bas Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Har et gammelt hus som er isolert med sagflis på loftet. Dette ønskes fjernet og erstattet med moderne isolasjon. Tok ca. 12kvm i fjor sommer over et rom for hånd med spade og en sånn rimelig hvermansen Kärcher tørr og våtsuger. Dette var mildt sagt en drittjobb. Varmt og jævlig, støvet som satan, beholderen gikk full på et blunk og filteret tettet seg hele tida. Tror det blei ca. 15-20 søppelsekker med sagflis ut av dette, og med tanke på at det er ca. 100kvm totalt frister det ikke å ta resten manuelt. For å komme til saken. Er det noen som veit om det finnes noen rimelige tørrsugere å få kjøpt med litt kapasitet? Tenkte kankje på et slikt sponavsug e.l. Eller om det er noen som veit om firmaer/personer på Østlandet (Buskerud) med utstyr for dette som leies ut eller tar på seg slike jobber? Sjekket litt for et par år siden og da skulle Ragn Sells (tror jeg det var) ha 20k for en slik jobb, noe som er ganske uaktuelt. Endret 14. mai 2011 av bas Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Har du ikke et firma som driver med utleive av maskiner i nærheten?. Firma som Bautas, Uco osv. leier ut masse verktøy til byggebransjen, der i blant store sager o.l. Jeg tipper det er mer økonomisk enn å kjøpe en slik støvsuger til å gjøre den ene jobben med. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Prøv å finne firma som driver slamsuging med tankbil, de kan som regel suge det meste som kommr inn i slangen, til og med murstein. Tar ikk lang tid for dem. Bare husk å ha veldig god lufting når de suger, ellers blir det raskt vakum, og vinduer kan ryke.. Vil tippe på at det vil komme på 3-5k Lenke til kommentar
bas Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Så vidt jeg har forstått så kan man ikke bruke en vanlig slamsuger (slik man suger f.eks kloakk og annet vått med), det kreves eget utstyr for å suge tørt. Det blir gjerne kalt tørrsuger, supersuger eller vakumlaster slik som jeg nevner i overskriften. Å høre med utleiefirma er ingen dum ide, skal sjekke litt. Hvis jeg uansett må gå til innkjøp av noe tror jeg uansett det vil bli billigere enn å leie spesialbil, da det som sagt kom på ca. 20.000,- sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Septikservice i kristiansand suger både vått og tørt med bilene.. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Løvblåser og en slange(til utendørs) du skjøter på? Finnes løvblåsere som har sugefunksjon og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå