rillto Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Jeg klonet harddisken min over på en SSD fra Corsair (Force 115 GB) og monterte den i min HP Probook laptop. Maskinen ble utrolig mye bedre på responsen, men en gang i blandt når jeg starter den opp kommer det melding om at det ikke finnes noe harddisk og at nettverksboot feilet. Ved å skru den av og på opptil 2-3 ganger booter den som normalt igjen.Ingen feilmeldinger i hendelseslista etter dette. Alle andre ganger jeg har byttet disk i en laptopp har bios bedt meg om å godkjenne hardware endringene ved første boot. Det skjedde ikke denne gang. Riktignok restartet pcen etter å ha innstallert ny diskdriver, men den gamle er ikke slettet. Er det mulig at Bios leter etter den gamle disken eller er det en defekt på SSD disken min? Smart status sier OK. Disken var ikke og SSDen er IKKE koblet til ved hjelp av IDE modus. Endret 14. mai 2011 av rillto Lenke til kommentar
rillto Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 På Corsair sitt supportforum er det massevis med innlegg som spør om akkurat dette. Det er visst første steg på veien mot graven for SSDer i Force serien for Corsair sier alltid RMA i samtlige tråder på forumet. Så da er det bare å bite i sure eple og plukke den ut igjen..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå