoner av artilleri, da kan du velge div mortars som du kan skyte med. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Har måtte flytte ildlederne mine i mange "hårete" stillinger Men man kan altså ikke bombe steder uten å ha innsyn direkte med ildledere, HQ eller BK? Hadde jo vært veldig greit å kunne bombet sannsynelige stillinger også. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Du kan bombe dem, men du kan ikke bombe blindt, du kan også i startet av spillet før første runde bombe hvor du vil på kartet, har selv gjort det flere ganger Her bruker jeg missil batteri i starten av spillet Og her bruker jeg big boyen 14 Inch battle ship artillery. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Skjønner. Får ta meg noen runder. Gøy med ett spil der alt ikke handler om tankrush men der våpen faktisk har en realistisk effekt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Jepp, feks er half track overaskende dårlige akurrat som i virkligheten, Både tyske og amerikanske half tracks, beskyter bare mot MG ild på lengre hold, på nært hold vil en 1919 kunne drepe tropper inni half tracken, for å ikke snakke om .50 cal som vil rive halftracken i stykker. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Spillet fikk 10 av 10 på eurogamer DK, http://www.eurogamer.dk/articles/2011-05-25-combat-mission-battle-for-normandy-review-anmeldelse Det er vel for mye å håpe på at gamer lager en anmeldelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå