pong Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Hallo. Istad fikk jeg for meg at jeg skulle åpne den gamle mx510 musa mi for å utføre renhold. Jeg skrudde opp og fikk ut flere år med hår og potetgull. Jeg skrudde a sammen igjen men til min frusterasjon så har musehjulet nå blitt sømlast, dvs at den gamle tannhjul følelsen er borte. Hjulet fungerer fortsatt vel og merke, kan fortsatt scrolle. http://forums.techarp.com/overclocking-cooling-modding/23634-logitech-mx510-mod.html Dette er et bilde av en mx510 som fikk en paintjob, på det ene bildet kan du se hvilke komponenter musehjulet består av. Det man ikke ser at selve hjulet sitter løst på en plastikk komponent man bare kan heise opp, foruten den plastikk dingsen så er det to metall greier jeg ikke klarer å beskrive, de er begge synlige på bildet. Poenget er at ingen av de delene er borte hos meg, jeg har alt. Hva er galt da? Har jeg mistet en komponent? Hvis noen der ute med mx510 eller andre mus som er klin identiske (for eksempel mx518) kunne skrudd opp sin mus å sjekka hvilke komponenter musehjulet består av. Det innebærer kanskje en viss risiko for at musehjulet deres blir sømløst også da men. Hadde vært prima om noen kunne hjulpet meg. Lenke til kommentar
Neopard Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Hei, Jeg hadde samme problemet den gang jeg skrudde opp min mx510. Det er mange år siden nå, men såvidt jeg husker så er det en slags fjær som skal stå inntil musehjulet og holde det igjen til det klikker. Hvis den fjæren står littegranne feil så er den ikke i kontakt med musehjulet slik at dette ruller sømløst. Det kan også hende at fjæren er litt bøyd så den har mistet kontakten med hjulet av den grunn. Skru opp musen og se om du finner fjæren, og prøv å sette den inn litt forskjellig eller å bøye litt på tuppen. Etter hva jeg husker så kunne man lett merke om klikkingen fungerer så snart musehjulet er satt på plass, uten at du må skru igjen, så du kan lett prøve deg frem til ting er riktig på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå