pederh Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 jeg har bestilt ny pc så kom jeg på at jeg trenger nettverkskort. Det er vel ikke med nettverkskort i dette hovedkortet? jeg har noen et usb nettverkskort og et PCI kort: msi pci card pc54g-bt, finner ikke win 7 drivere spørsmål: er usb kort bra nok? finner noen av dere drivere til MSI kortet hvis jeg må kjøpe nytt, har noen et forslag? gidder ikke å bruke veldig mye penger. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Det står klart og tydelig på den siden du linker til: "Nettverksgrensesnitt Gigabit Ethernet" Det leveres vel knapt kort i dag som ikke har nettverk innebygd. Lenke til kommentar
pederh Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Det står klart og tydelig på den siden du linker til: "Nettverksgrensesnitt Gigabit Ethernet" Det leveres vel knapt kort i dag som ikke har nettverk innebygd. leveres de fleste HK med trådløstnettverkkort? Endret 14. mai 2011 av pederh Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Å, sorry. Oppfattet ikke at det var trådløs du mente. Nei, trådløs er vel bare på dyrere modeller. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) USB er helt greit nok ja. Det er i praksis lite forskjell om nettverket er via USB eller PCI interface siden begge metodene gir nok båndredde til å drive selv et teoretisk optimalt 300Mbit/sek 802.11n nettverk (USB2 har 480Mbit/sek teoretisk maks). Derfor er sånn sett USB egentlig bedre på noen måter fordi det er lett portabelt - og du kan også forlenge tilkobl,ingen inn til maskinen. Eksempelvis er det nyttig for å kunne plassere senderen i en posisjon som er bedre signal på. Du trenger ikke betale store mengder for å få et bra nettverkskort i disse dager. Jeg ville bare passet på å kjøpe en adapter som har både ekstern antennemulighet plus flerantenne-chip slik at du kan oppnå mer enn "bare" 150Mbit/sek under ideelle forhold. Her er et konkret eksempel på hvor mye du kan få for pengene om man bare leter litt: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390283187319&ssPageName=STRK:MEWAX:IT - Ekstern (utbyttbar) antenne - 300Mbit/sek kapabel chipset og 802.11n kompatibel Antennen som følger med er sansynigvis god nok for typike bruksområder - men slenger du på en retningsbestemt antenne på den der så kan du fort få kontakt mot aksesspunkt flere ilometer unna - om du har behov for sånt altså -Stigma Endret 14. mai 2011 av Stigma Lenke til kommentar
nexxion Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 hei sitter i same problemet, men hardenne trådløst nettverkskort? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Har til dags dato aldri sett et hovedkort med integrert WLAN. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 hei sitter i same problemet, men hardenne trådløst nettverkskort? Nei. Det ser du forsovidt fra spesifikasjonene om den har eller ikke. Trådløst nettverkskort i stasjonære hovedkort er noe jeg aldri har sett. Noen hovedkort kan komme inkludert med en trådløsmodul som du kan plugge inn dog - men da kan du jo like godt bare kjøpe en slik modul eller bruke USB eller ekspansjonskort for å oppnå samme resultat på alle kort. -Stigma Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Og som alltid vil jeg foreslå Homeplug som et aldeles utmerket alternativ til WLAN når det først er myntet på stasjonær maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå