Gå til innhold

I disse Shogun 2-dager (miniatyrer)

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Så jeg fikk lyst til å gjøre mer samurai ting.

Så jeg bruke 900kr å kjøpte litt over 200 samuraier, ashigaru, ronins og munker.

Her er første resultat.

En enhet med 24 ashigaru på 6 baser, ca. 900 som representerer ca. 900 virklige ashigaru, jeg gikk litt overbord med fargene, jeg tviler på at ashigaru faktisk var så fargekrike, pluss at mixen av rød, grønn og blå gjorde at de så litt ut som nonstop. Så de siste 16 droppet jeg de røde og malte en del brune, jeg sluttet også å male lacing på rustingen, og lot rustingen være basic sort med highlights av mørke grå. Og jeg tror de ser en del bedre ut og mindre nonstop.

Det største problemet er å male flagene på ryggen, har elendig håndskrift og kan ikke male en rett strek om livet mitt var i linja, så å male frihånd er vansklig, så flaggene ser litt shitty ut, figurene er ca. 20mm høye, 30mm fra føttene til toppen av flaggene.

mountedsamurai001.jpg

mountedsamurai002.jpg

mountedsamurai003.jpg

mountedsamurai004.jpg

Og her er samuraier på hest, disse 8 hestene på 4 baser representer ca. 300 kavaleri.

Samuriene er malt med forskjellige lakk på rustingene, svart, brun og rød, med forskjellige farge på lacinga, siden japanerne ikke hadde blå lakk er den neste måten å få rustinger til å se blå ut er å bruke blå lacing. Så de med svart rusting har blå lacing, de med brun blå og grønn lacing, mens de i rød har blå og sort lacing. Alle har blå i forskellige nøyanser på klærene under rustinga, heste utstyret er også blått så de står i stil med flagget.

mountedsamurai005.jpg

mountedsamurai006.jpg

mountedsamurai007.jpg

mountedsamurai008.jpg

mountedsamurai009.jpg

mountedsamurai010.jpg

Flaggene til begge dise enhetene er de samme, nemelig flagget til takeda nobukado, broren til den mer kjente Takeda Shingen, jeg skal lage 2 enheter til for denne generalen, en 16 man enhet med teppo og en 16 mann enhet med samurai på beina.

Tar gjerne komentarer, og ja jeg vet jeg ikke er en begavet maler.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...