Gå til innhold

nytt nettverkskort?

Anbefalte innlegg

jeg har bestilt ny pc så kom jeg på at jeg trenger nettverkskort.

Det er vel ikke med nettverkskort i dette hovedkortet?

jeg har noen et usb nettverkskort

og

et PCI kort: msi pci card pc54g-bt, finner ikke win 7 drivere

spørsmål:

er usb kort bra nok?

finner noen av dere drivere til MSI kortet

hvis jeg må kjøpe nytt, har noen et forslag? gidder ikke å bruke veldig mye penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står klart og tydelig på den siden du linker til: "Nettverksgrensesnitt Gigabit Ethernet"

Det leveres vel knapt kort i dag som ikke har nettverk innebygd.

leveres de fleste HK med trådløstnettverkkort? :)

Endret av pederh
Lenke til kommentar

USB er helt greit nok ja. Det er i praksis lite forskjell om nettverket er via USB eller PCI interface siden begge metodene gir nok båndredde til å drive selv et teoretisk optimalt 300Mbit/sek 802.11n nettverk (USB2 har 480Mbit/sek teoretisk maks). Derfor er sånn sett USB egentlig bedre på noen måter fordi det er lett portabelt - og du kan også forlenge tilkobl,ingen inn til maskinen. Eksempelvis er det nyttig for å kunne plassere senderen i en posisjon som er bedre signal på.

Du trenger ikke betale store mengder for å få et bra nettverkskort i disse dager. Jeg ville bare passet på å kjøpe en adapter som har både ekstern antennemulighet plus flerantenne-chip slik at du kan oppnå mer enn "bare" 150Mbit/sek under ideelle forhold.

Her er et konkret eksempel på hvor mye du kan få for pengene om man bare leter litt:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390283187319&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

- Ekstern (utbyttbar) antenne

- 300Mbit/sek kapabel chipset og 802.11n kompatibel

Antennen som følger med er sansynigvis god nok for typike bruksområder - men slenger du på en retningsbestemt antenne på den der så kan du fort få kontakt mot aksesspunkt flere ilometer unna - om du har behov for sånt altså ;)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

hei :) sitter i same problemet, men hardenne trådløst nettverkskort? :)

Nei. Det ser du forsovidt fra spesifikasjonene om den har eller ikke.

Trådløst nettverkskort i stasjonære hovedkort er noe jeg aldri har sett. Noen hovedkort kan komme inkludert med en trådløsmodul som du kan plugge inn dog - men da kan du jo like godt bare kjøpe en slik modul eller bruke USB eller ekspansjonskort for å oppnå samme resultat på alle kort.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...