Xantix Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Hei, problemet er følgende. Jeg mistet min usb 120GB HD i bakken og den ble uleselig. Etter noen slag for å prøve å evt få platene løse fikk jeg kontakt med disken, men den jobbet tregt og en del mapper var uleselige. Jeg flyttet derfor over det jeg fikk lov å kopiere til en Corsair Voyager 8GB minnepenn. Den flyttet over en del men ga feil og avbrøt kopiering ved en mappe. Minnepennen er lite brukt (jeg har VELDIG mange pga jobb og bruker dem lite) og har aldri hatt noe problem med den. I dag gikk jeg gjennom innholdet og kopierte over til en ny usb disk. Den feilet ved en bestemt mappe og pc'en mistet da kontakt med minnepennen. Jeg måtte ta trygg fjerning og sette den inn igjen for å få kontakt. Det viser seg at mappen som gir denne feilen er den samme mappen som er korrupt i disken som gikk i gulvet... Jeg prøver nå å formatere minnepennen og den begynner o formatere men feiler på slutten med at pennen ikke kunne formateres. Jeg har prøvd med ulike andre formateringsprogram f.eks HP USB Disk format tool, windows sin egen format, disk manager format og en rekke andre program. Ingen klarer å formatere den. Kan noe ved Disk A (som falt i bakken) gjøre en minnepenn evt en annen disk korrupt når man prøver å kopiere/redde innhold til en disk B (i dette tilfellet minnepenn)? For i begge tilfellene så er det kopiering av mappen X fra disk A og B som gir feil (klarer ikke å kopiere hele mappen fra disk A og at man prøver å kopiere mappen videre fra disk B gjør at den mister kontakt med pc'en og nå ikke lar seg formatere)..... Jeg har lite lyst til å prøve å kopiere over innholdet fra disk A til en ny portable usb disk 1TB dersom jeg risikerer at også denne blir korrupt..... Har et lite minnekort på 1gb jeg skal prøve med nå, for det kan jo være helt tilfeldig at det er minnepennen som det er noe galt med, selv om jeg kjørte ulike tester på den men ulike flash drive error check program før jeg brukte den som backup. X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå