Gå til innhold

Hvor kan jeg printe ut foto med ustandard størrelse?


Anbefalte innlegg

Hei, har en del fotografier jeg trenger å få printet ut.

Alle skal opp på veggen.

 

Problemet er at jeg har et vell av rammer og passepartouter med ustandard størrelse.

Litt av hvert her.

 

Nettbutikker som fotoknudsen og japanphoto tilbyr ikke fremkalling av disse størrelsene.

 

Før hadde jeg fotoskriver og klipte til selv, men nå er den dessverre solgt.

 

 

Noen råd? Det enkleste er vel kanskje å velge en stor fotostørrelse, og så ordne med en hvit ramme. Bildet inni rammen bør samsvare med den indre delen av passepartouten. Noen nettbutikker som tilbyr å lage slik hvit ramme?

 

Jeg bruker forresten Lightroom 3.

 

 

mvh Thorstein K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel på kanten til reklame, men jeg har storformat-skriver (Epson Pro 7800). Med denne kan jeg skrive ut bilder på inntil 61cm/24 timmer/A1+ på korteste side, men jeg kan skrive ut bilder i akkurat den størrelsen du trenger, ferdig beskjært. Har ikke allverdens papirtyper enda, men har i alle fall bl.a. blankt og halvblankt. Matt papir er det verre med da skriveren ikke er satt opp for dette. Prisene er rimelige, mye fordi jeg bare vil at skriveren skal brukes.

Lenke til kommentar

I verste fall kan du jo bare lage en hvit ramme rundt bildet selv som utgjør forskjellen mellom ønsket størrelse og neste størrelse over i fotobutikken. Veldig enkelt i Photoshop, men ikke sikker på hvordan du gjøre det i Lightroom.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...