Gå til innhold

Dårlig ytelse av grafikkkort etter vente/dvalemodus

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kanskje en litt vanskelig emnetittel, men problemet mitt er:

- Etter vanlig oppstart og med høy ytelse har jeg god ytelse av skjermkortet. Bruker å skifte mellom høy og lav ytelse av grafikkortet (200mhz og 700 mhz). Dette på grunn av mye støy.

- Når jeg har hatt maskinen i ventemodus eller dvalemodus og starter den opp igjen yter grafikkortet dårlig. Innstillingene (Catalyst C.center) står på høyeste ytelse, altså 700 mhz, men yter som om den skulle vært på 200 mhz. Den lager også like mye støy.

Så spørsmålet mitt er, er dette et vanlig problem, eller er det en løsning på dette? Vil helst ha datamaskinen i ventemodus/dvalemodus ettersom det tar alt for lang tid å starte opp ved vanlig oppstart.

Jeg bruker en bærbar PC.

Edit: Det gjelder spilling!

Endret av Bartin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem på min maskin, tror det kom etter en windows oppdatering.

Det jeg må gjøre er å gå på strømalternativer, endre planinstillinger --> endre avanserte strøminstillinger --> bla helt ned på lista der ligger ATI instillingene, hver gang maskinen har vært i dvalemodus har instillingen blitt endret til "maksimal strømsparing" også om strøm er koblet til. Endrer jeg til maksimal ytelse virker alt som det skal.... helt til neste dvalemodus.

Sykt irriterende og jeg har ikke funnet noen løsning, virker som problemet ligger i windows/microsoft, ikke hos AMD/Catalyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...