Gå til innhold

Spill PC til ca 9000. Trenger hjelp til valg av skjermkort, skjerm og PSU

Anbefalte innlegg

•Hva skal maskinen brukes til?

Spilling, se film, nettsurfing og enkel kontorarbeid.

•Prisantydning

Ca 10 000. Helst under.

•Skal maskinen overklokkes

Ikke med det første. Muligens senere.

•Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Intel

•Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

Mus og tastatur

•Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

Stilren og stille er et stort pluss.

Hei!

Beklager å måtte plage dere med enda en "Hjelp jeg skal kjøpe ny PC og har ikke peiling på hva jeg gjør" tråd, men håper dere bærer med meg.

De siste par årene har jeg spilt på en ca 2 1/2 år gammel laptop med T5800 prossessor og HD 3470 grafikkort, noe som gjør at det ikke akkurat blir noen voldsom spillopplevelse, og jeg har derfor tenkt meg på å kjøpe en ny stasjonær PC til spill.

Jeg har sett litt rundt på forumet her en stund og har fått med meg et par nyttige tips og føler ihvertfall jeg har blitt litt mer oppdatert den siste tiden :)

Likevel føler jeg at jeg ikke er 100% sikker på valgene mine enda og det er her dere andre kommer inn.

Jeg har satt opp en liste her.

Etter å ha spilt med lavest mulig kvalitet på eldre spill har jeg sett meg litt lei av det og ønsker derfor å kunne kjøre spill med høy kvalitet nå.

Jeg har derfor lurt litt på om GTX 560 Ti er sterkt noK? Og om muligens GTX 570 går litt til spille?

Jeg vet rett og slett ikke hva som trengs og hva som er nok, håper dere kan hjelpe meg litt med akkurat dette :)

Jeg er også litt usikker på strømforsyning, men har tidligere brukt en OCZ i en PC jeg bygde for min far for 3 år siden som har holdt bra og har derfor valgt det igjen. Er den strømforsyningen jeg har valgt god nok til å eventuelt å kjøre SLI om jeg skulle velge å kjøpe et ekstra grafikkort om et års tid?

Skjerm er også en annen ting jeg har særdeles lite greie på. Hvordan er den jeg har valgt?

Hvilken skjerm gir mest for pengene under 1500?

Og helt til slutt, så har routeren min begynt å bli helt rar. Nettet er treigt og faller ut hele tiden. Den har også begynt å bli varm (slik at det er ubehagelig å holde den). Jeg trenger derfor en ny og ønsker en som er stabil. Dette blir da utenom PC-budsjettet.

Takker for alle god hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet du har så langt ser ganske bra ut. PSU holder utvilsomt til et ekstra skjermkort, og du mangler ingenting. Merk at minnebrikkene har kjøleribber som stikker ganske mye opp, og dermed vil blokkere endel tredjepartskjølere. Jeg tror imidlertid ikke det er noe problem sammen med kjøleren du har valgt, og i alle fall går det an å fjerne disse ribbene selv om de er i veien.

Skjermen du har valgt er også helt grei. Selv foretrekker jeg 23" eller større når oppløsning først er 1920*1080, men det eneste vesentlige som skiller G2222HDL fra f.eks. G2420HD er vel større bildeflate og HDMI-tilkobling på sistnevnte.

Sistnevnte har dog også noe høyere lysstyrke, men samtidig også nesten doblet effektforbruk. Har den selv, og er bra fornøyd, men samtidig har jeg ikke referanser til andre modeller å sammenligne med.

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

650W strømforsyning holder fint for GTX 560 Ti i SLI. Men du bør da kjøpe en dyrere som er av litt bedre kvalitet, som HX 650W. Ellers er det veldig lite nytte for deg å gå for Z68-chipsett framfor P67, Intel RST hjelper ikke noe særlig, og for OS kjører du heller en dedikert SSD.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger :)

Angående RAM så har jeg også sett på disse, men de ligger ikke i listen min da dem ikke var tilgjengelig i prisguiden. Kjøleribber på RAM virker for meg ihvertfall som ganske unyttig.

Den skjermen som du srbz nevner virker bra, så jeg har byttet til denne.

Jeg har også byttet til HX650 strømforsyning som arni90 nevner.

Ny liste ligger her.

Virker for meg som at GTX 560Ti er godt nok til å kunne kjøre de fleste spill på høy/maks kvalitet, stemmer det? Med strømforsyningen jeg har valgt, så skal det også da være mulig å kunne kjøre GTX 560Ti i SLI om jeg skulle finne ut at jeg ønsker mer kraft senere.

Fornuftig? Eller er det bedre valg?

Har også byttet til P8P67 Pro, men ser at det er flere som anbefaler Z68 fremfor P67.

Prisforskjellen er ikke stor, men er det noen andre fordeler med P67 fremfor Z68?

Om alt ser greit ut nå, så bestiller jeg nok ganske snart :)

PS: Noen som har en trådløs router og trådløst nettverkskort å anbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...