Gå til innhold

Internett på bærbar PC med T610 og GPRS?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått koblet en bærbar Compaq til T610 med IR og kobler fint opp mot internett, med 9600 bps. Kan sikkert bruke HSDSC, men da løper vel dobbelt eller firedobbelt med tellerskritt?

Planen var uansett å koble opp den bærbare med GPRS, slik at jeg betaler pr. MB. Er dette kun mulig hvis jeg bruke bluetooth? For det ER vel mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bruke HSCSD (High Speed Circuit Switched Data ), må du ha et abbonement som støtter det, kan ikke koble opp med det sånn helt uten videre.

Hvis telefonen er utstyrt med GPRS brukes vel denne som standard? Hvis ikke må du aktivere GPRS under foretrukne tjenester(t68i). GPRS og GSM.

Vet ikke om det hjelper noe jeg :shrug:

Lenke til kommentar

sjekk cd'en som fulgte med telefonen din, lurer på om det ikke skal ligge en GPRS modem driver på den. Evnt skriv en mail til SE support/mobiloperatøren din og be om en walkthrough. Hvis du får en, mail den til meg å a. Har tenkt på å sette det opp lenge nå men aldri tatt meg tid til det.

tror ikke du trenger bluetooth, skal funke fint med IR, nå husker jeg ikke farten på IR port men tror ikke den skal legge noen begrensning på Gprs farten. Bare husk på at det er dyrt (hvis du betaler regningen selv da) ca 200kr hvis du sender og mottar 10MB på en mnd, så jeg ville nok installert en pop-up killer som også fjernet banner annonser og ikke minst flash annonser denne f.eks http://www.kolumbus.fi/eero.muhonen/FS/fs.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...