ghosthuntard Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Min fru skal kjøpe et sigma 105mm macro objektiv og da mangler vi kun et "zoom" objektiv. Vi skal bruke det når vi for eksempel er i dyreparken og skal ta bilder av dyr som ikke har lyst til å være så veldig nærme(tiger,løve) Eller når vi er i naturen (fugler på greiner) vi har ikke så stort budsjett så den må ikke være så himla dyr. slenger med et extra spørsmål. Carl Zeiss objektiver.. er de skikkelig nice? for fikk lyst på dem når jeg så men prisen er jo veldig høy Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Kan jo være en fordel og nevne hvilken kamera du har, bare sånn at vi kan anbefale et objektiv som passer ditt kamera Lenke til kommentar
ghosthuntard Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 ja undskyld jeg har et Nikon d90 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Zeiss er noe av det beste du kan få, men det er nok bare fastoptikk uten autofokus og brennvidde-spektret stopper på 100mm hvis jeg ikke tar feil, og på toppen av det hele så vil Sigmaen gjøre akkurat den samme jobben. Så som jeg ser det finne det to ålreite objektiver som kan passe for deg, Nikon 55-300 VR og Nikon 70-300 VR. Endret 14. mai 2011 av Nautica Lenke til kommentar
ghosthuntard Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 så hvis jeg tar den med meg til dyreparken og zoomer inn fra et gjerde, kan jeg da ta bilder av fjeset på en tiger som er et stykke unna? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Her har du et knippe dyrebilder tatt på 300mm, og i en dyrehage burde 300mm holde. Endret 14. mai 2011 av Nautica Lenke til kommentar
ghosthuntard Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 nice, så ut som 300mm ville vært noe hva extra av tilbehør burde jeg ha hvis jeg skal ta dyrebilder? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 nice, så ut som 300mm ville vært noe hva extra av tilbehør burde jeg ha hvis jeg skal ta dyrebilder? Egentlig så trenger du ikke noe mer, kanskje et godt stativ eller en monopod kan være hensiktsmessig hvis det er overskyet og dårlig lys. Bare ikke kjøp et billig UV-filter og sett på objektivet, du trenger så skarpe bilder som mulig ved bruk av 300mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå