Jaudu Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Skulle ordne stereoen som har funket bra til nå, men så ser jeg at ledningene har vært klipt av, og har nye ledninger skjøtet på, i tillegg er det tre ledninger som er skjøtet på de originale (en sort en blå og en rød) disse har da en sikring hver. har vært irritert på dette lenge pga at spilleren tar riktignok strøm fra lysbryteren, så hvis jeg dimmer ned lyset eller vrir til park så restarter hele spilleren seg. Kan noen hjelpe meg? hvordan kan jeg fikse dette? er bare hau av dritt der nå. forrige eier har bare amatørkoblet alt sammen. kjøpte en ny ISO kontakt på biltema, fungerer greit, men memoryen virker ikke, så spilleren nullstiller seg etter hver gang, og har prøvd med alle ulike kombinasjoner. skjønner ingenting fordi de "originale kablene" har ikke normale farger. har liksom 3 ledninger med en sikring hver (en blå, en sort og en rød) disse er skjøtet på de "originale kablene" f.eks så er den røde skjøtet på en tynn rød med hvit stripe. og den blå er skjøtet på en rød/hvit ledning. den sorte er skjøtet på en brun ledning. bilen er en golf 3 Endret 14. mai 2011 av Jurigs Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Sort/brun vil jeg tro er jord, så den trenger ingen sikring. Gul ledning på den nye isopluggen din skal ha konstant strøm, gjerne rett fra batteri, og med litt dimensjon og sikring ved batt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Så lenge det er snakk om strømtilførsel til ISO-pluggen, er det jord, +12V fast og +12V med tenning. +12V med tenning slår den av/på med tenningen, mens +12V fast gjør at den husker innstillinger etc med tenningen av. Mål deg frem. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Det at memory ikke virker, har ikke med strømkoblingene å gjøre. Det er en strømsparingsfunksjon på spilleren som gjør dette. Det skal stå forklart i bruksanvisningen hvordan dette deaktiveres. Kan også være at både strøm og "acc" er koblet på tenninga av en eller annen grunn. Endret 14. mai 2011 av Lefse Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Hei, for å finne ut av dette skikkelig, så må du finne fram penn og papir. Benytt et multimeter til å finne ut av hva som er hva. Dersom det er plass, så er det greit å koble alt i rekkeklemme/ sukkerbit. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 den blå er skjøtet på en rød/hvit ledningGrøss&gru, den blå skal ytterst sjelden kobles rett til bil, i en VAG er det ingenting på ISO-klossen som skal ha 12v fra spilleren, slik du nå gjør med den blå. Du har tydeligvis ikke koblet til den Gule kabelen fra spilleren, og det er hele problemet ditt. Det at memory ikke virker, har ikke med strømkoblingene å gjøre. Det er en strømsparingsfunksjon på spilleren som gjør dette. Det skal stå forklart i bruksanvisningen hvordan dette deaktiveres.Dette er ikke helt korrekt... mener du den strømsparingsfunksjonen styres av bilen, av originalspilleren eller den spilleren han har nå som ingen vet hvilken er? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 hovedsakelig trenger du konstant 12V fra batteriet, konstant jord fra chassis, og en 12V fra tenningen som sier ifra til spillere når den skal slå seg av å på. Dette er tydeligvis feil på din spiller, og du burde måle å se hva som er hva. På spillerene jeg har vært borti, har det stått ett klistremerke oppå spilleren om hva som skal til hvilken ledning. Hvilken ledning som er hva ifra "bilen sin side" må du nesten bare måle deg til. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 den blå er skjøtet på en rød/hvit ledningGrøss&gru, den blå skal ytterst sjelden kobles rett til bil, i en VAG er det ingenting på ISO-klossen som skal ha 12v fra spilleren, slik du nå gjør med den blå. Du har tydeligvis ikke koblet til den Gule kabelen fra spilleren, og det er hele problemet ditt. Det at memory ikke virker, har ikke med strømkoblingene å gjøre. Det er en strømsparingsfunksjon på spilleren som gjør dette. Det skal stå forklart i bruksanvisningen hvordan dette deaktiveres.Dette er ikke helt korrekt... mener du den strømsparingsfunksjonen styres av bilen, av originalspilleren eller den spilleren han har nå som ingen vet hvilken er? Det var nå igrunn bare en teori da, er nok en god gammeldags feilkobling dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå