Markie_mark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 er det slik at dette er det eneste vi kan bli testa i på programmeringsdelen? kalkulator, combobox, quiz 1 Lenke til kommentar
signii Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Bildeserie er vel også ganske realistisk? Og en eller annen form for lyd? Lenke til kommentar
trexys Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Er det noen som har CS5 boken som PDF.fil og kunne lagt denne ut her. Hadde vore til stor hjelp. Lenke til kommentar
Inside Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hva slags programeringsoppgaver kan vi få da? Jeg tenkte på blant annet: - Kelvin/Celsius omgjøring - quiz / riktig-galt - temperaturforandring - noe med plateforskyving? - hente fram data og bilder v.h.a combobox? noen som kanskje har noen andre ideer? Lenke til kommentar
Filflu Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Har på følelsen at denne kommer til å bli noe hakk vanskeligere enn tidligere eksamner... Hva er combobox? Lenke til kommentar
Meyer_rbk Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Står applikasjoner med beregninger og grafiske fremstillinger av tallmateriale i heftet.. hvordan skal man tolke grafiske fremstillinger? Kanskje man må kunne lage grafer ut i fra verdier man putter inn? Det er i så fall noe jeg aldri har vært gjennom. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Dersom vi skal fremstille noe grafisk, tipper jeg det blir en eller annen form for søylediagram. Filflu: Combobox er i Flash det <select> er i HTML, altså en dropdown. Endret 20. mai 2011 av Alex Moran Lenke til kommentar
Filflu Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Filflu: Combobox er i Flash det <select> er i HTML, altså en dropdown. Å ja. Programmerer i C#, jeg Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Står applikasjoner med beregninger og grafiske fremstillinger av tallmateriale i heftet.. hvordan skal man tolke grafiske fremstillinger? Kanskje man må kunne lage grafer ut i fra verdier man putter inn? Det er i så fall noe jeg aldri har vært gjennom. Dersom vi skal fremstille noe grafisk, tipper jeg det blir en eller annen form for søylediagram. Filflu: Combobox er i Flash det <select> er i HTML, altså en dropdown. Det er dette jeg lurer på hvordan man gjør i C#/Silverlight. Ingen som kan det? Endret 20. mai 2011 av Ferd!s Lenke til kommentar
Araho Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Her på min skole er det C# det har gått mest i, med litt Flashprogrammering innimellom, blant annet for å få interaktive bildeserier osv. Btw noen som vet hvordan man programmerer med "Tabeller" i C#? Alt jeg kan til nå er å deklarere en tabell: string[] navn = new string[10]; I dette tilfellet skal brukeren kunne registrere 10 navn som etterpå skal hvises. Dette kalles et "array". For å effektivt jobbe med arrayer, burde du kunne å bruke loops (løkker). Da kan du loope gjennom et array, som navnet tilsier, på følgende måte: For å skrive ut alt i et array: for (i=0; i<10; i++) { labText.Text = navn[i]; // Skriver ut det navnet som befinner seg på plass [i]i[/i] i arrayet. } Hvis en vet all informasjonen som skal stå i arrayet når du lager det, kan du fylle det slik: string[] navn = { "Per", "Ole", "Lars", "John" }; For å legge til noe i et array, velger du hvilken plass i arrayet du vil lagre på, og bruker dette som en vanlig variabel Ofte kan det lønne seg å benytte seg av en "ledig-plass-sesjons-variabel", der du lagrer tallet på plassen du sist brukte, og legger til 1. Dette hvis du skal legge til ett og ett navn via en webside, f.eks. Ellers har læreren vår brukt en del tid på å lære oss multidimensjonale arrayer, som i grunnen ikke er så innmari vanskelig. Lenke til kommentar
Meyer_rbk Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Fant denne linken som beskriver hvordan man kan sette opp søylediagrammer ved hjelp av kode på Flash. Kanskje det kan være til hjelp? Lenke til kommentar
opar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ingen som kan hacke udir og stjele eksamen? /ironi Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Fant denne linken som beskriver hvordan man kan sette opp søylediagrammer ved hjelp av kode på Flash. Kanskje det kan være til hjelp? Hvor finner man ColumnChart? Lenke til kommentar
Meyer_rbk Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Du kan laste det ned på siden, fila heter SimpleColumnChart. Lenke til kommentar
kjetil92 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Fant denne linken som beskriver hvordan man kan sette opp søylediagrammer ved hjelp av kode på Flash. Kanskje det kan være til hjelp? Hvor finner man ColumnChart? Lurte på det samme, skjønner ikke hvor man finner noen "chart components"?? Lenke til kommentar
trexys Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Er det noen som har CS5 boken som PDF.fil og kunne lagt denne ut her. Hadde vore til stor hjelp. Ingen? Lenke til kommentar
signii Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Er det noen som har CS5 boken som PDF.fil og kunne lagt denne ut her. Hadde vore til stor hjelp. Ingen? Om noen har den, så er det vel praktisk talt ikke lov å legge den ut på internett Lenke til kommentar
trexys Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Er det noen som har CS5 boken som PDF.fil og kunne lagt denne ut her. Hadde vore til stor hjelp. Ingen? Om noen har den, så er det vel praktisk talt ikke lov å legge den ut på internett Nå ligger det masse som praktisk talt ikke er lov på internett! Lenke til kommentar
Araho Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 For søylediagram pleier jeg å kode i C#, og bruke såkalte Charts. Blir som regel veldig pene resultater Igjen, for at dette skal gå flytende og enkelt må en beherske array og løkker Lenke til kommentar
kjetil92 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Noen som har noen forslag til hvordan oppgavene ca. kommer til å bli? hva kan det være lurte å lage/lære seg på forhånd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå