Gå til innhold

Zeph sin treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

17.01

 

Knebøy

60kg 5x5

 

Benkpress

45kg x 16 +4+4+4+4

 

Roing, bredt grep

60kg x 7 +2+2+2+2+2+2

 

Decline benk

60kg x 10 +3+3+3+3

 

Franskpress

Z+5kg x 18 +5+5+5+5

 

Jobbar framleis med bøyen.

Ser ut som det fungerer å gå ned i vekt på benken. Det stoppa heilt opp, eg tok av 17,5kg og kjører høgreps ein periode. Vurderer å ta høgreps og lågreps kvar trening, fordelt på decline og benk. Det er kanskje litt mykje med 6-9 på begge to på same trening.

 

Du har jo hatt en veldig bra utvikling her Zeph!

Takk! :)

Lenke til kommentar

Skuldrene skal da klare det der helt fint.. Selv om du sikkert trygt kan føre den ned til kontakt hvis du får godt spenn uten at skuldrene ryker av det, istedet for å veive og stanse 5 cm over brystet "på feelingen". For å si det sånn er du på den EKSTREMT sikre siden når det gjelder skulderhelse med den banen du løfter i :p Kanskje kloss eller flaske hadde vært noe? :)

 

I decline får du ekstremt kort ROM, kan helt sikkert kjøre ned til brystet der også, du har jo en god sikkerhetsmargin i vinkelen i seg selv, er som å begynne med verdens drøyeste spenn..

 

Fin bøy! Og what wingeer said ang. forsterket lordose i bøy.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Benkpress har jeg ikke sååå mye peiling på. Dere har sikkert begge gode poeng. Smak og behag, kanskje?

Derimot vet jeg litt og annet om knebøy. Først det du gjør bra:

-Du setter deg ned med rumpa først istedenfor å begynne bevegelsen med knærne. Det er bra!

-Dybden er fin. Så dypt du kjører har ikke noe utspill på krumning i ryggen. Dersom du ønsker enda mer dybde er det bare å jobbe med mobiliteten din.

 

Så et par tips:

Bruk hofta litt mer. På vei opp strammer du skikkelig til i rumpa og skyver hofta frem. Her ligger mye av styrken din, og ved å bruke den vil du kunne løfte tyngre.

Stram magen og hold trykket. Jeg synes det ser ut som om du har litt svai når du går nedover.

Jeg ser du har stanga relativt høyt oppe på ryggen/nakken. Dette er vel og fint hvis du vil trene dype knebøy, men da MÅ du passe på at ryggen din holder seg rett! Slik som du gjør nå lar du overkroppen din bøye seg. Hvis du kjører et par frontbøy, så får du mer inntrykk av hvordan ryggen din skal være når du har stanga såpass høyt. Skyv brystkassa frem og trekk skulderbladene sammen og hold deg rett i overkroppen. Det kan hende du må la knærne gå over tærne

 

Stryk det siste der, jeg så feil. Du kjører ikke stanga så høyt oppe allikevel. :)

Endret av wingeer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har ikkje noko behov for å gå lengre ned på benken. Det blir som ein simulert floor press for å få mindre belastning på skuldrene. Synest det fungerer ganske greit sånn som eg løfter i dag.

Kunne sjølvsagt lagt noko under skjorta som gav meg ein fysisk stopp der eg vil stoppe. Eg ser i taket og har eit referansepunkt når eg kjem ned der eg stoppar.

 

På decline kunne eg kanskje gått ørelite lengre ned, men den er ganske grei.

 

Eg var på vei til 80kg på knebøy, men eg prøvde ein litt breiare beinstilling og då vart det fort tyngre. 60kg i dag var mest for teknikken sin del.

Har ikkje heilt landa på breidda der endå.

 

@wingeer: Høgt vil eg ikkje påstå den er nei. :p

Stort lågare kjem eg nok ikkje utan at armane går ut av ledda.

 

Med så brei stance blir det mindre djupn. Eg har ein plan om å bli meir mobil, men det blir på sikt. Per i dag går det fint med den djupna.

 

Eg slit med lite spenn i overkroppen, det har du rett i. Både mage og rygg blir for passive. Det føles som om heile kroppen skal dette frå kvarandre og at eg aldri kjem meg opp igjen frå botn når eg spenner skikkeleg opp, men det er berre noko eg må jobbe med.

 

Takk for alle kommentarar og tips!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

19.01

 

Markløft

90kg x 5+3

80kg x 5+4

 

Δ Push up

15 +4+4+4+3

 

Chins, supinert

Chinsprogram

 

Sidehev frå benk

7,5kg x 13 +4+4+4+3

 

Hammercurl side

H: 10kg x 16 +4+4+4+3

V: 10kg x 16 +4+4+3

 

Trening kl. 11 og fotballtrening i 1½ time kvelden før er ikkje noko god kombinasjon. Trur eg må snu litt rundt på treningsdagane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...