IkKe123 Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Noen som kan fortelle meg hva jeg kan skrive om dette: Running, walking, go the extra mile Har Engelsk eksamen, så vil begynne å skrive, men vet ikke hva Alt er til hjelp! Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Hm. Det hjelper lite når du hverken nevner hvilken sjanger du skal skrive i, men det finnes da noen ting. Running, walking, go the extra mile: Dette er jo temaer som handler om å presse seg litt lenger enn det vanlige. Jeg tenker i hovedsak om at du kan f.eks skrive en historie om hvordan en jente/gutt med gode fremtidsplaner fikk livet ødelagt da han/hun ble påkjørt av en bil, falt ned en trapp, skadet seg på en eller annen måte hvertfall. Historien bygger da på hvor mye innsats ga for å komme tilbake til det daglige livet, noe vi andre tar for gitt. Hva slags utfordringer som var helt hverdagslige som f.eks hente et glass vann, gå på do osv. Dette måtte nå bli en kamp for å få til. Skriver litt fort så det kan være vanskelig å få med hva jeg mener. Men i stikkordsform blir jo noe av moralen : ikke ta ting for gitt, å klare å mestre situasjoner, mot, sorg, lykke osv. Håper det hjelper.. Evt kan du bare skrive om forrest gump 1 Lenke til kommentar
Melkesjokoladen Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Du bør skrive en veldig god tekst når det kommer til en bilulykke. Sensorer og lærere begynner å bli mektig lei dette. Hva med en som må gå den ektra milen får å få gutten han er forelsket i? Slike ting blir lagt merke til. Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Du har sikkert et poeng melkesjokoladen. Men likevel skal sensorer være objektive når de vurderer en stil, så her blir det jo opp til den enkelte skribent å avgjøre hvor god stilen blir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå