Gå til innhold

SSD til Thinkpad X220 Vertex 3?

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger anbefalinger til SSD disk før jeg går til kjøp av Thinkpad x220. Kommer til å kjøpe maskinen uten SSD fra fabrikk for så å sette inn.

Vil det være vits å ha eks en OCZ Vertex 3 disk? Klarer maskinen å nytte seg av farten denne gir utover hva en vertex 2 klarer?

Kan nevne at jeg kommer til å gå for: Intel Core i7-2620M Processor (2.7GHz, 4MB L3, 1333MHz FSB) USB 3.0

Mengde ram blir enten 4 eller 6 gb

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/SSD/OCZ/OCZ-120-GB-SSD-2,5-Vertex-3-SATA-III,-Read-Write-550-500MB-sec-46497.aspx

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror Thinkpad x220 bare er SATA II.

Da vil du ikke heller klare å få max utnytte av V3

En annen viktig faktor som du bør tenke på er strømforbruket som har skutt i været med V3 :

ocz_vertex3_240gb_power_values(1).png

Vanlig 2.5 " hdd :

seagate_momentus_750gb_power_values.png

Lenke til kommentar

ThinkPad X220 må ha SSD/HDD med høyde 7 mm. Du har ikke plass til vanlig 9,5 mm.

Dvs. at du foreløpig er begrenset til Intel 320 (evnt. Intel X25-M). Med mindre du har lyst til å strippe skallet av SSDen.

Edit: Det landet forøvrig en Intel 320 120 GB på postkontoret i dag tidlig som skal inn i en tilsvarende maskin. Så da gjenstår det bare å vente på maskinen. Men det kan vel ta litt tid når pakkesporingen ser slik ut :p :

post-30930-0-73047000-1305386447_thumb.png

Den skal selvfølgelig til Linden, NJ.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...